10 Maddede Roma

Roma yemekleriyle ve tarihiyle en dikkat çekici kentlerin başında geliyor. Bu sebeple hakkında en çok yazı yazılan rotalardan birini oluşturuyor. Daha önce yazılanları tekrar etmeyecek daha farklı bir gezi yazısı ile gelin Roma'ya bir kez de birlikte bakalım.

SANT'ANGELO KALESİ

İşte alternatif Roma rehberi;

1. Gezilecek yerleri güzel planlarsanız, ''Yorgunluk mu, o da ne!'' derseniz; 2.5 günde tüm Roma'yı gezebilirsiniz. Ama bunun için bir gününüzü Vatikan’da ayırmanız gerekebilir.

2. Biz hava alanından şehre ulaşım için otobüs seçeneğini kullandık. Firmaların fiyatları haliyle değişiyor. 3 numaralı peronda Vatikan’a götüren de var. Ancak geneli Roma Termini’ye bırakıyor. Gişelerin yanı sıra biletlerinizi otobüsten de alma seçeneği bulabiliyorsunuz. Bileti gidiş-dönüş olarak almanıza gerek yok çünkü dönüş zaten daha uygun fiyatlı. Tek tek de alsanız aynı parayı veriyorsunuz. Hem de tek firmaya ve saatlerine bağlı kalmamış oluyorsunuz. Birde havalimanı otobüslerinde internet var. Fiyat olarak ise tek yön yaklaşık 4 Euro.

3. Sistine Şapeli'nin biletlerini internet sitesinden muhakkak önceden almalısınız..

4.Rahat bir ayakkabı ile yürümesi oldukça kolay bir şehir Roma. Üstelik gezerken her sokağın, her binanın tarih olduğunu keşfetme şansınız olacaktır.

COLOSSEUM

5. Colosseum- Roman forum tek bilet ve biraz daha merkezin dışında bulunuyor. Burası için eğer çok yoğun bir dönemde gitmediyseniz devasa sıralarla karşılaşmayacaksınız. Palatino için ayrı bilet almak gerekiyor. Atina'da çok forum gezmiş olmanın etkisiyle ben gezmeyi pek tercih etmedim. Onun yerine sokak aralarını keşfetmek istedim. Ama buraları da görmeden dönmek tabiki hiç bir gezginin içine sinmeyecektir. Alan öyle sımsıkı her tarafı kapalı bir yer değil . Colosseum’un bile son kazılarda ortaya çıkan hayvanların kaldığı bölüm dışındaki yerlerı gözüküyor ki; bunun için çevresinde küçük bir tur atarsanız çıkış kapısı iyi bir görüş alanı sağlıyor. Roman Forum ise üst bakıştan çok daha güzel gözüküyor belki. Tabi bu söylediklerim biraz kendini kandırma olayı olabilir ama özet olarak söylemeye çalıştığım; listenizden tamamen çıkarmayın. Piazza Venezia (özgürlük meydanı) ya kadar gelip o görkemli yapıda fotoğraflarınızı çektikten sonra, yapıya doğru yolun ortasından bakarken hemen solunuzda kalan kısımda metro çalışması sırasında ortaya çıkan kalıntılar gözünüze çarpacaktır. İşte ordan başlayarak Via dei Fori Imperiali den devam ederseniz sol tarafınızda ünlü, bir nevi eskinin AVM’si olarak geçen Traina Colonna, sağ tarafınızda ise Sezar ve Roman Forum olacak. Forumu kuş bakışı keşfettikten sonra aynı yoldan dümdüz giderseniz ise Colosseum ile karşılacaksınız. Etrafında bir tur atıp hatta arka kısmında kalan merdivenlerden çıkarak bu güzel yapıyı birde üst kısımdan görmenizi tavsiye ederim. Arch of Constantine önünde fotoğraflarını çekip burayı solunuza aldıktan sonra ise Colosseum giriş kapısının hemen karşısında bulunan Via Sacra‘dan devam ederseniz ise Forumun yolun diğer tarafından görülmeyen alanını keşfedersiniz Arch of Titus bunlardan birisi.

TRAINA COLONNA

FORUM

6. Aşk Çeşmesi tabiki yaz kış demeden en popüler mekan. Burayı tabiki gündüz gözüyle görün ama muhakkak akşam da görün. Tur kalabalığı gidiyor ve ışıklandırılmış alanda bambaşka bir güzellik ortaya çıkıyor. Kenardaki sıralarda kendınize bir yer bulun insanları izleyin. Aşk Çeşmesini inceleyin hatta bir de dondurma alın meydana bakan dondurmacılardan oranın keyfini çıkarın. Ben akşam gündüzden daha çok beğendim. Hatta 4 Nehir Çeşmesi ve olduğu meydanda (Piazza Navona) akşam görülesi yerlerden.

AŞK Çeşmesi (TREVİ)

4 NEHİR ÇEŞMESİ

7. İspanyol Merdivenleri ben gittiğimde bakımdaydı ama yinede merdivenlerden çıkarak kilisenin olduğu alandan Roma manzarasını görmelisiniz özellikle de gün batımında çok güzeldi. Eğer zamanının varsa turistik olmayan ama bir çok Romalının haftasonu gittiği yer olan Gardens of Lucullus’u görün. Oldukça hareketli. O hizadan dümdüz giderseniz Piazza del Popolo’ya ulaşırsınız. Merdivenlerle park kısmından meydana inebilirsiniz. Hemde Melekler ve Şeytanlar filminde de geçen ikiz kiliseleri yukardan bakış açısıyla görebilirsiniz. İspanyol Merdivenleri’nin pek bir esprisi yok aslında. Ama aşırı kalabalık. Buraya çıkan sokaklardaki mağazalar alışveriş yapmasanız da görmeye değer.

