img-script

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21 Mar 201436350 Yorum
Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.

Universal Orlando Resort

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.

Universal Orlando Resort

Orlando (Florida) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Simple Style Florida Fun by Five Star Vacation Homes, Luxurious Condos Near Universal by CND Holiday Homes, Marriott Lakeshore Reserve. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Westin Orlando Universal Boulevard, Buena Vista Suites gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Residence Inn Orlando Airport, Parc Corniche Condominium Suites, Disney-World Area Orlando, U.S.A Orlando Select Vacation Rental tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Orlando (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.

Universal Studios Orlando

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine 2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.

Universal Studios Orlando

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir. Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım. İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Universal Studios Orlando

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World ve Disney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik. Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. Tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando’da da konaklamaya gelecek olursak, Geniş tropikal bahçesiyle tatil için ideal bir otel olan Marriott Lakeshore Reserve, bölgenin kaliteli otellerinden bir tanesi olarak tercih listenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanınnda Hilton Grand Vacations Suites oteli de iyi bir alternatif olabilir. Otel konum olarak çok iyi bir alana kurulmuş. Walt Disney World, Universal Stüdyoları, Wet’n Wild Su Parkı ve orlando’nun önemli turistik mekanlarına sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde bulunuyor.

Turistik mekanlara yakın, uygun ücretli oteller arasında bulunan Best Western Plus Orlando ise bütçesi kısıtlı olanlar için gayet uygun. Otel; konum, kalite ve fiyat olarak güzel bir birleşim sunuyor. Bunların yanında Orlando’da ki diğer otel seçeneklerine de göz atmak isterseniz buradan booking.com’a girerek araştırma yapabilirsiniz.

Etiketler:
Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

28 Nis 2016

EVERGLADES - DÜNYA MİRASI BİR MİLLİ PARKI

Key West'ten gezimizi tamamlayarak Orlando'ya dönerken, yolumuz Everglades doğal alanından geçecek, bu bölgenin güneyinde yer alan ve bölgenin % 20'sini kaplayan Everglades Ulusal Park'ına da uğrayalım istedik. Böylesine büyük ve önemli bir parkı bir günde gezmenin mümkün olmadığını biliyoruz elbette, ama bu kadar güneye inmişken görmeden geçemedik. UNESCO Dünya... daha fazla

23 Nis 2015

23 NİSAN’A ÖZEL: DISNEYLAND - ORLANDO

Tüm çocukların, kendini çocuk hisseden, içindeki çocuğu öldürmeyen herkesin, Atatürk'ümüzün bize armağan ettiği bu güzel ve anlamlı gününü kutluyorum. Benim de sizlere armağanım; Walt Disney tarafından 1955'te kurulan ve dünyanın en büyük eğlence parkı ve önemli bir turizm merkezi olan Disneyland, sadece çocuklar için değil, kendini çocuk hisseden herkes için eğlenceli... daha fazla

picture-25592-1444575645
12 Şub 2015
Ben de Gittim
Gezimanya interaktif harita
picture-16-1381800107
14 Kas 2014

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS, DISNEYLAND VE NASA

Orlando’ya ulaşmak için Tampa’dan kiraladığımız araç ile yoğun yağış altında 90 kilometrelik yol yapmamız gerekiyor. Tabii bu arada Orlando’daki otel rezervasyonlarımız ve planladığımız program değişikliğe uğradı. Ancak fırtınaya rağmen azimliyiz, programımıza mutlaka bir yerden giriş yapacağız. Normalde 1 saatte alabileceğimiz yol neredeyse 2 saat sürdü. Ama sonunda... daha fazla

30 May 2014

ÇOCUKLARIN DÜNYASI: ORLANDO

Chicago’dan yine biraz hüzünlü ama güzel anılarla ayrılıyoruz. Sonraki durak Orlando, ama ben çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgi duyduğu Disneyland ya da Epcot Center ya da SeaWorld yerine biraz gecelerinden bahsedeceğim. Önce Orlando manzarası; iniş için alçalmaya başladığımızda çok sevdiğim manzarayı yine sıkılmadan keyifle izliyorum. Yüzlerce göl, gölet ve... daha fazla

