Patong Beach: Phuket

Phuket'ten bahsetmek gerekirse Phuket dünyaca ve de ülkemizde de gayet ünlü bir adadır. Özellikle balayı çiftlerinin gittiği bir yerdir 3 bölgeden oluşmakta: Patong Beach, Karon Beach, Phuket City'dir. Adanın etrafında Andaman Denizi vardır.

patong sahili

Adanın en kalabalık turist çeken bölgesi Patong beach'tir. Ayrıca Leonardo di Caprio2nun oynadğı ünlü "the beach" filmi Phuket'teki Phi Phi adasında çekilmiştir. Ayrıca Lost'un bazı bölümleri de Phuket'te çekilmiştir. Dünyaca ünlü plajları, sahilleri, doğal yaşamıyla her zaman gözde bir yerdir. Dalış konumundan dünyanın en iyi dalış bölgelerinden bir tanesidir.

phi phi adası

Phuket'te de büyük ölçüde turlar var aklınıza gelebilecek bütün turlar vardır. Dalış ve şnorkel, tekne turları, su sporları, kano fil gezileri, halatla kayma, Thai boksu, balıkçılık turları... Benim vaktim kısıtlı olduğundan dolayı sadece 2 tur alabildim biri the beach fliminin çekildiği koh phi phi adası (taycada koh ada anlamına gelmektedir), diğeri ise büyükbalık turu idi.

maymun adası

Gününüzü sabahtan akşama kadar turlarda geçirebilir, gece ise Bangla Road'daki herhangi bir barda ve kulüpte gece sabaha kadar eğlenebilirsiniz. Tabi ki enerjiniz yeterse... Tayland dünyanın seks turizminin başkenti. Yukarıda belirttiğim gibi Pattaya gece hayatı kadar da fuhuş ağırlıklı değil ama genede 60 yaşında bir Amerikalı'nın yanında 18 yaşında bir kız görebilirsiniz. Tayland'da fuhuşun bu kadar yaygın olmasının 2 sebebi vardı bence ilki Amerikan askerlerinin Vietnam savaşında Pattaya'yı üs olarak kullanması ve orada Taylandlı kızlarla para karşılığı yatması üzerine para ile fuhuşu yaygınlaştırmış. Şimdi ise dünyanın fuhuş çatısı Taylandlı kadınların ise bu kadar yaygın fuhuş yapmalarının sebebi ise Budizm dininde direkt olarak fuhuşla ve cinsellikle alakalı herhangi bir yasa veya öğreti yok. Bundan dolayı fuhuş normal karşılanıyor.

taylandın yerel birası chang

Tayland'da günler hızlıca geçip bitmişti, artık pişman olduğum şey ise Phuket'te az kalmamdı ve daha aktıvitiye katılamamamdı. Lakin tekrardan gideceğimi biliyordum. Yeniden Bangkok'a uçarak oradan aktarma yaparak Türkiye'ye döndüm. Hayatımın ilk yurtdışı seyahatiydi ve Türkiyeden 8 bin km uzakta bir yere tek başıma gitmiştim. Bu benim için büyük bir adımdı ve dünyanın ne kadar küçük olduğunu anlamıştım.

Mustafa Guner

Sivas 1993 doğumlu gezgin.istanbulda memur olarak yaşamına devam ediyor.Zamanı oldukça Türkiyeyi izin aldıkçada yurtdışını gezmeye çalışıyor.Aradığı şey ise sadece farklı kültürler gelenekler görme