İspanyol Merdivenleri (Piazza di Trevi)

8. Alışverişe gelince;

• Kiko isimli İtalya’ya özgü makyaj markasına muhakkak göz atın. Hesaplı ve kaliteli ürünleri var. Ünlü caddeleri Via del Corso üzerinde iki tane şubesini gördüm ben.
  • Marketlerde bile satılan ekspresso makinelerinden alın derim. Türk Kahvesi mantığı ile yapılıyor. Pratik ve lezzetli.
  • Çikolata severseniz eğer hiç duty free kısmına bırakmadan marketlere göz atın. Duty Free'den daha uygun fiyatlara aldım ben. Makarna içinde marketlere bakabilirsiniz gene.

9. Yeme-içme mevzuları turistik yerlerdense çevre mekanlara kaymanız daha lezzetli tadlara ulaşmanızı sağlayacaktır.

• Pizza için Vatikan arka kısmında bulunan Pizzarium , Via della Meloria üzerinde. Burda önce bankada sıra alır gibi numaramatikten numara alıyorsunuz. Sonra numaranız yandığında istediğiniz pizzadan istediğiniz kadar alabiliyorsunuz. Ben azar azar çok çeşit yemeyi tercih ettim. İtalyada genelde olduğu gibi oturacak yer açısından fakir. Banklarda ve kokteyl masalarında yiyorsunuz. Bide Suppli denilen bizdeki içli köftenin pirinçli ve peynirlisi var ki ben çok beğendim. Yok orası çok uzakmış derseniz daha merkezde bulunan Bafetto pizza Via del Governo Vecchio ‘da bulunuyor.

• Makarna için ise Alfredo ve Pastificia ‘yı önerebilirim. Pastificia (via della croce) İspanyol merdivenlerine yakın bir konumda. Ordan pakete alıp meydanda yiyebilirsiniz.

• Gelelim dondurmaya; bence Bafetto pizzanın hemen yanında bulunan Fridarium bence en güzel dondurmanın olduğu yerdi ama genel olarak dondurmalar lezzetli. Giolitti ise çok popüler olmasına rağmen bana fazla kremamsı bir tad verdi.
  • Kahve severlerdenseniz Roma'da bol bol için. En eski kahvecilerden biri olan Sant’Eustachio genel olarak oldukça kalabalık. Şekerli köpüğünü oralara kadar gitmişken tadın ancak  Pantheona oldukça yakın konumda bulunan Tazza d’Oro çok daha iyi ve uygun kahvesi var. Hatta ben ekspresso makinesine uyumlu çekilmiş kahve paketlerinden de aldım. Kaliteli kahveye o fiyatları verince burda kahveye verdiğim paraya acıdım.

• Tiramisu için Pompi ise diğer bir önerim.
  • Bu arada su çeşmelerden içilebilir

10. Şehrin her yeri ayrı tarih. Develete ait bilmem ne binasının bir bakıyorsunuz bir köşesinde tarihi bir kalıntı var. Ona zarar vermeden binayla bir hale getirilmiş (bakınız Temple of Hadrian)  Kliselere girmekten bir süre sonra sıkılsanız bile  özellikle tavan süslemelerinin güzelliğini görmek için Pantheon’a yakın bir konumda bulunan Sant’Ignazio Church görülmeli. Bide Church of the Gesu.Pantheon bizde olsa eminim paralı olurdu ancak ne mutlu ki Roma’da değil. Ben her meydandan geçişimde uğrayıp içindeki ,dışındaki atmosferi tatmış olabilirim.Sizede tavsiye ederim.

PANTHEON

Bide bahsetmeden geçmeyeceğim bir rota var;

Şehrin farklı bir yüzünü görmek için muhakkak gezi rotanıza katmanız gereken yer Trastevere. Ben Camp dei Fiori kısmının gezisinide burayla birleştirdim. Via Giulia eski Rönasans caddelerinden. Hala da ortaçağ havası hissediliyor. Eskiden Florensa cemiyetinin yaşadığı bu sokaktaki her yapının ayrı bir hikayesi var aslında. Acelesizi ve oranın ruhunu hissederek gezmenizi tavsiye ederim. Burdan Camp dei Fiori ‘ye ulaşıp pazar havası tattıktan ve belkide ufak bir alışveriş ardından köprüyü geçerek Trastevere’ye ulaşabilirsiniz. Gene burası da  daracık sokaklarındaki sevimli restoranları ve binalar ile ortaçağ havasını koruyor. Her sokağı keşfedin burda .Biz bi pazar günü hava güneşliyken burdaydık. Meydandaki cafelerden birine oturup kiliseye giren çıkan insanları izleyerek tembellik yaptıkki tavsiye ederim. Burdaki restoranlarda kızartılmış enginar (carciofi alla giudia) gibi pizza-makarna dışındaki seçeneklerden denemenizi öneririm.

TRASTEVERE

CAMP DEI FIORI

VIA GIULIA

Sonuç olarak ara sokakları keşfedin,güzel yemekler yiyin Roma'nın keyfini çıkarın.

Aşk çeşmesi- 4 Nehir Çeşmesi- İspanyol Merdivenleri-Pantheon yakın konumdalar ,aynı gün içerisinde çok rahat gezilebilinir.

Vatikan ve Sant Angelo Kalesi'de aynı gün içerisinde gezilebilecek yakınlıktalar ve nerdeyse bir günü alıyorlar.

İyi bir planlamayla tüm Roma'yı yürüyerek gezevilirsiiniz. Bizim için 3 gün yeterli oldu.

P.S: Şu sevimli smart arabalara özenmemek mümkün değil. Ve şehir bedava dağıtılmışçasına bunlarla dolu.