img-script

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21 Mar 201467770 Yorum
Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.

Orlando (Florida)

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.

Orlando (Florida)

Orlando (Florida) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Simple Style Florida Fun by Five Star Vacation Homes, Luxurious Condos Near Universal by CND Holiday Homes, Marriott Lakeshore Reserve. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Howard Johnson International Drive, Quality Inn Orlando Airport gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Festiva Orlando Resort, Hilton Garden Inn Orlando Lake Buena Vista, Ramada Plaza Resort & Suites International Drive Orlando tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Orlando (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.

Orlando (Florida)-6

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine 2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.

Orlando (Florida)-6

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir. Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım. İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Orlando (Florida)-6

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World ve Disney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik. Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. Tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando’da da konaklamaya gelecek olursak, Geniş tropikal bahçesiyle tatil için ideal bir otel olan Marriott Lakeshore Reserve, bölgenin kaliteli otellerinden bir tanesi olarak tercih listenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanınnda Hilton Grand Vacations Suites oteli de iyi bir alternatif olabilir. Otel konum olarak çok iyi bir alana kurulmuş. Walt Disney World, Universal Stüdyoları, Wet’n Wild Su Parkı ve orlando’nun önemli turistik mekanlarına sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde bulunuyor.

Turistik mekanlara yakın, uygun ücretli oteller arasında bulunan Best Western Plus Orlando ise bütçesi kısıtlı olanlar için gayet uygun. Otel; konum, kalite ve fiyat olarak güzel bir birleşim sunuyor. Bunların yanında Orlando’da ki diğer otel seçeneklerine de göz atmak isterseniz buradan booking.com’a girerek araştırma yapabilirsiniz.

Etiketler:
Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

picture-46696-1465055437
Gezgin
29 Haz 2016

BALTIK TURU 2. BÖLÜM: LETONYA

“Baltıkların güzel kızı Riga” diyerek söze girdi rehberimiz. Riga’ya gece gelmiş olmamıza rağmen o kadar aydınlık bir şehirdi ki… Işıklar, rengarenk evler, çiçekler ve kara kediler… Evet doğru, her yerde kedi resmi vardı ve bunların hepsi siyah renge boyanmıştı. Vakti zamanında bölgenin ileri gelenlerinden bir şahsiyet parlamentodan kovulur. Çok sinirlenir ve evinin... daha fazla

picture-45174-1461768709
13 May 2016

BALTIKLARDA BİR İNCİ: RİGA

Baltık ülkesi Letonya'nın (Nüfus: yaklaşık 2,3 milyon) başkenti Riga (Nüfus: yaklaşık 650 bin), şehrin ortasından geçen Daugava nehri ile Baltık Denizi'ne açılır. Baltık ülkelerinin en büyük şehri olmakla beraber dar sokakları nedeniyle şehir içini araba veya otobüsle gezmenizin pek mümkün olmadığını söyleyebiliriz. Gezilecek turistik noktalar ise bir arada... daha fazla

picture-1323-1388016275
Bronz Yazar
02 Tem 2015

Riga'da Sarışınlar Festivali

Her yıl Mayıs sonu-Temmuz ortası tarihleri arasına denk gelen Riga’da yapılan Sarışınlar Festivali’nin, bu yıl 11 Temmuz’da başlayacağı açıklandı. Dünyanın en ünlü festivallerinden biri olarak görülen festival, farklı bir eğlence hizmeti sunuyor ve festivalden elde edilen gelir Letonya’daki yoksul halk ile paylaşılıyor. Son festivalin tüm gelirinin engelli... daha fazla

12 May 2015
Ben de Gittim
picture-241-1383248235
25 Mar 2015

MAKET EVLER DİYARI: RİGA

Ta taaaa… Yeni bir aktivite ile karşınızdayım. Ama bu sefer ne rafting, ne snowbaord, ne herhangi bir outdoor aktivitesi ne de macera peşinde tek başına yapılan bir gezi… Yeni yılda, yeni kimliğimle yeni hayatıma ilk adımlarımı seve seve atarken yapılmış olan balayı aktivitesi bu sefer ki : ) 21 Şubat 2015, sevgili eşim Berkay ile hayatlarımızı birleştirdiğimiz güzel... daha fazla

picture-15-1381800226
21 Mar 2015

RİGA VE ÇEVRESİ

Bugün Estonya’ya geçiyoruz, başşehri olan Tallin’e doğru yola çıkıyoruz. Yol üzerinde bizi bekleyen, uğrayacağımız güzel yerler var. ŞİİRSEL BİR GÜZELLİK: SİGULDA  Riga şehrine 50 km uzaklıktaki Gauja Nehri ovasının ortasında, Letonya’nın en güzel şehri hatta “Letonya’nın İsviçresi” olarak bilinen Sigulda’ya uğrayacağız. Bir müddet sonra Gauja Milli Parkı içinde... daha fazla

