Trier'den Kolayca Ulaşılabilecek Bir Yer: Saarburg

Almanya'nın Rheinland-Pfalz eyaletinde bulunan Trier'e çok yakın küçük ama çok güzel bir şehir Saarburg. Ben buraya çok yakın bir yerde oturduğum için gidip görme fırsatım oldu ama eğer yolunuz Trier'e düşerse mutlaka buraya da uğramanızı öneririm.

Tarihi 964 yılına kadar geriye giden Saarburg'a tren yolu ile varıp gardan çıktıktan sonra ilk başta pek güzel bir yer göremiyorsunuz. Fakat şehir merkezine giden yolu takip ettiğinizde muhteşem manzarasıyla Saar Nehri ve arkasına gizlenmiş şehir size göz kırpıyor adeta. Ana köprüyü ve küçük tüneli geçtikten sonra 2 ana yol ayrımına varıyorsunuz. Buradan sol tarafınıza yani şehir merkezine doğru yol alıyorsunuz. Şehrin üst tarafında kalan tepeler nerederyse tamamen bağlık, zaten Weinberge denilen bu bağlıklarıyla ve şaraplarıyla da ünlü Saarburg.

Biraz ilerledikten sonra Der Leukbach denilen meydana varıyoruz. Bahar aylarında açan çiçekleriyle daha da güzel olacağını tahmin ettiğim bu güzel bölge insana huzur veriyor. Tabii ki burayı anlamlı kılan Wasserfall denilen şelale!

17 metre yüksekten akan bu şelale etrafındaki eski evleri, kafeleri ile huzurlu bir manzara sunuyor ziyaretçilerine. Ayrıca şehrin ilk elektriği de buradan üretilmiş zamanında. İlgilenenler buraya yakın değirmen müzesini de ziyaret edebilirler (Mühlenmuseum).

Buradaki hediyelik eşya satan dükkanları, dar ara sokaklarını dolaştıktan sonra Leukbach'daki meydanda bir mekanda oturup kruvasan ve birçok lezzetli tatlılardan tadabilirsiniz.

Gerisin geriye ilk baştaki yol ayrımına geri gelip bu sefer diğer tarafa gidiyoruz, ne için? Teleferiğe binmek ve tepedeki güzellikleri görmek için. Sesselbahn olarak geçen bu teleferik önü açık olan, biraz  tehlike izlenimi uyardıranlardan. :)

Ama hiç tehlikeli değildi ve çok zevkliydi. Tepeye çıktığınızda çok güzel bir şehir panoroması karşılıyor sizi ilk önce, daha sonra hemen yanında Sommerrodelbahn denilen aktiviteye katılabilirsiniz. Bir binişin 2 Euro olduğu bu parkur adrenali çok yüksek olmasa da çok zevkli.

Buranın üst tarafında Greifvogelpark yani yırtıcı kuşlar parkı varmış. Biz gitmedik ama ilgililerine duyrulur. Yine bu bölgede kamp alanları da mevcut.

Yine teleferiğimize atlayıp inişe geçiyoruz. İnerkenki manzara daha güzel bence :). Son olarak şehre adını veren, adeta tepesinden geleni geçeni selamlayan Saarburg'a yani kaleye çıkıyoruz.

Kalenin tepesine çıkış serbest, merdivenlerden dolana dolana çıktıktan sonra bir başka açıdan şehir panoroması izleyebilirsiniz.

Bizim için dönüş vakti geldi. http://www.saarburg.eu/tourismus.html sayfasından şehrin geri kalan gezilebilecek yerleri, açılış kapanış saatleri, fotoğraflar ve aktiviteler hakkında bilgiler bulabilirsiniz.

Saarburg magnetimi de buzdolabımdaki yerine koyduktan sonra sizlere güzel seyahatler, bolca güzel anılar diliyorum :)

selen yumak

1988 Bilecik doğumlu,hukukçu,evli, master için Saarbrücken'de yaşıyor.Seyahat etmeyi ve yeni yerler, yeni kültürler tanımayı çok seviyor.