ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21 Mar 201480980 Yorum
Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.

Orlando (Florida)

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.

Nasıl Haberleşilir?

Vodafone Red'le yurtdışına gittiğinizde günde 12,90TL’ye, herhangi bir ek işlem yapmadan tarifenizdeki internet, her yöne dakika ve SMS’lerin tamamını 51 ülkede tıpkı Türkiye’deymiş gibi kullanabilirsiniz. Telefonunuzu kullanmadığın günlerde ek ücret de ödemezsiniz.

Orlando (Florida)

Orlando (Florida) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Luxurious Condos Near Universal by CND Holiday Homes, Marriott Lakeshore Reserve, Sun Splash! by Five Star Vacation Homes. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Clarion Suites Maingate, Hampton Inn Orlando/Florida Mall gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Gaylord Palms Resort & Convention Center, Embassy Suites Orlando - Airport, Peaceful, Scenic Condo by Five Star Vacation Homes tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Orlando (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.

Orlando (Florida)-6

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine 2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.

Orlando (Florida)-6

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir. Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım. İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Orlando (Florida)-6

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World ve Disney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik. Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. Tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando’da da konaklamaya gelecek olursak, Geniş tropikal bahçesiyle tatil için ideal bir otel olan Marriott Lakeshore Reserve, bölgenin kaliteli otellerinden bir tanesi olarak tercih listenize ekleyebilirsiniz. Bunun yanınnda Hilton Grand Vacations Suites oteli de iyi bir alternatif olabilir. Otel konum olarak çok iyi bir alana kurulmuş. Walt Disney World, Universal Stüdyoları, Wet’n Wild Su Parkı ve orlando’nun önemli turistik mekanlarına sadece birkaç dakikalık yürüme mesafesinde bulunuyor.

Turistik mekanlara yakın, uygun ücretli oteller arasında bulunan Best Western Plus Orlando ise bütçesi kısıtlı olanlar için gayet uygun. Otel; konum, kalite ve fiyat olarak güzel bir birleşim sunuyor. Bunların yanında Orlando’da ki diğer otel seçeneklerine de göz atmak isterseniz buradan booking.com’a girerek araştırma yapabilirsiniz.

Etiketler:

Orlando (Florida) Otelleri

Orlando (Florida) Turları

Orlando (Florida) için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

12 Mar 2015
Duyuru

​Tonga’da yeni ada oluştu!

Su altındaki volkanik patlamalar sebebiyle Pasifik Okyanus’unda yeni bir ada oluştu. Daha önceki volkanik patlamalarla oluşan iki adanın (üstteki fotoğraf) tam ortasında oluşan 3. ada, bu iki adayı birleştirerek büyük bir ada meydana getirdi. Yakınlarda yaşayan 3 kişi bu yeni oluşan adayı ziyaret edip bazı fotoğraflar çekti. Söylediklerine göre adanın zemini... daha fazla

10 Ağu 2012
Duyuru

Efsanevi korsan gemisi bulundu!

Efsanevi korsan gemisi Port-au-Prince’a ait batığın Tonga açıklarında bulunduğu bildirildi. Tonga Turizm Bakanlığı yetkilisi Sandra Fifita, dalgıçların Haapai adaları açıklarında tespit ettikleri batığın çok büyük ihtimalle, 1806’da batan, altın yüklü korsan gemisi Port-au-Prince’e ait olduğunu söyledi. Fifita, geminin gövdesinin bakırla kaplı olduğunu, bunun... daha fazla

22 Eki 2011

Tonga’da çok şiddetli deprem

Güney Pasifik’teki ada ülkesi Tonga’da çok şiddetli deprem oldu. ABD Jeolojik Araştırma Merkezi, merkez üssü Tonga’da Nuku’Alofa’nın 870 kilometre güneyi olan depremin büyüklüğünü 7.6 olarak açıkladı. Açıklamada, depremin 39 kilometre derinlikte meydana geldiği belirtildi. Pasifik Tsunami Uyarı Merkezi, henüz tsunami uyarısında bulunmadı. Kaynak: www.milliyet.... daha fazla