picture-15-1381800226
21 Mar 2015

AÇIK HAVA MÜZESİ VE BİR ART NOUVEAU BAŞKENTİ: RİGA

Baltık ülkelerinin en büyük şehri Riga’dayız. Bu şehir, gerçek bir açık hava müzesi ve biz de bu müzeyi elbette yürüyerek gezeceğiz. Dünyadaki en iyi korunmuş ve en büyük Art Nouveau binaları birer hazine değerinde ve tabii ki UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yerini de fazlasıyla hak etmiş. (1997) Tertemiz, pırıl pırıl sokaklardan yürümeye başlar başlamaz muhteşem... daha fazla

picture-15212-1423935255
24 Kas 2014

MİNİ LETONYA TURU: RİGA, JURMALA, SİGULDA, KULDİGA

4 tam gün sürecek olan Riga gezimize Ağustos ayının ortalarında gittik, İstanbul’un sıcak havasından sonra havaalanında hafiften serin bir hava karşıladı bizi. THY’nin doğrudan uçuşları ile yaklaşık 3 saatte ulaşılıyor. Havaalanından şehre gelip otelimize yerleştikten sonra hemen şehir turuna başladık. Riga, Daugava Nehri’nin kenarına kurulmuş; içerisinden de etrafı... daha fazla

04 Kas 2014
Galeri
Adım Adım Riga Rehberi

Letonya’nın başkenti olan Riga şehri aynı zamanda önemli bir ticaret, endüstri ve kültür merkezidir. Şehrin ortasından Daugava Nehri geçmektedir. Şimdi de gelin Riga’da gezilmesi gereken yerlere bir göz atalım...

Fotoğraf: www.legacyglobalsports.com

Dome Meydanı

Şehrin en büyük meydanı olmakla beraber, birçok etkinliğe de ev sahipliği yaptığı için şehrin kalbi olarak kabul edilir. Meydanda 19. ve 20. yüzyıllardan kalma binalar yer alır. Meydan, Letonya’daki önemli olaylara tanıklık etmiştir.

Fotoğraf: www.balticadventure.com

St. Peter Kilisesi

1209 yılında inşa edilen kilise, 13. yüzyıl mimarisinin izlerini taşır. Ulusal bir öneme sahip olmakla birlikte şehrin kültür ve sanat merkezi de sayılabilir.

Fotoğraf: www.citariga.lv

Özgürlük Anıtı

42 metre boyunda granit ve bakırdan yapılma bu anıt özgürlük fikrinin mimari bir temsilidir. Anıtın tabanı üstünde ‘’Vatan ve Özgürlük İçin’’ sloganı yazılıdır.

Fotoğraf: www.truelithuania.com

Toz Kulesi

1330 yılında inşa edilen kule, 1919 yılından bu yana Letonya Savaş Müzesi’ne ev sahipliği yapmaktadır.

Fotoğraf: crookedtimberofhumanity.wordpress.com

Fotoğraf: www.legacyglobalsports.com

Gezimanya interaktif harita
picture-1251-1388146935
11 Mar 2014

LETONYA'NIN BAŞKENTİ: RİGA

Letonya'nın başkenti Riga, yaklaşık 700 bin nüfusu ile Baltık bölgesinin en büyük şehri. Nüfusun büyüklüğünden dolayı Baltıklara uçan birçok havayolu Riga'yı tercih ediyor, THY de bunlardan biri. Riga Havaalanı'ndan diğer Baltık başkentlerine doğrudan otobüs seferleri var. Riga'dan Vilnius (Litvanya) ve Tallinn (Estonya) aynı uzaklıkta, yaklaşık dört saat sürüyor. Ben... daha fazla

05 Ara 2013

RİGA GEZİ REHBERİ

Letonya’nın Baltık Denizi’ne bakan kısmında Daugava Nehri’nin ağzında yer alan Riga, 1201 yılında kurulmuştur. 12. yüzyıl sonlarında liman şehri olan Riga'ya Alman ticaret gemilerinin uğramaya başlamasıyla nüfusu ve önemi artmış. Baltık devletlerindeki en büyük şehir olan Riga, Letonya’nın başkenti ve aynı zamanda en önemli finansal, kültürel, ticari merkezi. Letonya’... daha fazla

