img-script

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21 Mar 201438160 Yorum
Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.

Universal Orlando Resort

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.

Universal Orlando Resort

Orlando (Florida) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Marriott Lakeshore Reserve, Sun Splash! by Five Star Vacation Homes, Simple Style Florida Fun by Five Star Vacation Homes. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Nickelodeon Suites Resort, Rodeway Inn Near Florida Mall gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz CityPlace Extended Stay & Condo Hotel, Wingate By Wyndham - Orlando International Airport, Hilton Grand Vacations Suites at SeaWorld tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Orlando (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.

Universal Studios Orlando

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine 2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.

Universal Studios Orlando

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir. Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım. İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Universal Studios Orlando

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World ve Disney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik. Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. Tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando’da da konaklamaya gelecek olursak, Geniş tropikal bahçesiyle tatil için ideal bir otel olan Marriott Lakeshore Reserve, bölgenin kaliteli otellerinden bir tanesi olarak tercih listenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanınnda Hilton Grand Vacations Suites oteli de iyi bir alternatif olabilir. Otel konum olarak çok iyi bir alana kurulmuş. Walt Disney World, Universal Stüdyoları, Wet’n Wild Su Parkı ve orlando’nun önemli turistik mekanlarına sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde bulunuyor.

Turistik mekanlara yakın, uygun ücretli oteller arasında bulunan Best Western Plus Orlando ise bütçesi kısıtlı olanlar için gayet uygun. Otel; konum, kalite ve fiyat olarak güzel bir birleşim sunuyor. Bunların yanında Orlando’da ki diğer otel seçeneklerine de göz atmak isterseniz buradan booking.com’a girerek araştırma yapabilirsiniz.

Etiketler:

Orlando (Florida) Otelleri

Orlando (Florida) Turları

Orlando (Florida) için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

28 Nis 2016

EVERGLADES - DÜNYA MİRASI BİR MİLLİ PARKI

Key West'ten gezimizi tamamlayarak Orlando'ya dönerken, yolumuz Everglades doğal alanından geçecek, bu bölgenin güneyinde yer alan ve bölgenin % 20'sini kaplayan Everglades Ulusal Park'ına da uğrayalım istedik. Böylesine büyük ve önemli bir parkı bir günde gezmenin mümkün olmadığını biliyoruz elbette, ama bu kadar güneye inmişken görmeden geçemedik. UNESCO Dünya... daha fazla

23 Nis 2015

23 NİSAN’A ÖZEL: DISNEYLAND - ORLANDO

Tüm çocukların, kendini çocuk hisseden, içindeki çocuğu öldürmeyen herkesin, Atatürk'ümüzün bize armağan ettiği bu güzel ve anlamlı gününü kutluyorum. Benim de sizlere armağanım; Walt Disney tarafından 1955'te kurulan ve dünyanın en büyük eğlence parkı ve önemli bir turizm merkezi olan Disneyland, sadece çocuklar için değil, kendini çocuk hisseden herkes için eğlenceli... daha fazla

picture-25592-1444575645
Bronz Yazar
12 Şub 2015
Ben de Gittim
Gezimanya interaktif harita
picture-16-1381800107
14 Kas 2014

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS, DISNEYLAND VE NASA

Orlando’ya ulaşmak için Tampa’dan kiraladığımız araç ile yoğun yağış altında 90 kilometrelik yol yapmamız gerekiyor. Tabii bu arada Orlando’daki otel rezervasyonlarımız ve planladığımız program değişikliğe uğradı. Ancak fırtınaya rağmen azimliyiz, programımıza mutlaka bir yerden giriş yapacağız. Normalde 1 saatte alabileceğimiz yol neredeyse 2 saat sürdü. Ama sonunda... daha fazla

30 May 2014

ÇOCUKLARIN DÜNYASI: ORLANDO

Chicago’dan yine biraz hüzünlü ama güzel anılarla ayrılıyoruz. Sonraki durak Orlando, ama ben çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgi duyduğu Disneyland ya da Epcot Center ya da SeaWorld yerine biraz gecelerinden bahsedeceğim. Önce Orlando manzarası; iniş için alçalmaya başladığımızda çok sevdiğim manzarayı yine sıkılmadan keyifle izliyorum. Yüzlerce göl, gölet ve... daha fazla