08 Eki 2011

Büyük okyanus'ta 6 büyüklüğünde deprem

Büyük Okyanus’taki ada ülkesi Tonga’da 6 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiği bildirildi. Amerikan Jeolojik Araştırma Merkezi, depremin başkent Nuku’Alofa’nın 220 kilometre kuzeydoğusunda, yaklaşık 20 kilometre derinlikte meydana geldiğini duyurdu. Kaynak: www.milliyet.com.tr

11 saat önce

HOŞGÖRÜNÜN BAŞKENTİNDE USTAYA SAYGI

Şeb-i Aruz törenlerinin hemen arifesinde Konya’daydık. Yıllarca görmediğim Mevlana Müzesi’ni bir kez daha ziyaret etme imkanı buldum. Mevlana’yı size birçok şekilde anlatırlar. Mevlana’yı herkes kendi meşrebince yorumluyor. Kimi ona bakınca büyük bir din alimi görüyor, kimi ise bir aşık, bir filozof. Ancak ona mucizeler, kerametler yakıştıran din çevrelerinden onu... daha fazla

POPÜLER İTALYA INTERRAIL ROTASI

Milano – Venedik – Floransa – Roma- Napoli Batı kültürünün doğduğu, birçok Unesco Dünya Mirası’na ev sahipliği yapan, sanat eserleri ve anıtlarla çevrili, dünyaca ünlü bir mutfağa sahip, birbirinden güzel dağlara, kıyılara ve göllere sahip, “Güzel Ülke” unvanını taşıyan İtalya’da Interrail yapmak çoğu kişinin hayali olmalı. Sadece İtalya’da Interrail rotanızı çizerek,... daha fazla

GENÇLER ÇIKIN YOLA

Sizleri “yol çağrısına” uymaya davet ediyorum. Lütfen futbol sohbetine dalacağınıza, beş dakika sonra hiç  bir değeri kalmayan bir futbol maçı seyredeceğinize, cep telefonu ile  yarı İngilizce dedikodu yapacağınıza, kutu aç- kutu kapa - evlen veya birbirinin aynı birbirine dakikalarca bakan keçi sakallı gençlerin berbat bir Türkçe örneği sunan diziler seyredeceğinize... daha fazla

PARİS'TE HAFTA SONU

Paris’e İstanbul’dan yaklaşık 3,5 saatlik bir uçuş ile CDG Havaalanına ulaştım. Paris’e Türkiye’den geliyorsanız ya CDG yada ORLY Havaalanına geleceksiniz. CDG Havaalanından şehir merkezine gitmenin çeşitli yolları var, tren ve otobüs en ekonomik olanı. Ben treni kullandım ve tren ile şehir merkezindeki hotelime ulaştım. Havaalanında üç terminal var ve oldukça büyük... daha fazla

Gezgin
Ben de Gittim
Galeri
2017'ye Nerede Girmeli?

Yeni yıla sayılı günler kala, çevrenizdeki insanların yılbaşı hakkında fısıldaşmalarını duyabilirsiniz. Peki bu birkaç günlük tatili nasıl geçirmeli nerelere gitmeli? Gezgin ruhlular, öğrenciler, dar gelirliler, elini cebine atmaktan çekinmeyenler veya sevdikleriyle özel bir an geçirmek isteyenler; alternatifleriniz burada.

Moskova

İlk alternatif Moskova (https://gezimanya.com/rusya/moskova). Binlerce insanın toplandığı Kızıl Meydan’da havai fişeklerin gökyüzünü nasıl rengarenk boyadığını görmek unutulmaz bir yılbaşı gecesi olarak hafızanızda kalacaktır. Moskova’da yılbaşı hazırlıklarının 20 gün öncesinden başladığını düşünürseniz, buraya bir kaç gün önce gelip şehrin heyecanını solumak oldukça mantıklı olabilir. Hareketli sokaklar ve sağa sola koşuşan insanlar eşliğinde yeni yılı burada adeta hissedeceksiniz.