25 May 2014

KENNEDY UZAY MERKEZİ GEZİSİ

Bugün belki de seyahatimizin ABD tarafındaki en heyecanlı günü. Yıllardır filmlerde ve belgesellerde izlediğim Kennedy Uzay Merkezini gezeceğiz. Otelimizin kahvaltısını pek beğenmediğimiz için ilk iş otelin yanı başındaki Ihop’a gitmek oldu tabii. Burada kahvaltı yaparken dışarıda başka bir restoranın tanıtım aracı oldukça dikkatimi çekti. Bu Amerikalılar gerçekten... daha fazla

22 Mar 2014
Orlando (Florida)
+49 Fotoğraf
20 Mar 2014

ORLANDO GEZİSİ: DOWNTOWN DISNEY

Yoğun yağışa rağmen sonunda Orlando’dayız. Ancak hava şartları sebebi ile kaçırdığımız uçuş maalesef ki tüm programa yansıdı. Ancak programın tamamını yetiştirmekte kararlı olan bir grubuz. Tabii New York City’den Orlando’ya uçuşumuz hava şartları sebebi ile iptal edilince daha önceden rezerve etmiş olduğum oteli de iptal etmek zorunda kalmıştık. Neyse ki son anda... daha fazla

7 saat önce
1. İstanbul’a Yakınlığı

Karlar eridi, bahar geldi, güneş yüzünü göstermeye başladı. Güneşi görünce aklına tatil planları gelenlerdenseniz sizin için bir önerimiz var. Şöyle İstanbul’a yakın ama çok da popüler olmayan bir yer arıyorsanız Taraklı ve çevresi tam size göre. İstanbul’a 2 saat kadar uzaklıkta olan bu güzel belde hafta sonu gezileriniz için uygun bir rota.

2. Tarihi Osmanlı Evleri

Sakarya’nın şirin bir ilçesi olan Taraklı, İstanbul’un yanı başında konumlanmış eski bir Osmanlı köyü. Osmanlı mimarisiyle inşa edilmiş tarihi ahşap evleri Safranbolu’yu andıran ama Safranbolu kadar ziyaretçi almayan bir yer. Bu yönüyle de keşfedilmeyi bekleyen cennetin bir kuytusu adeta. 19.yy Osmanlı mimarisinin izlerini taşıyan ve genelde üç katlı evleri, Arnavut kaldırımlı dar sokakları ile buram buram tarih kokan bir açık hava müzesi.

3. Sakin Kent

Tarihe ve metropolleşmeye meydan okuyan, geçmişten günümüze bozulmamış yapısıyla ve koruma altındaki evleriyle ünlü bu güzel yerin en önemli özelliklerinden biri de Cittaslow, yani sakin kent ilan edilmiş olması.
İtalya’da kurulan Cittaslow, doğallığını ve gelenekselliğini koruyan şehirlerin destekçisi olan bir oluşum. Taraklı da Türkiye’deki Cittaslow sertifikasına sahip bölgelerden biri.

Fotoğraf

4. Yunus Paşa Camii (Kurşunlu Camii)

İlçenin sokakları, evleri, hanları, hamamları dışında görülmesi gereken yerlerinden biri de Mimar Sinan tarafından yapılan Yunus Paşa Camii. Caminin kubbesi kurşun kaplı olduğu için halk tarafından Kurşunlu Camii olarak anılıyor. Caminin yakınında bulunan han ve hamamı da görebilirsiniz.

5. Uhut Tatlısı

Taraklı’ya gitmişken keşkek ve etli nohut yemeğini tatmadan dönerseniz olmaz. Yöresel lokantaların birine geçip vakit kaybetmeden sipariş verin. Taraklı’ya özgü, yapılışı hayli zahmetli olan Uhut tatlısını tatlı severler mutlaka denemeli.

