Lapland Gezisi: Karlı Rovaniemi

İlk gezi yazımda en çok sevdiğim yer olan Lapland'den bahsetmek istiyorum. Gördüğüm kadarıyla Lapland denilince sadece bir yer gibi akla geliyor bu yanlışı düzeltmek istiyorum ilk olarak İsveç'in de Finlandiya'nın da Lapland'ı var. EE o zaman Lapland neresi mi? Arctic Circle üzerinde yer alan bölgelere Lapland denilmiştir bunun anlamı ise 21 Aralık'ta 24 saat gece 21 Haziran'da ise 24 saat gündüz yaşanmaktadır.

Buralara ulaşım nasıl olur sorusunun cevabı ise Türkiye'den uçakla bu Arctic Circle içindeki istediğiniz bir yere ulaşım yapabilirsiniz tabi gitmeden önce gitmek istediğiniz şehir hakkında biraz bilgi edinmeniz sizin yararınıza olacaktır. Şimdi ben nasıl gittim? Ben 1 yıl boyunca Estonya'da Erasmus öğrencisidiydim ve bir tur olduğu öğrendim ve arkadaşlarımla gitmek için yola koyulduk. İlk olarak Estonya'dan 2,5 saatlik gemi yolculuğu ile Helsinki'ye (Finlandiya başkenti) seyehat ettik. Oradan 12 saat yolculuk ile ilk durağımız olan Santa Claus'u (Noel Baba) kendi mekanında ziyaret ettik. Santa Claus içinde post office yani posthane diyebilceğimiz bir yer var, kartpostal yazıp sevdiklerinize yollayabiliyorsunuz 5 günde içinde ulaştı aileme. Bu kadar hızlı olmasını beklemiyordum.

Sonra ise kalacağımız yer olan Rovaniemi'ye doğru yola çıktık. Burada mı ne yaparsanız husky köpekleri eşşiz bir deneyim! Ee tabi geldiğimizde geyikli kızak sürmeden gitmek olmaz, ilk gün bunları yaptık. 5-9 Mart arası buradaydım hala kar yağıyor hava sıcaklığı -5 ile -10 derece arasıydı gündüz ama buzlar hafiften erimeye başlamıştı öyle abartıldğı gibi soğuk değil ama ben 2 kat giyinmiştim o da var.

Sonra bu geyikleri ve husky deneyimi yaşadağımız yer tepede yer alıyordu yukarıdan donmuş göle kadar yol vardı eğimli ve çok aşırı olmasa da kızak yapmak için birebirdi Aldık kızağımızı ve çok da eğlenceliydi. Ben sıcak iklim çocuğum elbette kar gördüm ama bu kadar çok kar bir arada hiç görmemiştim. Sanki tekrar çocukluğumu yaşadım o 3 gün boyunca.

Ee sonra mı akşam yemeği vakti idi ne mi yedik geyik eti çok güzel bir etti tavisye ederim, çok beğenmiştim. Açık büfe idi tabi ki ve 2 tabak yedim nerede bulurum böle bir şans! Sonra akşam çıktık Kuzey Işıkları'nı beklemeye ve bir yandan da kızak yapmaya devam. 2 akşam boyunca ne yazık ki göremedik çünkü kar, fırtına ve Kuzey Işıkları'nın daha yüksek enlemlerde olmasıdan kaynaklanan bir şeydi. Moral bozuldu ama eğlenmeyi kesemeyiz. Gelelim son gün yani 3. güne...

Buradaki sauna keyfi 100 derecede. Bir sauna, sonra buz gibi bir göl eğer denerseniz sakın göle atlamayın şoka girersiniz bu çok değişik bir deneyimdi! Mutluka deneyiniz zaten Finlandiya, saunaları ile ünlüdür. Bizdeki hamamdan daha farklı bunu belirtmek gerek! Bazı saunalar biraz daha özel, onlar genelde kızlı erkekli! Şunu da belirtelim saunaya herhangi kıyafet ile girmek normal değil Avrupa'da, en azından Estonya ve Finlandiya'da!

Şimdi gelelim herkesin merak ettiği gibi fiyatlara... Kuzey Avrupa gerçekten çok pahalı. Yerler tabi ki çok da kazanıyorlar. Bana 300 Euro denk geldi Erasmus'tayken ama Türkiyede'den gitmek için kişi başı her şey içinde 1000 Euro gerekli. Bence en az 3-4 günlük tatil için değer mi bence hayatınızda muhtemelen 1 kere yapacağınız şeyleri yapacaksınız. Ben aynı parayla Paris, Amsterdam, Berlin hatta Prag, Viyana gezip görürdüm ama her zaman gidilirdi burlara ve eğlenceli olmasının en büyük nedenlerinden biri de grupça gitmemizdi. Üzerinden 1 yıl geçti ama halen insan çok özlüyor!