25 May 2014

KENNEDY UZAY MERKEZİ GEZİSİ

Bugün belki de seyahatimizin ABD tarafındaki en heyecanlı günü. Yıllardır filmlerde ve belgesellerde izlediğim Kennedy Uzay Merkezini gezeceğiz. Otelimizin kahvaltısını pek beğenmediğimiz için ilk iş otelin yanı başındaki Ihop’a gitmek oldu tabii. Burada kahvaltı yaparken dışarıda başka bir restoranın tanıtım aracı oldukça dikkatimi çekti. Bu Amerikalılar gerçekten... daha fazla

22 Mar 2014
Fotoğraf
Orlando (Florida)
+49 Fotoğraf
20 Mar 2014

ORLANDO GEZİSİ: DOWNTOWN DISNEY

Yoğun yağışa rağmen sonunda Orlando’dayız. Ancak hava şartları sebebi ile kaçırdığımız uçuş maalesef ki tüm programa yansıdı. Ancak programın tamamını yetiştirmekte kararlı olan bir grubuz. Tabii New York City’den Orlando’ya uçuşumuz hava şartları sebebi ile iptal edilince daha önceden rezerve etmiş olduğum oteli de iptal etmek zorunda kalmıştık. Neyse ki son anda... daha fazla

5 saat önce
Dünyanın En İlginç Binaları

Dünyanın çeşitli ülkelerinde yer alan birbirinden ilginç binaları görmek ister misiniz? Mimarlarının yaratıcı dünyalarından fırlayan bu binalar, gördüğünüzde sizi hayrete düşürecek. Bu çarpıcı yapılar, görkemli ve farklı görünümleriyle karşılaştığınız, bildiğiniz binalara kesinlikle hiç benzemiyor.

Fotoğraf: http://i1.wp.com/unusualplaces.org/wp-content/uploads/2012/03/KrzywyDome...

1- Bükülmüş Bina – Sopot /Polonya

Bu garip görünüşlü binanın mimarlarına Polonyalı sanatçı Ian Martin Shantser ve İsveçli sanatçı Per Dahlberg çizimleri ve resimleriyle ilham kaynağı olmuştur. Bu yapı gerçek bir binadan çok, gerçeküstü bir fantezinin ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Bükülmüş Bina (Crooked Building) özellikle akşamları ışıkları yandığında inanılmaz bir görüntüye kavuşuyor. Bu binanın yapımı 2003 yılının aralık ayında tamamlandı.

Fotoğraf: http://www.media.xella.pl/file/attachment/160313/bc/krzywy-dom-w-sopocie...

2- Kubik Evler – Rotterdam/Hollanda

Piet Blom adlı mimar 1970’lerde Helmond’da iki adet kubik ev inşa etti. Bir süre sonra mimar Rotterdam için de bir şeyler tasarlamak istedi ve Blom ikinci kez kubik tasarımını hayata geçirmeye karar verdi. Rotterdam’da yaptığı kubik binaların her biri soyut bir ağacı temsil ediyor. Kompleksin tamamı ise bir ormanı... Binaların alt katları yaşam alanı olarak kullanılıyor ve bünyesinde bir yatak odası, bir banyo yer alıyor. Üst katında ise ek bir yatak odası ya da oturma odası olarak kullanılan bölüm bulunuyor.

Fotoğraf: http://www.hispotion.com/wp-content/uploads/2013/01/Cubic-Houses.jpg

3- Kansas Merkez Kütüphanesi – ABD

Bu bina içinde ne olduğunu mükemmel bir biçimde yansıtacak şekilde yapıldı: Kitap kapakları! Kütüphanenin duvarlarında Tolkien’in Yüzüklerin Efendisi serisi ve William Shakespeare’in Rome ve Juliet gibi dünya edebiyatına damga vurmuş eserlerin kapakları yer alıyor. Bu son derece ilginç ve yaratıcı bina 2006 yılında Kansas’da inşa edildi.

