ODESSA’YA YENİ YIL SEYAHATİ

Bu yazı Gezimanya üyesi mehmet koçak tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Merhabalar, 31.12.2014 - 03.01.2015 tarihli Odessa Ukrayna seyahatim ile ilgili izlenimlerimi ve sizlere faydalı olabilecek bilgiler vermek adına bir yazı yazmak istedim.

İstanbul Atatürk Havalimanı çıkışlı gezimiz Uluslararası Ukrayna Havayolları'nın 14.30 saatindeki uçuşu ile yaklaşık 1 saat 30 dakika sürdü. Seyahat sonrasında Odessa'ya ulaştık. Havalimanı gayet küçük. Kalabalık olmayan havalimanında rahatça giriş işlemlerimizin yapılmasının ardından ülkeye giriş yaptık.  İlk iş olarak döviz bürosundan Dolar'ı Grivna para birimine çevirdik, 1 USD yaklaşık 16,30 Grivna ediyor.

Ardından dışarı çıktığımızda inanılmaz bir soğuk ve kar bizi bekliyordu. -11 dereceydi ve bizi almaya gelen kişi otelimize kadar bıraktı. Havaalanından yaklaşık 30 dakika uzaklıktaki Arcadia bölgesine ulaştık. Bu bölgedeki oteller aslından yazlık oteller ancak fiyatlar çok uygun; oda-kahvaltı şeklinde yaklaşık 30 TL'ye 4 yıldızlı bir otelde kalabilirsiniz.

Odessa

Yılbaşı gecesi eğlenebiliriz diye düşündük ancak birçok yer hatta neredeyse tamamı bomboştu. Sebebi yılbaşı gecesi olmasıymış; hani bizler kendimizi dışarı atarız ya onlar evlerinde ailelerle kutlarlarmış : )

Odessa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Apartment Shanti Shakti, Flat Near Opera Theatre, Homestay on Kanatna Street 57 güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Loft in Arcadia, Apartment on Deribasovskaya 10, Arcadia Palace. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartament Preobragenskay, City Garden Apartments, 2-Rooms Apt-Historical Building, City Garden gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Dallas, Dream Hostel Odessa, Stakhnik House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Odessa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Aslında yazılacak birçok şey var fakat önemli bilgiler olarak; hayat çok ucuz, İngilizce bilen neredeyse yok. Çok lüks restoranlarda menülerdeki en pahalı yiyecek ve içeceklerden alsanız da 2 kişiye gelecek olan hesap 40-50 TL'yi geçmiyor.

Malum gece hayatı çok hareketli ancak turist olduğunuz anlaşıldığında bu tip yerlerde gözler üzerinizde oluyor ve sürekli bir şeyler içmeniz için yanınıza gelen garsonlar veya bakışlar rahatsız edici.

Her halükarda bir gece eğlencesinde 100 TL'ye de eğlenebilirsiniz 500 TL'ye de... Tabii ki onlara göre siz deliler gibi para harcamış oluyorsunuz.

Biz 2 kişi, 3 gece 4 günde; taksi, gezme, alışveriş, yemek, gece hayatı vs. için toplam olarak 350 USD harcadık. Gerçekten çok uygun.

Şehir merkezi, tarihi yerleri çok fazla yok. Opera Binası merkezde görebileceğiniz bir yer. Tarihi yerleri her yer kar olduğundan çok fazla gezemedik ancak güzel bir tatildi.

Serkan Oğuzhan Çevik kullanıcısının resmi
Serkan Oğuzhan Çevik
Pzt, 01/26/2015 - 22:17
merhaba haziran ayı için odesa lviv kiev gezisi planlıyoruz , acaba ukrayna iç karışıklıklar v.s durumlar nasıl güvenli bir lokasyon mu yoksa uzak durmakta fayda mı var Ukrayna'dan ?
mehmet koçak kullanıcısının resmi
mehmet koçak
Sa, 01/27/2015 - 12:18
Merhaba..Öncelikle Odessa için konuşmak gerekirse herhangi bir olumsuz bir durum yok en azından biz kötü birşey yasamadık lviv ve Kiev için birşey diyemicem ancak giden arkadaşlarım da olumsuz bir durum yaşamamışlar fiyat olarak şuan çok uygun haziran ayında çok da fark edeceğini sanmıyorum arcadia bölgesinde konakla bence yazlık yeridir orası merkeze de 15 dk uzaklıkta.Farklı bir sorun olursa cevap verebilirim..
ahmet vural kullanıcısının resmi
ahmet vural
Pzt, 05/18/2015 - 22:25
Mehmet bey ben ukrayna'ya çok gitmek istiyorum.. Öncelikle şunu merak ediyorum odessa arcadia bölgesine tercih ediyorsun fakat ordaki insanların bizlere bakışı nasıl kızları pas veriyormu ve bende eglenmek istiyorum açıkcası hayatın ucus olduğunuda duydum sende onayladın şimdik kime sorduysam sakın gitme öldürürler dediler bende şimdi çekiniyorum passportumda hazır vizeyide aldım ama bütürlü çesaretim yok bena akıl verirsen çoook sevincem içimi anca sen rahatlarsın ve hazıran ayında gitcem ozamana kadar durum nolur bilgilendirirsen çok sevincem...saygılar...bir sorum daha olcak : odessa bölgesi arcadia oranın doğu tarafımı ?