Bugünkü rotam; San Diego'nun batısında yer alan meşhur Coronado Adası. Adanın kendine ait bir bayrağı var. Resmi kurumların önünde Coronado adası bayrağı, ABD bayrağı ve California eyaleti bayrağı olmak üzere 3 ayrı bayrak görüyorum. Adayı meşhur eden bir kaç özellik var. Uçsuz bucaksız muhteşem plajlara sahip, 2. Dünya Savaşı yıllarında kullanılmış olan ABD hava üssü, dünyanın en pahallı evleri ve ABD'nin en lüx oteli burada bulunuyor.

San Diego'dan Coronado Adasina ulasim

Coronado Adası'na Ulaşım

Coronado adasına ulaşım; ya San Diego'dan Coronado adasına uzanan muhteşem körfez manzaralı Coronado Köprüsü üzerinden ya da San Diego sahilinden hareket eden vapur seferleriyle sağlanıyor. Coronado Köprüsü, çelik konstrüksüyon sütunlar üzerinde duran, 80 derecelik açıyla kıvrılan 5 şeritli bir köprü. İlginç mimarisi göz alıyor ama ben vapur seferini tercih edip 15 dakikalık keyifli mi keyifli bir seyirin ardından adaya ulaşıyorum.

Coronado Adasındaki evler

Coronado Adası sokaklari

Adanın her yeri pırıl pırıl, temizlik ve düzen hemen göze çarpıyor. İnsanlar güler yüzlü ve saygılı, herkes birbirine selam verip iyi dileklerde bulunuyor. Hemen iskelenin yan sokağından kalkan ada turu otobüs servisi için beklemeye başlıyorum. Coronado Hotel'e kadar bu servisle gidip sonrasında sokaklara karışıp yürüyerek keşfetmeyi tercih edeceğim.

Hotel del Coronado

Coronado Hotel'e ulaşıyorum. 1888 yılında yapımı tamamlanan meşhur Coronado Hotel bugüne değin birçok ünlü film yapımcısı, kraliyet ailesi mensubu ve politikacıları konuk etmiş. Marilyn Monroe'nun baş rolünü oynadığı 1958 yapımlı "Some like it hot / Bazıları Sıcak Sever" filmi bu otelde çekilmiş. Otel aynı zamanda hayalet hikayeleri ile meşhur. Aslında bu hayalet endüstrisi sadece Coronado Hotel'e ait değil, California bölgesinde yıllardır süre gelen hayalet hikayeleri gidip gördüğüm bir çok yerde ön plana çıkıyor veya çıkarılıyor.

coronado adası pasifik okyanusu sahil plaj

Bembeyaz bir kum, uzuun bir plaj ve Pasifik Okyanusu... Plajlar halka ait, hiçbir otel benimdir diye çevirip sağına soluna bekçi dikmiyor.