Fotoğraf: http://www.hispotion.com/wp-content/uploads/2013/01/Central-Library-Kans...

4- Dans Eden Bina (Tancici Dum) – Prag
4- Dans Eden Bina  (Tancici Dum) – Prag

Bu modern görünümlü, etkileyici bina Prag’ın şehir merkezinde yer alır. Dış cephesi kıvrımlı olan yapının mimarı Vlado Milunic’tir. Alt katı halka açık dans alanı olan bina, Prag’ın önde gelen resoranlarından Ginger&Fred’e ev sahipliği yapar. Uluslararası üne sahip yemekler eşliğinde şehir manzarını izlemek isteyenler için harika bir mekan Dans Eden Bina.

Fotoğraf: http://www.hispotion.com/wp-content/uploads/2013/01/Dancing-Building-Pra...

Dünyanın En İlginç Binaları

5 saat önce

YEDİGÖLLER - TABİAT HARİKASI BİR CENNET

Bolu bölgesinin belki de en ünlü göller yöresi olan Yedigöller'e gidiyoruz. Bolu şehir merkezine 42 kilometre mesafedeki yöreye ulaşmak için oldukça sert virajları da olan bir dağa tırmanıyoruz. Zirveye yaklaştığımızda ağaçlar seyrelmeye başlıyor, en tepede ise sadece otlar çimenler görünüyor. (Bir bilgi: Orman üst sınırı 2000 - 2200 metre, bu sınırının üzerindeki... daha fazla

12 saat önce
Dünyanın En Ünlü Kanyonları

Kanyon ya da vadiler hızlı akan nehirlerin çok çok uzun süreler boyunca dağları aşındırmasıyla oluşan doğal harikalardır. Çoğu kanyon, plato seviyesindeki toprakların uzun süre erozyona uğramasıyla oluşmuştur. Sadece heybetiyle değil güzellikleriyle de insanı büyüleyen kanyonların en güzelleri bu listede.

Fotoğraf: http://science-all.com/images/canyon/canyon-03.jpg

1 – Kings Canyon

Avustralya’nın Kuzey Bölgesi’nin güneyindeki çöller alanındaki en büyük turistik cazibelerden olan King’s Canyon keskin uçurumlara, kubbemsi oluşumlara ve çevresindeki çöle hakim manzarasıyla burayı yürümeye cesaret edebilenleri ödüllendiriyor. Kanyonun bir kısmı Aborjinlerin kutsal saydığı bir bölge, bu yüzden ziyaretçilerin rota dışına çıkmaları pek önerilmiyor.

Fotoğraf: http://www.earthtrekkers.com/wp-content/uploads/2015/06/Kings-Canyon-Rim...

2 – Taroko Gorge

Tayvan’ın kayalık doğu kıyılarında yer alan Taroko Kanyonu, adanın en çok turist çeken yerlerinden biri olma özelliğine sahip. 19 kilometre uzunluğundaki kanyon üzerinde birçok yürüyüş rotası bulunuyor ve nefes kesici manzaralarının arasında kanyonu oluşturan nehrin beyaz suları akmaya devam ediyor.

Fotoğraf: http://www.remotelands.com/images/citys/130429003.jpg

3 – Colca Canyon

And Dağları sırasında, güney Peru sınırları içinde bulunan ve Colca Nehri’nin oluşturduğu Colca Kanyonu, Büyük Kanyon’dan iki kat daha derin. Fakat kanyonun duvarları Büyük Kanyon kadar dik değil. Buranın en çekici özelliği –harika manzaraların yanı sıra-, And tepeli akbabalarını görme fırsatı. Kanyon sınırları içinde bu kuşları oldukça yakından izleme şansına sahipsiniz.

Fotoğraf: http://gallery.2gosouth.net/var/albums/Arequipa/1.JPG

4 – Samaria Gorge

Samaria Kanyonu, Girit Adası’nın güneybatısında bulunan ve 16 kilometre uzunluğundaki bir kanyon. Samaria Kanyonu’nu yürümek maceracılar arasında oldukça yaygın bir aktivite ve her sene 250 binden fazla insan bu yürüyüşü gerçekleştiriyor. Tüm kanyonu yürüme hızınıza göre 4 ila 7 saat arasında tamamlanabiliyor ve yol üzerinde mükemmel tecrübeler sizi bekliyor.

