Bir Kapadokya Hikayesi - Atv Tur

Erken kalkan çoğuna göre yol alır, diğer geri kalanlara göre ise bu erken kalkmak zorunda olmanın bir tesellisidir.  Bizim tatil anlayışımıza göre ise, daha fazla yer görmek, daha fazla deneyim yaşamak için şarttır! :)

Kapadokya seyahatimizdeki ikinci günümüzdeyiz ve sabahında Göreme Açık Hava Müzesi ve Karanlık Kilise gezimize çıkmadan önce bir tur şirketiyle anlaşmış ve gezi sonrası bizi kapıdan almaları için sözleşmiştik.  Böylece müzes ziyaretimiz sonrasında hiç vakit kaybetmeden ATV safarimize başlamış olduk.Safari için ATV veya UTV seçenekleriniz mevcut. Bana sorarsanız safarinin keyfini almak için kesinlikle ATV'ye binmelisiniz. Çocuklu olan arkadaşlara sesleniyorum, hiç endişe etmeyin. ATV kullanırken kuzuyu aranıza alarak binebilirsiniz :) UTV kullanmayı tercih edecek olanlar da yan koltukta kucağına alarak binebilir. Deneyimledik; her iki durumda da sorun yok, hatta büyük keyif var!

Turlar iki saatlik ya da dört saatlik turlar şeklinde ve mutlaka yanınızda bir rehber eşliğinde düzenleniyor. Bizim gibi ''Alırım ATV'yi, sokak sokak gezerim" gibi hayalleri olanları şimdiden uyarmalıyım :) Kendiniz alıp başınızı gidemiyorsunuz. Zaten bu turlara katılanlar iyi bilir ki rehberle gezmek aslında sizin lehinize. Biz tura önce Kılıçlar Vadisi ve Kızıl Çukur ile başladık. Müthiş bir keyif, müthiş bir zevk, Kapadokya'yı tam anlamıyl yaşamak için ATV turları şart! Sonra Çavuşin Köyü'ne geçtik; küçücük, sevimli bir köy burası. Taze sıkılmış nar suyu meşhur, ya da bence meşhur olacak kadar iyi : Burada da konaklayabileceğiniz mağara oteller, sokaklarında kaybolmak isteyeceğiniz tarihi doku ve mis gibi bir havası var. Yarım saat gibi bir süre gezmeniz için yetecektir.

Sıradaki yer, beni bu gezide en çok etkileyen, olmazsa olmaz dedirten, bence en iyi manzara, en güzel fotoğrafları çekebileceğiniz nokta olan: Paşabağ Rahipler Vadisi. Çavuşin Köyü'yle mesafesi neredeyse 5-10 dakika kadar. İnanılmaz bir güzellik var karşınızda. Gerçek dışı bir yer. Sanırım daha önceki yazılarımdan birinde de bu ifadeyi kullanmıştım ama o kadar doğru bir hissiyat ki daha güzel ifade edilemez bence: Kapadokya'da olmak, bir filmin içinde yer almak gibi.

Anılarımız arasına kaldırmak, özledikçe açıp açıp bakmak için bir sürü fotoğraf çekiyor, etrafımıza iyice bakıp, hafızalarımıza kazıyoruz Paşabağ'ı...

Sırada Aşk Vadisi var. Burası da Paşabağ'dan sonra en çok sevdiğim yer oldu. Gün batımını izlemek için özellikle akşama doğru gelmenizde fayda var. O kadar güzel ki manzara, sevgililer, aşıklar için burası unutulmaz dakikalar vadediyor :) Vadide de Ağa Dayı'nın Yeri adında bir restoran var. Burada hem akşam yemeğinizi yiyebilir, hem alışveriş yapabilirsiniz; ya da sadece çay-kahve hizmeti alabilirsiniz. Mekan da mekanın sahipleri de çok sıcak. Bizim akşam için başka bir yerde rezervasyonumuz olduğu için bu güzel manzaranın karşısında beş çayı yapmayı tercih ettik.

Akşam olmak üzere ve tam da bahsettiğim gibi gün batımını izlemeye gelenlerle dolmuş etraf, güneşi batırmak için ne kadar da doğru bir yer olduğunun ıspatı gibi...

Son ziyaretlerimizi de Kızlar Kalesi ve Temenni Tepesi'ne yapıyoruz ve turumuzu tamamlıyoruz. Hayaller Vadisi'nde develere binmek de bugünkü programımızda vardı ama maalesef dört saatlik ATV turu buna imkan vermedi. Sizin programınız olursa mutlaka gerçekleştirin. Turun sonunda araçları bırakırken hiç tahmin etmediğimiz bir şekilde çok ama çok kirlendiğimizi fark ettik! :)

Tur öncesi çok önemli not:Mutlaka kirlenmesinde problem olmayacak kıyafetler giyin, ağzınızı burnunuzu kapatmak için eşarp ya da bandana kullanın ve güneş gözlüğü takın :)

Peki bu kadar kirlendikten sonra nereye gitmeli? Otele dönerken gözünüze çarpan hamama tabii ki! :)

Göreme merkezdeki Elis Hamam'da soluğu alıyor ve yemek öncesi misler gibi oluyoruz. Yorgunluğumuzu da atıp geceye bomba gibi geçiyoruz :) Akşam yemeği için, yöresel bir yer olsun derseniz, sema gösterilerinin yapıldığı Saruhan Kervansarayı'nı tercih edebilirsiniz. Biz bu akşam için tercihimizi Üçhisar'daki Elai Otel ve Restaurant'tan yana kullandık, ayrıntılar bir sonraki yazımda :)

Sevgiyle kalın...

sevilyüksel

İyi ' kileri biriktirmiş bir ben...