ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör21 Mar 201414880 Yorum

Orlando’da ikinci günümüzde planda Universal Studios gezisi var. Şunu peşin peşin söylemeliyim ki, kesinlikle burayı yarım günde falan dolaşacağınızı zannetmeyin. Universal Studios için 4 saat hesaplamıştım ancak bir tam gün bile yetmedi.
Universal Orlando Resort

Burası 2 ayrı bölümde oluşuyor. Biz önce daha masalsı olan bölümünü gezdik. Girişi bile çok etkileyici, kendinizi rüyada gibi hissediyorsunuz.

Ayrı bölümlerde ayrı çizgi film karakterleri yer alıyor. Bazılarının içinde özel gösteriler yapılıyor. Mesela bir bölümde Donald Duck kostümlü kişiler ziyaretçiler ile fotoğraf çektirirken, bir başka bölümde çocuklara hikaye okuyan bir ünlü ile buluşmaca var.

Bir bölümde Jurassic Park içinden geçip dinazorlar ile karşılaşırken, bir başka bölümde Harry Potter’ın sihirli odasını ziyaret edebiliyorsunuz.
Universal Orlando Resort

Orlando (Florida) lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Parkway International, Hyatt Place - Orlando Universal, Days Inn Orlando Convention Center/International Drive. Bir de booking.com'un Orlando (Florida) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir bölümde Karayip Korsanlarını izlerken bir bölümde Simbad’ın maceralarına tanık olabiliyorsunuz.
Universal Studios Orlando

Bir bölümde bir sihirbazdan etkilenirken diğer bölümde Spider Man ile birlikte bir filmin içinde oradan oraya zıplıyorsunuz. Beni en çok etkileyen kesinlikle Spider Man oldu. Lazer teknolojisini öyle bir kullanmışlar olayı adeta yaşıyorsunuz. Bir de bu kısımda yer alan Harry Potter bölümünde Butter Beer denen bir bira içtik. Biranın üzerine2 parmak krem şanti koymuşlar.

Güzel mi değil mi hala karar veremedim. Siz en iyisi bir deneyin.

Bu bölümü bitirdikten sonra ikinci bölüme geçtik. Burada çok fazla çizgi film karakterine denk gelmiyorsunuz. Daha çok Mummy, Terminatör, Hulk gibi filmlerin stüdyoları var.

Bazı kısımlara isim vermişler mesela bir bölgeyi tıpa tıp San Francisco’ya benzetmişler.
Universal Studios Orlando

Bir bölgeyi bambaşka bir yere. Ama hepsi de çok etkileyici. Bu bölümde de en çok Terminatörü beğendim. Gerçi izlemek için yaklaşık 1 saate yakın bekledik ama kesinlikle değdi. Yaşadığımız şey belki de sadece 5-6 dakika idi ama o kadar gerçekçiydi ki kendini birden filmin bir parçası haline geliyorsunuz. Deneyimlenmeli.

Aynı şeyi Harry Potter için söyleyemem girmek için 1 saat bekledik. İçeride olan ise 3-5 kitabın rafta yerinden oynaması idi. Ama gerek Spider Man gerekse Terminatör defalarca izlenebilir.
Bir de son olarak doğal afetin yaşandığı bir stüdyoya girdik. Burada önce bir salona alıyorlar ziyaretçileri... Sonra yönetmen çıkıp hep beraber bir film çekeceğimizi ve bunu nasıl yapacağımızı anlatıyor. Başlıyoruz Filmi oynamaya. Detayları anlatmayayım ki sürprizi kaçmasın... Ama son sahne tek kelime ile muhteşemdi. Bir metroda olduğunuzu düşünün aniden bir deprem oluyor, ardından yangın ve sele mazur kaldığınızı ayal edin. Tabii hepsi senaryoda ve oyuncu da sizsiniz... Neyse çok bile anlattım.

İki bölüm arasındaki yolda ise dünyanın en büyük Hard Rock cafesi yer alıyor. Bunun içine mutlaka girin.
Universal Studios Orlando

İçeride restoranın tepesinde asılı duran Rolls Royce oldukça etkileyici. Bir de içerideki duvarlarda çeşitli sanatçıların buraya hediye ettikleri sahne kostümleri sergileniyor.

Tabii bir de meşhur Universal Studio Dünyası’nın önünde fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmiyoruz.

Orlando Seyahatimizde diğer görmek istediklerimiz ise Sea World ve Disney World idi. Ancak malum bir gün önce hava şartları izin vermeyince Orlando’ya bir gün eksik ayırmak durumunda kaldık. Aslında bir sonraki günü bu iki eğlence parkına ayırabilirdik ancak daha önce Disneyland’a Paris’te, Sea World’e ise San Diego’da gitmiş olduğumuz için biz Orlando’ya yaklaşık 90 km uzaklıktaki Kennedy Uzay Merkezi’ne gitmeyi tercih ettik.