Fotoğraf: http://www.lykno.gr/wp-content/uploads/2015/04/11_Samaria_Gorge_getty891...

Dünyanın En Ünlü Kanyonları

Fotoğraf: http://science-all.com/images/canyon/canyon-03.jpg

İstanbul Bisiklet Rotaları
12 saat önce
Ekoturizmin Öne Çıktığı Ülkeler

Küçük gruplar halinde yapılan, konaklama ve yeme içme hizmetlerinin genelde daha küçük ölçekli işletmeler tarafından sağlandığı; yerel halka, çevreye ve doğal yaşama karşı duyarlı seyahat anlamına gelen ekoturizm son yıllarda tüm dünyada rağbet görmeye başladı. Bu seyahatlerde çevrenin korunması ve bölge halkının ekonomisine katkı sağlama amaçları gezginlerin konforundan daha ön planda tutuluyor. Doğa gezileri, kültürel seyahatler, alternatif turizm gibi terimleri de kapsayan ekoturizmin dünyada öne çıkan örneklerini sizin için derledik.

Fotoğraf: http://www.textbooktravel.com/wp-content/uploads/2015/07/What-is-Ecotourism-Featured-Image.jpg

1. Şili

Ant Dağları ve Atacama Çölü ile sınırlarını paylaşan Şili’de ekoturistlerin takip edebilecekleri farklı rotalar bulunuyor. Coğrafi olarak gizlenmiş yapısı ile Şili toprakları, benzersiz ekosistemleri de bünyesinde barındırıyor. Şili, Güney Amerika’da bulunan çoğu ülke gibi, ekoturizmi geliştirerek hem doğa ve kültür deformasyonunu engellemek hem de bölge halkına ekonomik kazançlar sağlamayı amaçlıyor.

Fotoğraf: http://t.wallpaperweb.org/wallpaper/nature/1600x1200/Pehoe_Lake_Torres_D...

2. Hindistan

Turizm gelirinin ülke ekonomisine ciddi katkılarda bulunması nedeniyle Hindistan’da da tüm dünyada hızla gelişmekte olan ekoturizme büyük önem veriliyor. Ekoturizm dernekleri yok olmaya yüz tutmuş doğal varlıklar için çalışıyor. Farklı dinlerin bir arada bulunduğu Hindistan’da dilerseniz doğa gezilerine çıkabilir ya da şehrin içine dalarak rengârenk ve farklı bir kültüre tanıklık edebilirsiniz.

Fotoğraf: http://turizmreport.com/wp-content/uploads/hindistan.jpg

3. Avustralya

Biyolojik çeşitliliğin en geniş olduğu bölgelerden biri olan Avustralya, aynı zamanda dünyanın en tehlikeli hayvanlarının da yaşadığı yer. Ekoturizmin en önemli rotalarından biri olan Avustralya’da UNESCO’nun Dünya Mirasları Listesi’ne giren çok sayıda yapı ve doğal güzellik bulunuyor. Devasa boyutlardaki milli parkları ve doğal yaşamın korunmasına destek olan hükümetleriyle bu büyük ülke her yıl binlerce ekoturisti ağırlıyor.

Fotoğraf: http://www.reishonger.nl/wp-content/uploads/2011/10/great-ocean-road.jpg

4. Botswana

Afrika’da bulunan Botswana, ekoturizmin önemli rotalarından bir diğeri. Ülkede iki adet milli park bulunuyor ve bu parklar binlerce yırtıcı ve memeli hayvanın yuvası durumunda. Dünya Mirasları Listesi’ne de dünyanın en büyük kaya parçası olma özelliğiyle Tsodilo ve Okavango Deltası ile girdi. Yanı sıra binlerce yıl öncesinin insanlarına ev sahipliği yapmış Gcwibaba Mağaraları da önemli bir gezi noktası.