15 Eki 2013
İpuçları
İstanbul Bisiklet Rotaları
14 Eki 2013
Galeri
2722968D210B74
Riga Letonya’nın başkenti. Aynı zamanda Baltık ülkelerinin en büyük kenti. Letonya’nın nüfusu 2,3 milyon civarında. Ufak bir ülke olan Letonya’nın yarısı ise başkent Riga’da yaşıyor.  Aynı zamanda yüzölçümü olarak ülkenin yarısı ormanlarla kaplı. İrili ufaklı toplam 100.000 tane göl bulunuyor burada.
27538D88A0C1F8
Riga çok fazla meydanı olan bir şehir. Ancak en önemli olan meydan tabii ki eski şehir meydanı. Buraya Ratsnams diyorlar. Burada masallardan fırlamış 2 tane bina var.
27697787D03CD3
Bu meydandaki tüm binalar 2. Dünya savaşı sırasındaki Nazi-Sovyet çatışmalarında çok büyük hasar görmüş. Sonradan aslına uygun şekilde tekrardan yapılmış. Bu süslü yapılar ‘Siyah Kafalıların Evi' diğer bir deyişle de “Kara kapşonlular binası” olarak biliniyor.
27852BFF722E76
13. yy döneminde Riga’da yaşayan zenci bekar genç iş adamları burada bir loca kurmuşlar. Başlarındaki kişi ise Aziz Moritus denilen bir zenciymiş ama dine karşı geldiği için kellesini almışlar. Bu locayı ilk kuranlar zenci olduğu için, şu an bu binaların siyah renk ile alakası olmasa da isimleri bu şekilde kalmış.
28160F5C7B231A
Bu meydanda pazar günleri halk pazarı gibi bir pazar alanı kuruluyor. Küçük standlar üzerinde insanlar ev yapımı reçel, kurabiye, nakış, sabun gibi bir çok şey satıyorlar.

Riga - Letonya

27 Eyl 2012
Fotoğraf
Riga
+40 Fotoğraf
picture-16-1381800107
18 Nis 2012

LETONYA’NIN GÜZELİ RİGA

İstanbul’dan Riga’ya yaklaşık 4,5 saatlik bir uçuş sonrası ulaşıyoruz. Otelimize yerleştikten sonra kısa bir şehir turu yapıyoruz. Eylül ayındayız ama hava burada İstanbul’a göre çok daha soğuk. Hava daha erken kararıyor. Gökyüzü parlament mavisi. Gece ilk olarak otelimize çok yakın olan İktisat Fakültesi binasını görüyoruz. Mavi-beyaz Art Nouveau tarzının Riga... daha fazla

2637DE9A56D8C3
Booking.com Otelleri
13 Mar 2011

RİGA’YA HOŞÇAKAL DİYEMEMEK

Riga’yı en güzel görebileceğiniz yerlerden biri de Özgürlük anıtı’nın yakınlarındaki Reval Oteli’nin 26. Katındaki Skyline Bar... Bu bar Riga geneline göre biraz daha pahalı olsa da yere kadar olan camları ile muhteşem bir Riga manzarası sunuyor. Otel müşterileri de burada olduğu için çok kozmopolit ve eğlenceli bir ortam var. Orada Finlandiyalı yeni nişanlanmış bir... daha fazla

11 Mar 2011

BALTIKLARIN PRENSESİ RİGA İLE TANIŞMA

Riga havaalanına geldiğimizde çok sakin bir havaalanı ile karşılaştık. Bize İstanbul’un kalabalığından sonra çok sakin gelse de, Riga Baltıklar’ın en işlek ve kalabalık havaalanıymış. Riga Letonya’nın başkenti. Aynı zamanda Baltık ülkelerinin en büyük kenti. Letonya’nın nüfusu 2,3 milyon civarında. Ufak bir ülke olan Letonya’nın yarısı ise başkent Riga’da yaşıyor.... daha fazla

13 Tem 2003
Video

Gezimanya Riga

picture-43-1381798159
14 saat önce

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 6 - ARİZONA

Parry Lodge’dan ayrılıp artık Navajo topraklarına girmenin zamanı geldi. Benim için uzun yıllardır kurduğum bir düş bu, gerçekleşiyor olması inanılmaz, içim içime sığmıyor. Utah’dan Arizona’ya geçmemizi ve Navajo Land’e girişimizi, Navajo Köprüsü’nden yapacağız. Köprü aslında o kadar eski değil, 1927 yılında yapılmaya başlanıp 1929 yılında trafiğe açılmış. Ama Marble... daha fazla

picture-45576-1461048500
18 saat önce

İtalya'dan gençlere kültür-sanat harcamaları için 500 Euro'luk hibe

İtalya Parlamentosu'nun aldığı yeni bir karara göre 31 Aralık 2016 tarihinden önce 18'inci yaşını doldurmuş tüm İtalya vatandaşlarına kültür-sanat harcamaları için 500 Euro hibe verilecek. 'Kültür Bonusu' olarak adlandırılan hibeyi alan gençler bu parayı kitap, konser, sinema veya tiyatro harcamalarında, müze ziyaretlerinde, ülkenin ulusal parklarına girişlerde... daha fazla

picture-30401-1455607509
18 saat önce

BURSA KASABALARI: CUMALIKIZIK VE GÖLYAZI

I. Bölüm: Cumalıkızık İstanbul'dan 1,5 saat uzaklıkta bir yerde kahvaltı yapmak ister miyidin? Madem büyük şehir dışına çıktın şöyle olsun, böyle olsun demek hakkındır elbette. Neler derdin mesela? - Organik kahvaltı olsun! - Otantik bir hava fena olmaz. - Köy mesela? - Keşif olsun ama çok sıcak da olmasın. Bunları dersin muhtemelen. Bunların yanına bir de patatesli ve... daha fazla