Sizin de sınırlı zamanınız olursa, önerim Disneyland yerine Uzay Merkezi’ni tercih etmeniz, Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim, tabii ki ufak çocuklarla seyahat ediyorsanız durum değişir:)

Orlando (Florida) Otelleri

1. 6 Mart 2016,Pazar - 14 Mart 2016,Pazartesi
Doğu Amerika Nisan 2016 Turu (1 799.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 17 Nisan 2016,Pazar - 25 Nisan 2016,Pazartesi

Orlando (Florida) için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

NEVİN SALMAN
23 Nis 2015

23 NİSAN’A ÖZEL: DISNEYLAND - ORLANDO

Tüm çocukların, kendini çocuk hisseden, içindeki çocuğu öldürmeyen herkesin, Atatürk'ümüzün bize armağan ettiği bu güzel ve anlamlı gününü kutluyorum. Benim de sizlere armağanım; Walt Disney tarafından 1955'te kurulan ve dünyanın en büyük eğlence parkı ve önemli bir turizm merkezi olan Disneyland, sadece çocuklar için değil, kendini çocuk hisseden herkes için eğlenceli, ilginç... daha fazla

12 Şub 2015
Ben de Gittim
NURHAN YILMAZ
14 Kas 2014

ORLANDO GEZİSİ: UNIVERSAL STUDIOS, DISNEYLAND VE NASA

Orlando’ya ulaşmak için Tampa’dan kiraladığımız araç ile yoğun yağış altında 90 kilometrelik yol yapmamız gerekiyor. Tabii bu arada Orlando’daki otel rezervasyonlarımız ve planladığımız program değişikliğe uğradı. Ancak fırtınaya rağmen azimliyiz, programımıza mutlaka bir yerden giriş yapacağız. Normalde 1 saatte alabileceğimiz yol neredeyse 2 saat sürdü. Ama sonunda sağ salim... daha fazla

NEVİN SALMAN
30 May 2014

ÇOCUKLARIN DÜNYASI: ORLANDO

Chicago’dan yine biraz hüzünlü ama güzel anılarla ayrılıyoruz. Sonraki durak Orlando, ama ben çocukların olduğu kadar büyüklerin de ilgi duyduğu Disneyland ya da Epcot Center ya da SeaWorld yerine biraz gecelerinden bahsedeceğim. Önce Orlando manzarası; iniş için alçalmaya başladığımızda çok sevdiğim manzarayı yine sıkılmadan keyifle izliyorum. Yüzlerce göl, gölet ve etrafı... daha fazla

25 May 2014

KENNEDY UZAY MERKEZİ GEZİSİ

Bugün belki de seyahatimizin ABD tarafındaki en heyecanlı günü. Yıllardır filmlerde ve belgesellerde izlediğim Kennedy Uzay Merkezini gezeceğiz. Otelimizin kahvaltısını pek beğenmediğimiz için ilk iş otelin yanı başındaki Ihop’a gitmek oldu tabii. Burada kahvaltı yaparken dışarıda başka bir restoranın tanıtım aracı oldukça dikkatimi çekti. Bu Amerikalılar gerçekten herşeyi... daha fazla

20 Mar 2014

ORLANDO GEZİSİ: DOWNTOWN DISNEY

Yoğun yağışa rağmen sonunda Orlando’dayız. Ancak hava şartları sebebi ile kaçırdığımız uçuş maalesef ki tüm programa yansıdı. Ancak programın tamamını yetiştirmekte kararlı olan bir grubuz. Tabii New York City’den Orlando’ya uçuşumuz hava şartları sebebi ile iptal edilince daha önceden rezerve etmiş olduğum oteli de iptal etmek zorunda kalmıştık. Neyse ki son anda Orlando’da... daha fazla

11 saat önce

RÖNESANS'A EV SAHİPLİĞİ YAPAN ŞEHİR: FLORANSA

Rönesans’a ev sahipliği yapmış Floransa şehri hem tarih hem de doğal güzelliklerin bozulmadan günümüze kadar gelen mükemmel bir sanat şehri. Floransa çok büyük bir şehir olmadığından en büyük ulaşım aracınız ayaklarınız :) Piazza Della Signoria Burası neredeyse bir açık hava müzesi. Bu meydandaki heykellerin orijinalleri müzelerde sergileniyor. Santa Maria del Fiore (Duomo... daha fazla

13 saat önce
Galeri
Yasadışı Ağlardan Üretilen Ayakkabı

Yasadışı yerlere atılmış balık ağlarını toplayan bir STK olan The Sea Shepherds ile ortaklık kuran bir ayakkabı firması, toplanan ağlarla ayakkabı üretti.

Balık ağları okyanuslardaki kirliğinin en büyük sebeplerinden. Bu ağlar nedeniyle yüzbinlerce balık yasadışı avlanıyor, kaplumbağa gibi diğer canlılar ise ağlara takılıp hayatlarını kaybediyorlar.

The Sea Shepherds isimli STK, INTERPOL tarafından aranan ve yasadışı avlanan bir geminin bıraktığı ağları topladı. Toplanan ağlar yaklaşık 72 km uzunluğundaydı.

Yasadışı Ağlardan Üretilen Ayakkabı

Ağları ayakkabı firmasına hibe eden The Sea Shepherds, hem çevrenin korunmasına katkıda bulunmuş hem de geri dönüştürülmüş materyal ile üretim yapılmasını sağlamış oldu.

