Küçük Gezgin ile Rotterdam

Rotterdam modern mimarinin dokunduğu pek çok yapı görebileceğiniz, tam bir liman kenti. Nazi saldırısında şehir neredeyse tamamen yok edildiği için şehirde tarihi bir şey görmeniz neredeyse imkânsız. Ben daha çok tarih kokan şehirleri severim ama ne yalan söyleyim Rotterdam oldukça cici bir şehir. Bizi merkezindeki Kralingen ormanı en çok cezbeden şey oldu. Orda yaptığımız gezintiler, piknikler Küçük Gezginimizle Hollanda’da geçirdiğimiz en güzel anılarımızı oluşturdu. Ufacık bir şehirde böylesine büyük bir yeşil alan orada yaşayanlar için inanılmaz bir lüks. Ormanın içindeki gölette yelkenlerin gittiğini görürken, diğer tarafta ki yapay sahilde insanların göle girdiğine tanık oluyorsun. Tabii Avrupa'da öyle hava sıcaklığı 30 derece, su sıcaklığı da 25 derece olmadan suya ayağımı sokmam gibi bir kapris durumu söz konusu değil. Güneşi gördüm mü parklara serileceksin, güneş biraz tenini ısıtınca da suya mutlaka ayağını bir sokacaksın durumu daha çok hâkim. O yüzden Kralingen Ormanı’nda bikinileriyle güneşlenen ve göle giren insanları görünce çok şaşırmamak lazım... Biz de Çakıl ile birlikte kısa bir  süre de olsa bu lüksü yaşamış olduk ve oyun parklarının, gezi alanlarının bol bol keyfini çıkardık... Tabii Hollanda'da güneşi yakaladığın zaman zil takıp oyna... Bir gün askılı tişörtlerle ertesi gün montlarla gezdik. Bir gün ormanda yürüyüş yaparken resmen piştik. Ertesi gün yağmura yakalandık... İyi oldu. Küçük Gezgin de hayatın durağan olmadığını erken yaşta öğrenmiş oldu : )

Biz oradayken Hollanda dünya kupası finalindeydi. O yüzden sokaklarda bir heyecan, bir festival havası anlatamam. Herkes üstünde turuncu tshirt ortalarda gezinip. Küçük gezgin Çakıl Rotterdam'ın bu karnaval havasına bayıldı tabii... Konserler, eğlenceler, ortalarda gezinen koca koca aslanlar. Biz bile bu kadar eğlenirken onun eğlenmemesi bir garip olurdu zaten.

Daha önce gittiğimizde çok eğlendiğimiz North Sea Jazz Festivalinde çok eğlendiğimizi, harika müzikle kulaklarımızın pasının silindiğini de belirtmeden geçemeyeceğim. Temmuz ayında giderseniz bu fırsatı kesinlikle kaçırmayın derim.

Rotterdam küp evleriyle ünlü bir yer. Overblaak Caddesi’ndeki  O kadar binanın arasında bu yapılar simgesel bir hal almış. Hemen yakınında kurulan Rotterdam pazarı, çeşit çeşit peynir bulabileceğiniz bir cennet. Peynirlerin tadına doyum olmuyor. Küçük gezgin Çakıl bu peynirlerin tadına bayıldı. Doğduğundan beri inek sütü alerjisiyle mücadele halinde olduğumuz için keçi yoğurdu ve peyniri açısından bir cennet olan Hollanda'dan koca bir valiz peynir ve hatta keçi yoğurdu getirdiğimi söylemeden geçemeyeceğim : ) Minnettarım sana Hollanda : ) Pazara gitmişken 50 çeşit deniz ürününü denemeden pazardan çıkmayın.

Erasmus Bridge (Erasmus Köprüsü) şehrin en önemli yapılarından biri, kuğu olarak adlandırılan şeklini hava karardığında ışıklandırılmış şekilde görme şansını sakın kaçırmayın. Biz akşam görüntüsünü çok beğendik. Oldukça gösterişli. Gündüz gözüyle o kadar etkileyici görünmediğini söylemeliyim.

Sema Çelepci

İçindeki gezme dürtüsünün hiç rahat bırakmadığı, göreceği yeni yerlerin hayaliyle uyanan; İKİ GEZGİN RUHUN KÜÇÜK GEZGİNLE MACERALARI fikrinden yola çıkarak Küçük Gezgin ile her yere gitmekten büyük