Uzak Doğu'nun Göz Bebeği: Hong Kong

2007 yılının Nisan ayında yine bir fuara katılmak için iş arkadaşım Gülden ile beraber yaklaşık 1 haftalık bir seyahat organize ettik. Gündüz fuar akşamları da Hong Kong keşfi yaptık diyebilirim. O kadar çok gezilecek yer var ki bu yazım bayağı uzun olacak.

Hong Kong'u tanıyalım!

Hong Kong ve Makau, Çin'in "özel idare" bölgeleri. Çin'in parçası olmalarına rağmen birçok konuda farklı yasa ve yönetmeliklere sahipler, her iki "bölge" de Türklerden vize istemiyor. THY ile önce Tailand ordan da Qatar Havayolları ile aktarma yaparak Hong Kong'a ulaştık. Toplamda yaklaşık 11 saat uçuş yaptık. Hong Kong ile Türkiye arasındaki saat farkı 6. Varış yaptığımızda gece yarısına yaklaşıyordu, hemen otelimize giriş yapıp ertesi gün için kendimizi dinlendirmeliyiz.

Hong Kong her zaman nemli bir şehir. Yazın sıcaklık 30 derecenin üzerine çıktığında sokakta yürümek bunaltıyor. Kışın sıcaklık 10 derceye kadar düşebiliyor, nemden dolayı daha fazla hissediliyor.

Hong Kong'a gelmeden önce bu kadar hareketli bir yer ile karşılaşacağımı beklemiyordum. İnanılmaz dinamik bir hayat sürmesine rağmen şimdiye kadar gördüğüm en iyi altyapı sayesinde hatasız, problemsiz, tıkır tıkır işleyen bir sistem var Hong Kong'ta.

1897-1997 seneleri sırasında İngiltere tarafından kiralanan Hong Kong, İngilizler tarafından kendi şehirlerinden bile güzel hale getirilmiş. 97'de şehri devralan Çinliler düzeni bozmamışlar, şehre özerk bir statü vermişler. Hong Kong'lular, bir avuç toprağa sıkışmış olsalar da her noktayı ileri derecede efektif kullanmışlar, yarattıkları her noktayı da bir sanat eseri gibi işlemeyi ihmal etmemişler.

Hong Kong Gezilecek Yerler

Victoria Peak

Gündüz fuar biter bitmez hemen otele dönüp turist kıyafetlerimize bürünüp kendimizi sokaklara atıyoruz. İlk keşif yerimiz Victoria Tepesi. Hong Kong Adası’nın güneybatısında bulunan bu dağ, yılda 6 milyon ziyaretçiyle buluşuyor. Şehrin ve körfezin en güzel manzaralarını yakalamak istiyorsanız, bu zirveyi ziyaret etmelisiniz. 552 metre yükseklikteki bu zirve, hem gece hem gündüz görülmeye değer.  Biz mecburen akşam saatlerinde gittik. Victoria Tepesi'ne tarihi bir tramvay ile çıkılıyor .

The Peak içerisinde minyatür bir Madame Tussauds Müzesi var, İngiltere'deki kadar büyük değil ama yine de Uzakdoğu bölgesinde ünlü olan kişilerin mum heykelleri bulunuyor, benim de küçük bir anım var buradan...

Geri dönüş yine tramvay ile aşağıya indikten sonra da taksi ile otel. Biz bu ilk Hong Kong gezimizde hep taksi kullandık, çok pahalı değil ve tüm taksi şoförleri çok çok iyi ingilizce konuşuyorlar, bu konuda hiç sıkıntı yaşamazsınız. Ancak daha sonra paylaşacağım ikinci Hong Kong gezimde metro ulaşımını tercih ettim, daha zevkli oldu :)

Ladies Market

Hong Kong'daki 2. günün akşamı patronumuzun tavsiyesi üzerine Ladies Market olarak adlandırılan gece pazarına gittik. Temple Street'te yer alıyor. Ne alırsanız alın, pazarlık yapmayı sakın unutmayın. 250 dolarlık çantayı 45 dolara aldığımı söylemek isterim :) Adres: Temple Street, Yau Ma Tei, Kowloon

Biz Hong Kong'ta bulunduğumuz süre içerisinde buraya 2 kere daha geldik, yakınlarınıza alacağınız hediyeleri buradan çok uygun fiyatlara alabilirsiniz.

Lantau Adası

Hong Kong'ta son 2 günümüzde çalışmayacağımızı bilmenin rahatlığı ile tam günlük gezi rotaları belirledik kendimize. İlk rotamız Lantau adası. Hong Kong limanından kalkan ufak feribotlar ile yaklaşık 1 saatlik bir yolculuk sonrası adaya varıyoruz.

Lantau adası üzerinde Hong Kong havalimanı ve dünyanın en büyük Buddha heykelinin de içinde yer alan Po Lin Manastırı bulunuyor. Feribottan indikten sonra hemen limanda göreceğiniz otobüsler ile adanın tepesine çıkıyorsunuz. Tepede karşımıza ilk çıkan yapı muhteşem bir el işçili örneği olan tapınak kapısı.

Dünyanın En Büyük Buddha Heykeli

Burada her gün 25 metre boyundaki dev Buddha’yı ziyaret için yüzlerce basamağı tırmanan budist ve turist kalabalığını görmeniz mümkündür.

Yanlış hatırlamıyorsam 350 basamak tırmanarak Buddha heykelinin yanına çıktık. Muhteşem güzellikte devasa bir heykel.

Po Lin Manastırı

Po Lin Manastırı'nda bulunan heykel turistlerden büyük ilgi görüyor. Çok renkli ve kendi içinde derin anlamlar taşıyan figürler bulunuyor.

Ocean Park

Hong Kong'ta son günümüz, uçağımız akşamüstü olduğu için sabah check-out yapıp valizlerimizi otelde bıraktık ve düştük yollara. Son durağımız Uzakdoğu'daki en büyük eğlence parkı olan Ocean Park. Lantau adası üzerinde bulunan bu park Disneyland ile rekabet edebilecek kadar kaliteli bir mekan...

Hong Kong’da eğlenmek ve suyun tadını çıkarmak isterseniz Güneydoğu Asya’nın en büyük eğlence ve deniz parkı Ocean Park tam size göre! Güney bölgesindeki Wong Chuk Hang ve Nam Long Shan’da bulunan bu eğlence dünyası, bünyesinde bulundurduğu 35 aktiviteyle Forbes tarafından “Dünyanın En Popüler Yedinci Parkı” ve “En Çok Ziyaret Edilen 33. Turist Merkezi” ödüllerine layık görülmüştür.

870,000 metrekareyi kapsayan arazide park, “Zirve” ve “Ova” olarak iki bölgeye ayrılmıştır. Alanlar arasındaki geçiş 1,5 km uzunluğundaki teleferik sistemi, shuttle veya Ocean Express’le gerçekleşir. Ziyaretçiler iki alan arasındaki ulaşımı isterlerse dünyanın ikinci en uzun yürüyen merdiveniyle de sağlayabilirler.

Ocean Park’ta çeşitli 35 aktivitenin yanı sıra dev panda sergisi, denizanası ve Çin Mersin Balığı akvaryumu da mevcuttur.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...