Üç Kuleli Şehir: Gent

Daha önce Brugge'e giderken trenden görüp "burası da neresi böyle" dediğim ama ziyaret edemediğim Gent'i, bu Belçika gezimde hemen programa ekledim, çok da iyi ettim.

Gent, Belçika'nın Felemenk bölgesinde yer alıyor ve dil olarak Felemenkçe (Hollandaca) hakim. Brüksel'de hiç anlamadığım Fransızca'dan sonra burada en azından menüleri, tabelaları, tramvayları falan anlayınca bir mutlu oldum sormayın :) Gent'i ziyaret için bir gün yeterli olacaktır, eğer vaktiniz sınırlıysa yarım güne de sığdırabilirsiniz.

Gent'e Nasıl Gidilir?

Gent, Bruksel ile Brugge'un arasında. Brüksel'den 1 saatlik, Brugge'den ise 45 dakikalık tren yolculuğu ile Gent'e ulaşabilirsiniz. Trenler çok sık ve hafta sonu bileti alırsanız fiyatları uygun oluyor. Gent Tren İstasyonu'ndan (St. Pieters İstasyonu) ise 1 nolu tramvay ile şehir merkezine gidebilirsiniz. Sint Veerleplein meydanındaki Gravensteen durağı turunuza başlamak ya da bitirmek için iyi bir seçenek.

Gent'te Nereleri Görmeli?

Aşağıdaki liste kalabalık görünse de aslında hepsi topu topu 2-3 saatinizi alacaktır. Gentliler şehirlerinin üç ünlü kulesi ile övünür, bunları da aşağıda yazacağım.

Graslei ve Korenlei

Bunlar kanalın iki kıyısının isimleri. Burası bana köprüsüyle cafeleriyle ve belki de güzel havanın etkisiyle Venedik'i anımsattı. Gece bölgenin ışıklandırması görülmeye değer.

St Michael Köprüsü

Graslei ve Korenlei'nin sonundaki köprü. Köprünün üstünden Graslei ve Korenlei'ye bir bakmak, bir selfie lazım.

Korenmarkt

Şehrin merkezi burası. St Michael köprüsünün Graslei ayağından itibaren meydanı göreceksiniz.

St Bavo Katedrali

Üç kuleden birincisi. "Mystic Lamb" eserine de ev sahipliği yapan şapelin de bulunduğu katedrali görmelisiniz. Girişi ücretli.

Belfry

Bu çan kulesi şehrin sembolü ve üç kulenin ikincisi.

St Nicholas Kilisesi

Üç kulenin sonuncusu. Kilise Roma mimarisinin çok güzel bir örneği.

Gravensteen

Kontlar Şatosu. Kaleden manzara izlenebilir ve içinde eski silahlar görülebilir. Websitesi için tıklayın.

Kraanlei ve Kleine Vismarkt

Şehrin yine manzarası çok hoş olan kıyısı ve köprüsü. Kontlar Şatosu'nun çıkışında.

Patershol

Şehrin en hipi/cozy mahallesi.

Kouter

Şehrin buluşma bölgesi olarak biliniyor. Eğer Gent'i pazar günü ziyaret edecekseniz tramvaydan burada inin ve sadece pazar sabahları kurulan çiçek pazarını görün. Ben çok beğendim, hatta bahçem için almak da çok istedim ama taşıması zor olacak diye alamadım.

St Jacobs

Burası da şehrin festivalinin yapıldığı ve cuma-cumartesi-pazar sabahları antika pazarının kurulduğu meydan, bit pazarı da denilebilir. Pazara giderseniz bütün Türkler'in nerede olduğunu göreceksiniz :)

Vrijdag Markt

Burası şehrin pazar alanı. Pazar cuma günleri kuruluyormuş, ben pazar gittiğim için göremedim. Meydanın ortasındaki asker ise parmağı ile İngiltere'yi gösteriyor. Bu meydana çıkan sokaklardan biri olan Baudelostraat beni evlerinin mimarisi ile beni kendine hayran bıraktı.

Gent'te Ne Yenir-İçilir?

Gent, Avrupa'nın en iyi vejetaryen mutfağına sahip şehri. Bu şehirde de Belçika'nın meşhur dörtlüsü waffle, bira, patates ve çikolatalarını yiyebilirsiniz.

Çikolatalar için Belçika Çikolatası rehberime göz atabilirsiniz. Zaman geçirmek için ise Graslei ve Korenlei'deki sıra sıra mekanlardan birisine oturup bir şeyler içerken manzara ve insanları izleyebilirsiniz. Biz manzaranın yanında teknelere binip inenleri de izledik, sonunda Oki'nin tekneden inip binmek için binbir çaba harcayan teyze ve amcalara bakıp "Tura katılmak için 70+ zorunluluğu var herhalde" demesiyle benim de kopmam bir oldu :) Neyse siz siz olun biranın yanına adet olduğu üzere peynir ve hardal da istemeyi unutmayın, hardalları acı, bilginize. Bir de Gent burnu diye sattıkları orijinal adı Cuberdon olan yumuşak bir şekerlemeleri var, gitmişken denemeyi unutmayın.

Bunlar dışında bira için De Dulle Griet (ayakkabılarınızı çıkarmaya hazır olun), canlı jazz müzik için Hot Club de Gand, yemek için De Stokerij (içi de dışı da çok hoş), bar hopping için Walpoortstraat tarafı, kahve/kahvaltı/tatlı için Simon Says (binası çok hoş), GustLe PainJulie's House (burayı ben çok sevdim) denenebilir. Mekanların isimlerine tıklayarak websitelerine ulaşıp adreslerine bakabilirsiniz.

Gent gezisi için tavsiyeler:

• Gent'e giderken mutlaka visitgent.be sitesini ziyaret edin, çok başarılı. Bu site şehrin resmi turizm rehberi. Özellikle restoran önerilerinin yararlı olduğunu düşünüyorum.
  • Tekne turu yapmak isterseniz Graslei'den veya Kraanlei'den 7 eur'ya binebilirsiniz.
  • Şehirde fayton ile de gezilebiliyor.
  • Üniversite şehri olduğundan gecesi de gündüzü de hareketli.
  • Şehirde her yeni doğan bebek için St. Veerleplein'deki ışıklar hafifçe yanıp sönüyor.
  • Fotoğraf çekmek için duvarları grafitilerle dolu daracık bir sokak olan Werregarenstraat'a uğramanızı tavsiye ederim.
Beliz'in Valizi

İstanbul'dan Amsterdam'a taşınmış fotoğrafçı, belizinvalizi.com blogunun sahibi ve gezginim. Seyahat etmek için yaşıyorum, fotoğraf makinamsız markete bile gidince eksik hissediyorum.