Prag

Ortaçağ’dan kalma sokakları, binaları ve köprüleriyle Prag (https://gezimanya.com/cek-cumhuriyeti/prag) sizlere adeta geçmişin içinde bir yılbaşı gecesi vaadediyor. Ünlü Charles Köprüsü üzerinde yapılan gösteriler ve havai fişekler eşliğinde yeni yıla hoşgeldin diyebilirsiniz. Bunun yanında şehrin tarihi mekanlarını ziyaret etmeyi kesinlikle ihmal etmemeli ve bu Ortaçağ şehrinin romantizmine kendinizi bırakabilirsiniz. Prag’da fiyatların pek çok Avrupa şehrine kıyasla daha ucuz olduğunu belirtmekte de fayda var. Romantik ve uygun fiyatlı bir yılbaşı isteyenler Prag’ı hatırlamalı.

Beyrut

Ortadoğu’nun Paris’i olarak anılan şehir Beyrut (https://gezimanya.com/lubnan/beyrut). Beyrut’a yılbaşı için geldiyseniz sınırsız bir gece hayatı sizleri bekliyor demektir. Işıl ışıl mekanları, güzel gösterişli mimarisi ve bitmek bilmeyen eğlenceleriyle bu şehrin kalbi adeta caddelerde atıyor. Bunun yanında "Lübnan Gecesi" turlarına katılabilir ve boş zamanlarınızda dünyanın 8. harikası olarak gösterilen Jeita Mağarası’nı ziyaret edebilirsiniz.

Malta

Denizden ayrılamayanlar için yılbaşı adresi Malta (https://gezimanya.com/malta) olabilir. Ada ruhu sevenler ve sokak partilerinden hoşlananlar Malta’nın Valetta ve Floriana’daki bitmek bilmez eğlencelerinde oldukça güzel zaman geçirebilirler. Bunun  yanında müzeleri ve tarihide aklınızdan çıkmayacak türden. Özellikle gençler için vazgeçilmez bir yer olduğunu hatırlatmakta fayda var.

2017'ye Nerede Girmeli?

Gezimanya interaktif harita

DOĞU AVRUPA INTERRAIL ROTASI

Prag, Çek Cumhuriyeti – Budapeşte, Macaristan – Braşov, Romanya – Split, Hırvatistan – Bled, Slovenya – Viyana, Avusturya  Doğu Avrupa pek çok gezginin merak ettiği bir destinasyon. Bölgenin merak uyandıran özelliğine Interrail’in macera ruhu eklenince Doğu Avrupa Interrail Programı daha çekici oluyor. Bölgede yapacağınız Interrail turu sayesinde Viyana'da görkemli... daha fazla

Gezimanya Interrail Gezgini

INTERRAIL - AVRUPA GEZİSİ: LYON

Yazıya başlarken söyleyeceklerim belki de Paris sevdalılarını, nice balayı çiftini sinirlendirebilir; ama ne yapsam olmadı ben herkesler gibi sevmeyi başaramadım bir türlü Paris’i.. Fransa ile tanışıklığım bu pek ısınamadığım başkentten olduğundan mıdır bilmem, sonrasında pek istemedim tekrardan oralara gitmeyi.. Ama kader ağlarını ördü ve ben kendimi tam beş sene... daha fazla

Gezgin

48 SAATLİK ATİNA TURU

Eşimle hafta sonu komşunun başkenti Atina’ya bir kaçış yaptık. 48 saatte tabiri caizse Atina’nın altını üstüne getirdik ve bunu hiç koşturmadan şehrin tadını çıkararak gerçekleştirdik. Tecrübelerimize dayanarak iki günde bu güzel şehri nasıl dolu dolu yaşadığımızı anlatayım. Öncelikle konaklama için New Hotel'i önermek istiyorum. Kısacık Atina ziyaretimizi en iyi... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
05 Ara 2016

BATI AVRUPA INTERRAIL ROTASI

Paris, Fransa – Cenova,  İsviçre -   Interlaken, İsviçre - Innsbruck, Avusturya – Münih, Almanya – Berlin, Almanya – Amsterdam, Hollanda – Brugge, Belçika Güney Avrupa ülkelerini oldukça uygun fiyatlarla alabileceğiniz bir tren biletiyle gezme şansı sunan Interrail programı gezginler için adeta bir mucize. Siz de bu mucizeye kapılıp Paris’te Eyfel’in tepesinde... daha fazla