19 saat önce

MASMAVİ KAŞ

"Maviyle aşk olur mu?" diye sorsalar ne dersiniz? Bu seferki seyahat; sevmeye, gülmeye doyamadığım, bizi kendine hayran bırakan, Akdeniz'in inci köşesi, masmavi Kaş'aydı. Kaş'la ilgili pek az blog ve yazı mevcut, o yüzden döner dönmez hızlıca yazmak ve gidecek olanları bilgilendirmek istedim :) Kaş, 55 bin kişilik nüfusuyla tarihi kalıntıları, mağaraları ve enfes... daha fazla

picture-43-1381798159

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 5 - ZION NATIONAL PARK

Çölün ortasındaki otelimizden sonraki durağımız Las Vegas’tı ama orayı seneler önce çok detaylı dolaştığımız için bu sefer öyle bir arzumuz yok. Açıkçası bir gece kalıp, Las Vegas havası alıp yolumuza devam etmek bu sefer daha çok işimize geliyor. Diğer büyük şehirlerle kıyaslayınca, eğer hafta sonu gitmiyorsanız, Las Vegas’ta 5 yıldızlı otellerde kalmak aslında çok... daha fazla

GÜNEY AMERİKA - BUENOS AIRES SEYAHATİ

Buenos Aires’e Giriş 101 (: Güney Amerika’nın ikinci büyük şehri (Sao Paulo’dan sonra), Arjantin’in en büyük şehridir. Nüfusun çoğu İspanyol ve İtalyan kökenlidir. Resmi dil İspanyolcadır. Buenos Aires, İspanyolcada ‘güzel/temiz hava’ demektir. Güney Amerika’nın doğusunda Rio de la Plata denilen bölgede bulunmaktadır. 48 yerel bölgeye ayrılmıştır. 2018 G20 zirvesi ve... daha fazla

BOZCAADA YOLCUSU KALMASIN!

Bozcaada Türkiye'nin ikinci büyük adası, 2 bin 700 kişilik nüfusuyla Çanakkale'ye bağlı bir ilçe aynı zamanda. Ulaşım İstanbullular için 400 km'lik (yaklaşık 5 saatlik) bir serüven. İstanbul’dan karayoluyla Eceabat’a, oradan boğaz geçişi sonrasında 50 dk araba yolculuğuyla Geyikli İskelesi'ne ve yine arabalı vapur geçişiyle yarım saatte Büyükada'ya varabiliyorsunuz.... daha fazla

Duyuru

Fransız polisi sahilde haşema ‘avına’ çıktı

Yerel yasalar çerçevesinde bazı Fransız kentlerinde haşemayla denize girmek yasaklanırken polisin bir kadının tuniğini çıkarttırdığı fotoğraflar, ülkedeki tartışmayı alevlendirdi. diken.com.tr'nin haberine göre, Nice’te yaşanan vakayı sahildekiler seyretmekle yetinirken polisler kadına ceza da yazdı.Cannes’da da bir kadın denize başörtüsüyle girdiği için para... daha fazla

24 Ağu 2016

SON LİMAN PORTOFİNO

Yıllar önce kardeşimle Portofino’ya yaptığımız ilk seyahatte ikimiz de bu küçük sahil kasabasından çok etkilenmiş ve büyüyünce aşık olduğumuz kişiyle buraya tekrar gelmeliyiz diye aramızda konuşmuştuk. Aradan yıllar geçti ve bu kez Murat'la birlikte Portofino’ya, bu romantizm dolu kasabaya geldik. Ben sözümü tuttum, sıra şimdi Gökçe’de :)   İtalyanca anlamı “Son Liman... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
24 Ağu 2016

İtalya'da 6.2 büyüklüğünde deprem

İtalya'nın Perugia kentinin güneyinde 6.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. İtalyan yetkililer ilk belirlemelere göre en az 13 kişinin öldüğünü ve hala enkaz altından çıkarılamayanlar olduğunu söylüyorlar. BBC Türkçe'nin haberine göre yerel saatle 03:36'da yaşanan deprem 10 km derinlikte meydana geldi. Depremin merkez üssünün Roma'nın 100 kilometre kuzey... daha fazla