Taraklı’ya Gitmeniz İçin 8 Sebep

picture-1-1395691293
7 saat önce

BİR OSMANLI BAŞKENTİ, EDİRNE

Tunca Nehri’nin Arda ve Meriç’le birleştiği kavisle kuşatılan Edirne, yeşil sulak çayırlar ve söğüt ağaçlarıyla çevrili bir Trakya şehri. Yunanistan sınırına 6 km, Bulgaristan sınırına 18 km mesafede yer alan kent, 1453 İstanbul fethinden önce yaklaşık bir asır Osmanlı’ya başkentlik yapmıştır. Edirne’ye İstanbul’dan otobüs veya arabayla 3 saatte ulaşılabilir. Tempolu... daha fazla

1. Karadağ

Karadağ, Adriyatik Denizi’nin kıyısında, dağların çevrelediği alanda saklı kalmış bir cennet adeta. Bozulmamış doğası, tarihi yapıları ve tertemiz deniziyle size bu dünyadan değilmiş hissi verecek.  Sanayisinin gelişmemiş olmasıyla muhteşem doğasını günümüze kadar koruyabilmiş ülkede doğa sporu sevenler için pek çok aktivite de yapılıyor. Kano, rafting, bungee, doğa yürüyüşleri, bisiklet rotaları gibi imkanlara sahip olması ile gezinizi daha eğlenceli bir hale getiriyor.
Balkanların en güzel plajlarından birini görebileceğiniz Budva, şahane koyları, küçük adaları ve renkli geçen gece hayatı ile birçok Avrupa ülkesinden de tatilci ağırlıyor.

2. Ürdün

Antik kentleri, çölleri ve kendine has yapısıyla Ürdün, Ortadoğu’nun görülmeye değer ülkelerinden biri. Dünyanın Yeni 7 Harikası’ndan biri olan Petra, Ürdün’ü cazip kılan en önemli antik kent. Güneşin açısına göre renk değiştiren Petra kanyonların arasından bambaşka bir dünyaya açılan bir kapı niteliğinde.  Üstelik kenti sadece gündüz değil, gece de görebilirsiniz. Gündüz güneş ışığıyla aydınlatılan yer, gece binlerce mumla sizi büyülüyor.

3. Makedonya

Balkanların merkezinde, bizden bir yer burası. Makedonya, sıcakkanlı insanları, Osmanlı mimarisi, Türkiye’ye benzer kültürel yapısıyla gidenin yabancılık çekmeyeceği bir yer. Camilerin, kiliselerin, eski Osmanlı evlerinin bir arada bulunduğu ülke, UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yerini almış Avrupa’nın en eski gölü olan Ohri Gölü ile ihtişamlı köprüleri, kayak merkezleri ve eğlenceli gece hayatı sayesinde çok sayıda turisti kendine çekmeyi başarıyor.

4.Sırbistan

Beyaz şehir anlamında gelen Belgrad, Sırbistan’ın başkenti ve aynı zamanda en bilinen şehri. Tarihi çalkantılarla geçmesinden dolayı sokaklarında Osmanlı, Avusturya-Macaristan ve Yugoslav  izlerini görmek mümkün. Belgrad Avrupa’nın en eski, Balkanların da en hareketli, en dinamik şehirlerinden biri.

5.Arnavutluk

Arnavutluk, Makedonya ile Karadağ arasında geçiş noktası olması sebebiyle birçok gezginin uğrak noktası durumunda.  Güzellikleri Tiran ve Podgradec ile sınırlı olmayan bu Balkan ülkesinde gezebileceğiniz birçok yer var. Ülkedeki trenle kırsal yerleri keşfedebilir, feribota binerek Adriyatik Denizi’nden İtalya’ya ulaşabilirsiniz. Tarih kokan sokaklarında dolaşabilir, Adriyatik kıyılarının ince kumlu sahillerinde deniz keyfi yapabilirsiniz.

