Kıev'de Bir Noel Arifesi

Ankara’dan direkt uçan ucuz bileti bulunca kar kış demeden eşimle birlikte 5-7 Ocak 2017 tarihlerine Kiev’e gitmeye karar verdik. Bu yazının yazıldığı an itibariyle Kiev’de hissedilen hava sıcaklığı -25 derece. İki gün bir gecelik turumuzda Kiev için söylenecek ilk söz “gerçekten çok ucuz” oldu. Bir Amerikan dolarının 27 UAH ve bir kahvenin bir dolardan daha ucuz olduğu bir şehirden bahdesiyoruz. Yiyoruz, içiyoruz 10 dolar ödüyoruz, öyle düşünün. Tabii ki bu karşılaştımayı diğer Avrupa başkentlerine kıyasla yaptık.

Muhtemelen yaz mevsiminde gezmek çok daha keyifli olur. Ancak bir Ortadoks Noel’i arefesinde şehrin tadını çıkarma fırsatı bulduk. Kiev turistler için hem çok kolay hem de çok zor bir şehir. Zor tarafı, neredeyse hiç kimse İngilizce konuşmuyor. Ama çok yardımsever ve neşeli insanlar. Bir şekilde kendi dilleriyle ve el kol hareketleriyle size yardım ediyorlar. Siz de bir şekilde anlıyorsunuz.  Kolay tarafı ise toplu taşıma güvenli ve çok ucuz, şehir yürüyerek gezmek için de müsait.

Biz iki günlük programımıza Kiev’in çoğu turistik mekanını sığdırdık, üzerine güzel bir baleye bilet aldık. Ucağımız sabah saatlerinde olmasına rağmen geceyi dışarıda ve havaalanında geçirme riskini göze alarak otele vereceğimiz parayla daha çok gezmeye  karar verdik.

Kiev’de gezilecek yerler listesi bir çok sitede yer alıyor, oralardan ulaşılabilir. Biz de çok farklı şeyler yapmadık doğrusu. Ama güzel bulduğum birkaç yerden bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki Kiev Handmade Choclate. Şehirde bir kaç şubesi bulunan bu dükkan el yapımı çikolata üreten bir yer. Çeşitli çikolataların yanı sıra harika tatlıları ve çayları olan, atmosferi romantik ve zevkli dekore edilmiş bir kafesi de var. Makul fiyatları ve güler yüzlü çalışanlarıyla bizim iki gün boyunca uğrak mekanımız oldu. Biz bu gezide iki şubesine gitme fırsatı bulduk. Soğuk havanın etkisiyle sık sık çay-kahve molalarımıza ev sahipliği yapan mekanı, eğer yolumuz tekrar Kiev’ e düşerse diye not ettik.

İkinci tavsiyem ise, özellikle soğuk Kiev akşamlarında yapılabilecek en keyifli etkinlik: bale ve opera. Kaldığımız otele (Ibis City Center) çok yakın olan Kiev Opera Binası şehrin görülmesi gereken yapılarından. Biz opera binasının gişesinden o akşam için Fındıkkıran Balesi’ne bilet aldık. İki kişi için son dakika biletlerine 800 UAH (30 Amerikan Doları) verdik. Erken rezervasyonla daha ucuza bilet bulmak mümkün olabilir. Gözlemlediğimiz kadarıyla opera/bale Kiev’de oldukça popüler bir etkinlik. Tüm salon şıkır şıkır giyimli her yaştan insanla doluydu. Turist kıyafetlerimiz ve sırt çantalarımızla hayranlık içinde baleyi izledik.

Son olarak, Kiev’de yeme-içme konusuna değinmek istiyorum. Başkentte yemek çok lezzetli ve çok ucuz. Yemek konusunda rezervleri olan benim için bile bir sürü alternatif vardı. İlk gün kahve-kurabiye acemiliğinden sonra, yerel yemekler sunan bir restorana gittik. Patatesli Tatar mantısı, kabak mücveri, iki çeşit yerel komposto, meşhur medovnik (ballı) kek, kahve ve koca bir demlik çay söyledik. Hesap 10 dolardan az geldi. Tadı damağımızda, yüzümüzde bir gülümseme ile ayrıldık mekandan.

Velhasılı kelam, aşırı soğuğuna ver bir kaç kez donma tehlikesi geçirmemize ragmen biz Kiev’i çok sevdik. Geniş caddeleri, temiz kaldırımları ve en önemlisi güler yüzlü insanlarıyla Kiev güvenli ve ucuz bir adres. Küçük bir tavsiye de vermek gerekirse, çoğu yerde internet erişimi ve google maps’a ulaşma imkanı olsa da birazcık Kiril alfabesi öğrenmek çok işinize yarayabilir.

Hicret Soy

Gezmeyi; yeni yerler, yeni insanlar tanımayı tutku haline getirmiş nicelerden biriyim. 1989 Bursa doğumluyum ve şu an yüksek lisans eğitimim için Doha'da yaşıyorum.