Ordu - Fatsa'nın İncisi Bolaman

Geçenlerde Ordu'nun Fatsa ilçesinde oturan dayımı ziyarete gitmiştim.Bilindiği üzere Ordu sahilleriyle ünlü bir şehir. Gerek Ünye kıyıları gerekse Fatsa sahilden oldukça doyum sağlayacağınız ilçeleri Ordu'nun. Hal böyleyken benim gibi deniz düşkünü olan birini daha da mutlu etmek adına dayım beni Bolaman'a götürdü.

Fatsa'nın merkezinden yaklaşık yarım saat uzaklıkta olan Bolaman'a vardığımızda şahane bir atmosfer karşıladı bizi. Vakit akşam üzeriydi ve genellikle adalarda yakaladığımız o canlılık hakimdi bu güzel yere.

Oturmadan önce hemen girişte bulunan Bolaman Kalesi'nden bahsedelim biraz.

bolaman kalesi

Esasında adı ''Haznedaroğlu Konağı'' olan bu yapının 18. yüzyılda Pontus Rum Devleti tarafından inşa edildiği tahmin ediliyor. İç ve dış olarak iki bölümden oluşan kalenin alt kısmı taştan üst kısmı ahşaptan oluşuyor ve bu ahşap kısım konak olarak kullanılıyormuş.

haznedaroğlu konağı

Önceden restoran olarak hizmet veren konak ben gittiğim vakit kapalıydı,aldığım duyumlara göre artık hizmet vermiyormuş, kapanmış. Ben de bir hatıra fotoğrafı çekilip bu güzel konağa veda ediyorum.

Konaktan sonra Bolaman kıyısına yani mekanların olduğu kısma gidiyoruz. Bolaman'ın pidesi meşhur. Civarda oturan insanlar özellikle akşamları ve hafta sonları buraya akın ediyorlar. Bolaman pidesini yedikten sonra onlara hak vereceğinize eminim :)

Bu manzaraya karşı meşhur Bolaman pidesini yedik, oldukça lezzetli buldum. Bunu bir Trabzonlu olarak söylüyorum, pide uzmanı olarak :)

Bolaman halkı da oldukça cana yakın, memnun kaldım, şimdiden keyifli bir akşam diliyorum size :)

Demet Karaismailoğlu

Ve benim en beğendiğim yer henüz gezmemiş olduğumdur.