Jurmala: Anıt Evleriyle Bir Sayfiye Yeri

Jurmala, Baltık denizi kenarında yer alıyor. Unesco tarafından korunma altına alınmış. Bu şehre girerken giriş parası ödeniyor ve bu bütçe şehri güzelleştirmek için kullanılıyormuş. Şehre girişte yolun her iki tarafında da ahşap evler var.

Aslında tipik bir Letonya evi dendiğinde akla ilk olarak tipik bir Jurmala evi gelebilir. Bu ahşap evlerin özelliği ise her iki köşesinde kule olması ve her iki kulede de altında dantel gibi ahşap olması. Tabii ahşap olunca da yangından etkilenme çok yüksek oranda.

Burada tüm evler kayıtlı olduğu için, bir ev yanmaya başlayınca ve hasar çoksa bırakıyorlar yanıyor ve aslına uygun olarak yenisini yapıyorlar. Şu an buradaki evlerin tamamı anıt kabul edilse de şahıslara ait.

Burada uçsuz bucaksız kumsallar olsa da ne deniz pırıl pırıl, ne de güneş tadını çıkaracak kadar yeterli.

Jurmala’nın iklimi Rusya'ya göre daha yumuşak olduğundan maddi gücü olan Ruslar, Jurmela’dan ev alıp kendi kış mevsimlerinde Jurmala’ya gelip burada yaşıyorlar. O nedenle bu bölgede Rus nüfusu oldukça yoğun. Yazın ise ev sahipleri buraları kiraya verip, kendileri başka yere tatile gidiyorlar.

Jurmala bir sayfiye bölgesi olduğu için burada da çok sayıda açıkhava ve kapalı mekanda konser verilebilecek alan var.

Çok sakin bir sayfiye bölgesi. Riga’nın merkezine sadece 25 kilometre uzaklıkta. Ufak tefek mağazalar var.

Bir kafede oturup kahve içiyoruz. Kahvenin yanında hemen kendi likörlerini de ikram ediyorlar. İçimiz daha da ısınıyor.

Biz bu uçsuz kumsallarda dolaştığımız sırada kumsal bomboştu. Sahil boyunca belki 1 belki 2 kişi gördük. Yüzmüyorlar, sadece yürüyüş yapıyorlardı.

Jurmela tatiliniz sırasında kalabileceğiniz House in Jurmala ve Wooden Villa  gibi şehre yakın, kaliteli oteller mevcut.