Vizesiz Gidilecek En Yakın Yerler

İstanbul Bisiklet Rotaları
picture-17432-1408610768

SAN FRANCISCO'DA MUTLAKA UĞRAMANIZ GEREKEN 3 MEKAN

San Franciscolular için iyi yemek yemek bir tutku. İyi bir yemek için uzun mesafeler gitmeyi, iyi bir kahve içmek için bile uzun kuyruklar beklemeyi göze alıyorlar. Buna bizzat şahit oldum. Lokal bir kahvecinin önündeki kuyruğa inanamayıp "Ne için bekliyorsunuz?" diye sordum.Oranın kahvesi çok güzelmiş, bu sırayı beklemeye değermiş, öğrenmiş oldum.  TARTINE BAKERY... daha fazla

MEDENİ BARBARLAR

“Şunu bilin ki prensim, kabaran okyanusların Atlantis’i ve onun görkemli kentlerini yutmasından sonra dünyada o güne değin görülmemiş bir çağ başlamıştı....” – Bir Nemedya efsanesinden   Robert E. Howard’ın Orta Çağ ve öncesi barbarlarından esinlenerek 1930’larda yarattığı kahraman Kimmeryalı Barbar Conan, yıllardır insanların çok sevdikleri, kendilerine yakın... daha fazla

1.İtayla, Gelato

Dondurma denince ilk akla gelen yer şüphesiz ki İtalya. İtalyanlar dondurmaya ice-cream değil gelato diyorlar. Roma şehrinin dünyaca ünlü dondurması olan Gelato, İtalyanca’da donmuş anlamına gelen Latince kökenli "gelātus" sözcüğünden türemiş. Ancak bildiğimiz dondurmalardan hem malzeme hem de yapım tekniği açısından farklılıklar içeriyor. Yapımında süt, krema, türlü şeker çeşitleri ve meyvelerin kullanıldığı Gelato’yu yerinde yemek bir başka. İtalya’da pek çok küçük işletme kendine has bu lezzeti yapıp müşterilerine sunuyor.

2. Arjantin, Helado
2. Arjantin,  Helado

Genel olarak İtalyan ve İspanyol etkilerinin göründüğü Arjantin mutfağı oldukça zengin. Özellikle et yemekleri mutfakta ayrı bir yere sahip olsa da yemek arkasından servis edilen hafif ama lezzetli bir tatlı olan Helado’yu denemelisiniz. Helado, İspanyolca’da dondurma anlamına geliyor.

Fotoğaf

3. Japonya – Mochi Dondurması

Mochi dondurması, Japon mutfağında bilindik bir tatlının farklı bir yorumu. Pirinç hamurunun sakız kıvamına gelen kadar dövülmesiyle elde ediliyor. Geleneksel dondurmanın aksine tek atımlık lezzetli bir atışma. Tadı biraz soğuk helvayı andırıyor. Farklı tatların adresi Japonya’ya yolu düşenler için ilginç bir dondurma deneyimi olabilir.

4. Malezya, Ais Kacang

Dondurma dendiğinde aklınıza gelen o geleneksel dondurmayı unutun. Malezya’da yapılan Ais Kacang buzla yapılan bir dondurma türü. Üzerine tatlı şuruplar, renkli jöleler, rendelenmiş Hindistan cevizi, yer fıstığı, tatlı mısır ve fasulye konularak servis ediliyor.

5. İngiltere, Cornwall Dondurması
5. İngiltere,  Cornwall Dondurması

Güney Batı İngiltere'de bir kontluk olan Cornwall’de tamamen yağlı inek sütünden yapılan kaymaklı bir dondurma.  Dondurmanın lezzeti sütün yağının artmasıyla katlanıyor.