Fotoğraf: http://s3.amazonaws.com/libapps/accounts/53161/images/okavango-delta-2.jpg

Ekoturizmin Öne Çıktığı Ülkeler

picture-25006-1421929789
Silver Yazar
13 saat önce

KÜÇÜK GEZGİN İLE KOPENHAG - BÖLÜM 1

Her Christmas zamanı içimize düşen gezme aşkı bizi bu sene de rahat bırakmadı ve bu sefer yönümüzü Kopenhag’a çevirdik. Bu noktada değinmezsem çatlayacağım bir durum var. “Christmas Hristiyanların dini bayramı, siz kutluyor musunuz ki gidiyorsunuz?” diye onlarca eleştiri alıp içim şiştiği için bir açıklama getireyim; ben de rahatlayayım, eğer okurlarsa onlar da... daha fazla

SAVAŞIN VE BARIŞIN ŞEHRİ BERLİN

Bazı şehirler vardır, dünyadaki herkesin yakından tanıdığı. Gidip göremese de bildiği, tarihini araştırdığı. Fethedildiğinde tüm dünyanın kaderinin değiştiği, sadece bir ırka değil tüm dünyaya mal olmuş şehirler. Bu şehirlerin en önemlilerinden birisi Berlin. Hitler, 2. Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Duvar derken bitip yok olan ama kendi potansiyelini asla kaybetmeyen... daha fazla

Booking.com Otelleri
En Güzel Yunan Adaları

Komşumuz Yunanistan’ın en büyük gelir kaynaklarından biri olan turizm. Bu alandaki en büyük payı ise adaları üstleniyor. Yunanistan’ın her bir adasının farklı bir güzelliği var. Kimisi sahilleri, kimisi tenhalığı, kimisi de gece hayatı ile ünlü. İşte Yunanistan’ın en güzel adaları ve nedenleri...

Fotoğraf: http://edugeography.com/images/greece/greece-01.jpg

1 – Zakintos
1 –  Zakintos

Harika kıyı şeritleri ve ince kumları ile İyonya Adaları’ndan daha iyisini bulabilmek çok zor. Kefalonya’daki Mirtos Sahili ve Lefkada’daki Porto Katsiki, kartpostal görüntülerine sahip sahiller. Fakat Zakintos’taki sadece tekneyle ulaşım sağlanabilen Navagio (Shipwreck (Batık)) Körfezi, bütün diğer ada sahillerinden öte bir güzelliğe sahip. Biraz kalabalık olsa da bu sahilde yüzmek bambaşka bir tecrübe.

Fotoğraf: http://randomwallpapers.net/navagio-bay-zakynthos-greece-summer-beaches-...

2 – Korfu

Güneyindeki Kavos’un hareketli hayatının aksine Korfu, sessiz sakin, dingin bir tatil arayanların mutlaka uğraması gereken bir yer. Tatile giderken beklentiniz sabahlara kadar eğlenmek, tıklım tıklım sokaklarda gürültülü birkaç gün geçirmek ise burası size göre değil; fakat amacınız biraz kafa dinlemek ve muazzam görüntüler ile uyuklamak ise gitmeniz gereken yer kesinlikle Korfu.

Fotoğraf: https://atcorfu.com/wp-content/uploads/2015/03/mouse-island.jpg

3 – Delos

Yunan mitolojisine göre Apollo’nun doğum yeri olan Delos, antik Yunan ve Helenistik döneme ait mükemmel kalıntılara sahip. UNESCO Dünya Mirası Alanı olan adanın tamamı kalıntılardan oluşuyor ve 1872’den beri düzenli olarak çıkarılan arkeolojik eserler arasında tapınaklar, heykeller, mozaikler ve bir antik tiyatro bulunuyor.

Fotoğraf: http://famouswonders.com/wp-content/uploads/2009/11/Delos.jpg

4 – Mykonos

Yunan otellerinin genelde köy hayatı temalı olmasıyla ünlü olduğunu hepimiz biliriz. Mykonos, hem bu tarzı hem de modern tarzı çok iyi benimsemiş işletmecileriyle her ziyaretçiye hitap eden tatil olanakları sunuyor. Zaten her köşesi ayrı güzel olan adada kaldığınız otel de muazzam olunca tatil tadından yenmez bir hale geliyor.