Üretilen ayakkabıların 2016 yılında piyasaya çıkması planlanıyor. Ancak konsept bir üretim olduğu için dünyanın her ülkesinde bu ürünü göremeyebiliriz.

Ali Yeniay
17 saat önce

​ÖLÜMSÜZ MISIR: KAHİRE

Bilgi düzeyinin artması ile merak katsayısı arasında doğru yönlü ve kuvvetli bir korelasyon olduğunu düşünürüm hep. O açıdan merak ettiğim yerler hakkında daha fazla bilgi edinirim ve bilgi edindikçe daha da merak ederim.  İşte o merak içinde olduğum günlerden birisi ve Mısır’ın başkenti Kahire’deki ikinci günüm… Sabah 6:00’da uyanıp gezi yazılarımı ve fotoğrafları 1 saat... daha fazla

18 saat önce

Güney Kore'de Mers salgını devam ediyor

Güney Kore'de Corona virüsünün neden olduğu MERS salgını nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısının 32'ye yükseldiği açıklandı. Güney Kore Sağlık Bakanlığı, ülkede ilk vakanın 20 Mayıs'ta ortaya çıktığını ve salgının henüz önüne geçilemediğini bildirdi. Geçtiğimiz ay salgın nedeniyle okullarda eğitime bir süre ara verilmişti. (Sabah)

Emir Ergin
18 saat önce

YUNAN ZORBA'NIN SELAMI VAR: GİRİT

Yunan adalarının en büyüğü Girit hayatımda trafik sıkışıklığı gördüğüm ilk ve tek adadır. Bir günde gezilecek bir ada değil. Heraklion denen merkez ve Minos uygarlığının sarayı Knossos’u ziyaret etmek tam bir gününüzü alıyor. Girit’te havalimanı bulunuyor. Yolculuğumu gemiyle yaptığım için limanın merkeze 10 dakika yürüme mesafesinde olduğunu söyleyebilirim. Limandan... daha fazla

"Britanyalı Schindler" 106 yaşında hayata gözlerini yumdu

2. Dünya Savaşı öncesinde Çekoslovakya’da birçok Yahudi çocuğu Nazilerin elinden kurtaran Sir Nicholas Winton’un hayatını kaybettiği bildirildi. Sir Nicholas Winton’un, Slough’daki Wexham Hastanesi’nde uykusunda huzur içinde hayata gözlerini yumduğu belirtildi. Savaş sırasında bankerlik yapan Sir Nicholas Winton’un, Prag’dan 8 tren ayarlayarak 669 çocuğun, Almanya üzerinden... daha fazla

SunaKcr
Gezgin

ROMA'DA TATİL

Yol yorgunluğuydu, nereye geldik hissiydi hepsini atlatıp yaz günü gibi bir Mart öğleninde düştük yola. Bir gece önceden haritayı üçe bölerek plan yapmıştık. İlk gün hedef Kolezyum'dan yola çıkıp İspanyol Merdivenleri'ne kadar olan alanı arşınlamaktı. Otelimiz Termini'ye yakın olduğundan artık şehirle tanışmanın vakti geldi diyerek soluğu burada aldık. Metroda mavi hattı... daha fazla

Riga'da Sarışınlar Festivali

Her yıl Mayıs sonu-Temmuz ortası tarihleri arasına denk gelen Riga’da yapılan Sarışınlar Festivali’nin, bu yıl 11 Temmuz’da başlayacağı açıklandı. Dünyanın en ünlü festivallerinden biri olarak görülen festival, farklı bir eğlence hizmeti sunuyor ve festivalden elde edilen gelir Letonya’daki yoksul halk ile paylaşılıyor. Son festivalin tüm gelirinin engelli çocuklara lunapark... daha fazla

Emir Ergin

DÜNYANIN 7 HARİKASINDAN BİRİ: RODOS

Dünyanın 7 Harikasından birini zamanında barındırmış Rodos Adası hala 16. yüzyıldan kalma surlarını korumuş durumda. Marmaris’ten feribotlar düzenli sefer yapıyor. Ayrıca Atina’dan uçak ile de adaya ulaşabilirsiniz. Burası gemiyle yaptığım seyahat sırasında uğradığım ilk adaydı. Tüm Yunan adalarında olduğu gibi adada geçerli para birimi Euro'dur. Limana yaklaştığınızda dev... daha fazla

Küba'dan sağlıkta önemli adım

Küba’nın, HIV virüsünü anneden çocuğa geçmesini tamamen yok eden dünyanın ilk ülkesi olduğu açıklandı. Dünya Sağlık Örgütü’nün, Panamericana Sağlık Örgütü ile birlikte Küba'ya ortak delegasyon gönderdiği ve Küba’nın bütün kriterlere uyduğu belirtildi. Dünya Sağlık Örgütü ve Panamericana Sağlık Örgütü, Güney Amerika'nın birçok ülkesinde 2010 yılından bu yana HIV ve frengi... daha fazla