Dondurmasıyla Meşhur Yerler

Booking.com Otelleri
picture-1-1395691293

SIRT ÇANTASINDA OLMAZSA OLMAZLAR

Çanta hazırlığı tatilin de başlangıç alarmıdır. Artık vize işlemleri, evrak işleri bitmiş, biletler alınmış ve geriye sadece tatilde kullanılacak eşyaların hazırlanması kalmıştır. Yükünüz sınırlı olacağından yanınıza alacağınız eşyalar da sınırlı olacaktır. Biz de sizin için seyahatiniz boyunca yanınızdan ayırmadığınız sırt çantasının içinde hayat kurtaracak olmazsa... daha fazla

9 saat önce

DÜNYANIN EN YAVAŞ EXPRESS TRENİ: GLACIER EXPRESS

Eşsiz manzaralar arasında kaybolmak mı istiyorsunuz? İsviçre’ye geldiğinizde mutlaka yapmanız gereken şeylerden biri Glacier Exspress. Engadine Vadisi, Landwasser Vadisi ve Valais buzulları arasında yol alan tren yolculuğunda 2033 metre yükseklikteki dağ gölleri, Mattheron bölgesindeki sayısız dağ zirvesi, nehirler ve şelaleler unutulmayacak görsellik sunuyor.  ... daha fazla

10 saat önce
1. Aydos Mesire Yeri

İstanbul'un en yüksek noktası olan Aydos Tepesi ve eteklerine serilmiş bu mesire alanı pazar piknikleriniz için güzel bir seçenek. Anadolu Yakası sakinleri için bir kaçış yeri olan Aydos’un göl manzaralı piknik alanı dışında bir de koşu parkuru bulunuyor.

2. Dilburnu

Büyükada’da bulunan mesire yeri sadece bir vapur uzağınızda. Çayını yudumlarken İstanbul’a uzaktan bakmak isteyenlerin yeri. Mavi ile yeşilin buluşmasını tepeden izlemek için eşsiz bir yer olan bu piknik alanı, adanın tatlı rüzgarı eşliğinde sizi bekliyor.  Kendine has havası, mimarisi, faytonları ve plajıyla güzel bir hafta sonu geçirmek için gidebileceğiniz en güzel yerlerden.

3. Polonezköy Tabiat Parkı

Hafta sonu kaçamağının ilk akla gelen ismi Polonezköy. İstanbul’un trafiği ve gürültüsünden kaçıp huzuru solumak isteyenler için adeta biçilmiş kaftan. Her mevsim farklı güzellik sunan Polonezköy, bahar ve yaz aylarında piknik için ideal bir seçenek.

4. Belgrad Ormanları

Piknik denince bir İstanbullu’nun ilk aklına gelen yer Belgrad Ormanları. Burası sabahın erken saatlerinde kalkıp yollara düşmenizi sağlayacak güzellikte.  Yemyeşil doğanın içinde huzur dolu bir piknik havası almak isterseniz burayı tercih edebilirsiniz. Yediklerinizi yakmanız içinse uzunca yürüyüş parkurları sizleri bekliyor.

5. Bahçeköy Fidanlığı

Sarıyer’de yer alan Bahçeköy Fidanlığı adeta bir botanik cenneti. Yeşilin her tonunu görebileceğiniz ve birçok farklı ağaç türünü barındıran bu alan, piknik planlarınızda yerini alabilecek güzellikte.

İstanbul’da Piknik Alanları

picture-1323-1388016275
10 saat önce

İSTANBUL'DA MUHAKKAK GİDİLMESİ GEREKEN ÇAY-KAHVE DURAKLARI

Kimimiz çaysever, kimimiz kahvesever ama ortak bir nokta var ki o da Türk insanının bu içeceklere olan tutkusu. Özellikle kış aylarında yoğun iş günlerinin, ev davetlerinin ya da yemek sonralarının vazgeçilmez içeceklerinden çay ve kahveler günümüzde artık farklı şekillerde sunulmaya başlandı. “Bu kışı buralarda çay-kahve içmeden bitirmeyin!” diyebileceğimiz kadar... daha fazla