Fotoğraf: http://www.mykonosforever.com/mykonos-photos/mykonos-town-the-gem-of-the...

En Güzel Yunan Adaları

Fotoğraf: http://edugeography.com/images/greece/greece-01.jpg

Ben de Gittim
Nadir Bulunan İlginç Meyveler ve Yerleri

Dünyanın her yerinde farklı farklı yiyecekler mevcut. Bunlar bazen bizim bulduğumuz malzemelerle yarattığımız farklılıklardan dolayı olurken, bazen de doğanın kendiliğinden bize bu meyve ve sebzeleri farklı şekillerde sunmasından kaynaklanıyor. Bu listede de dünyanın her yerinden farklı farklı meyveler var. Norveç “cloudberry” (soğuk bölgelerde yetişen bir meyve), Tayland mangostanı ya da Meksika firavun inciri gibi…

Fotoğraf: http://www.tbo.com/storyimage/TB/20150603/ARTICLE/150609995/EP/1/3/EP-15...

1 – Mangostan

Gurme çevrelerinde oldukça ünlü olan mangostanın lezzeti ve taze şekilde bulunmasının zorluğu da onu iyice revaçta kılıyor. Ekşilik ve tatlılık arasındaki müthiş bir dengeye sahip meyveyi böcekler sebebiyle Tayland’tan ithal etmek yasa dışı. Bu yüzden farklı yerlerde azar azar yetiştirilmeye çalışıp satılsa da fiyatı oldukça uçuk. Tayland’a yolunuz düşerse bol bol yiyin. Çünkü uzun bir süre daha görememe ihtimaliniz oldukça yüksek.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976e62a3d21fa285c6bd5/master/w_144...

2 – Durian

Güneydoğu Asya’da bulunan Durian, çok da çekici bir meyve gibi görünmüyor. Amerikan futbolu topu ebatlarında olan meyve dikenlerle kaplı ve iğrenç bir kokuya sahip. O kadar berbat bir koku ki, "ölü sıçan kokusu" şeklinde bile nitelendiriliyor. Ancak bu kokuyu ve dikenleri aşabilen cesur insanlar oldukça lezzetli bir meyvenin tadını çıkarmayı hak ediyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53e2ebdbc2d3f39d36109d69/master/w_144...

3 – Cloudberry

Eğer maceracı bir avcı toplayıcı iseniz, en kuzeydeki topraklarda birçok lezzetli meyveye ve cloudberry çeşidine denk gelebilirsiniz. Ancak bu meyvenin değerinin en çok bilindiği yer Norveç. Norveç’te bu meyve üzerinden oldukça büyük hacimli bir ticaret çemberi dönüyor. Yerel olanların dışında Finlandiya menşeili meyveler bulmanız da mümkün. Reçeli de yapılan meyve genelde sütlü tatlılarla birlikte sunuluyor.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976dccbbd2620680d9ed5/master/w_144...

4 – Cupuaçu

Kakaoyla akraba olan Amazon kaynaklı Cupuaçu ağacı, kavun büyüklüğünde bir meyve sunuyor ve bu meyve de çikolata benzeri bir tada sahip. Ananas ve turunçgillere nazaran daha yumuşak bir eti olan meyve Brezilya’nın kuzeyinde kendi başına bir tatlı olarak sunulabiliyor ya da suyu çıkarılabiliyor. Cupuaçu ayrıca çikolata benzeri bir şekerlemenin yapımında da gittikçe daha fazla kullanılmaya başlandı.

Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/546976e12a3d21fa285c6bb7/master/w_144...

Nadir Bulunan İlginç Meyveler ve Yerleri

picture-46443-1464177212
Gezgin

SAKİN KENT UZUNDERE

Her kentin geçmişinden gelen, kentin tarihi, yerel özellikleri gibi unsurlarından oluşan bir ruhu vardır. Kent ruhu bir anda oluşturabilecek bir şey değildir ancak yanlış politikalar sonucu bu ruhunu kaybetmesi oldukça kolaydır. O topraklarda yaşayan uygarlıkların, üretilen ürünlerin, söylenen şarkıların, yazılan şiirlerin, dostlukların, yaşananların birikimi olan bu... daha fazla