Adım Adım Kowloon Adası Gezisi

Hong Kong adalar üzerine kurulmuş bir şehir devleti, daha doğrusu Çin Halk Cumhuriyeti’ne bağlı özel bir yönetim bölgesi. En önemli yerleşimleri Hong Kong Adası, Lantau adası ve anakaraya bağlı olan Kowloon.

Her bir bölgenin kendine has öne çıkan özellikleri var. Hong Kong adası finans, fuar ve ekonomi merkezi; Kowloon eğlence ve turizm merkezi, Lantau ise büyük Buddha heykeli ile uluslararası havaalanının ev sahibi.

Bir önceki yazımda Hong Kong Adası’nda yapılabilecekleri anlatmıştım (gezimanya.com/GeziNotlari/hong-kong-adasi-gezi-rehberi). Şimdi sıra Kowloon’da.

Pek çok kişi Hong Kong adası yerine Kowloon’da konaklamayı seçiyor. Ben Kowloon’u Hong Kong adasına göre daha Çinli, daha karışık ve kalabalık buluyorum. Evet, genel olarak Hong Kong’un tamamı kalabalık ve karmaşık ama bence Kowloon daha yorucu ve gürültülü.

Bu nedenle benim tercihim Hong Kong Adası’nda konaklamak. Ben Hong Kong’u Manhattan’a, Kowloon’u New Jersey’e benzetiyorum. Şimdi New York’a gidip hangisinde kalmak isterdiniz?

Kowloon’da günübirlik geçip dolaşacak çok nokta var. Dilerseniz Hong Kong Adası’ndan Central Pier’den Star Ferry isimli feribotlara binerek 6-7 dakika içinde Kowloon’a ulaşabilirsiniz. Aslında bunlar daha önceden feribotmuş ve araba da taşıyormuş. Ancak son yıllarda deniz altından tüneller yapılıp araç trafiği o yöne kayınca bunlar da görevine yolcu motoru olarak devam etmek durumunda kalmış. Bu yolcu motorları gece yarısına kadar sürekli çalışıyorlar.

Kowloon’a gitmek için bir diğer turistik yol ise Big Bus hop-on hop-off araçlarına binerek karayolu ve denizaltı tünelleri ile Kowloon’a geçmek. İkisi de keyifli…

Kowloon’da yapılacakları gece ve gündüz diye ayırmak mantıklı. Gündüz Kowloon’a geçtiniz. Buranın en popüler bölgesi Tsim Sha Tsui sahili. (Star Ferry’den inince hemen sağ tarafta) Burada hemen saat kulesini göreceksiniz.

İlk olarak bu bölgedeki terasa gidip Hong Kong adasını fotoğraflayabilirsiniz.

Ama benim önerim buraya bir de akşam saatlerinde gelmeniz. Her gece saat 20.00’de karşı kıyıdaki gökdelenler üzerinde 15 dakika süren bir ışık ve ses gösterisi yapılıyor. Buna da Symphony of Lights diyorlar. Abartıldığı kadar var mı? Yok, ama görülmeye değer.

Bu gösteriyi izlemenin bir diğer yolu da Victoria Körfezi’nde akşam saatlerinde 45 dakika süren tekne gezisine katılmaktır. Hatta dilerseniz bu gezilerin yemek dâhil 1,5 saat ve 4 saat olanları da var. Bu tur sırasında hem Symphony of Lights’ı izleyebilir, hem de her iki taraftaki gökdelenleri ve ışıklandırmaları seyredebilirsiniz. Çok gerekli bir gezinti değil. Çünkü yemekler lezzetli değil ve de tekneden gördüğünüzün aynısını terastan da izleyebiliyorsunuz.

Tsim Sha Tsui bölgesi Kowloon’un diğer noktalara açılan kapısı gibi. Çok renkli ve günün her saati hareketli.

Kowloon Yarımadası’ndaki en turistik nokta da burası. Bu bölgede çok çeşitli alışveriş merkezleri, restoranlar ve oteller yer alıyor. Yine bu bölgede yer alan The Peninsula Otel bölgenin en lüks ve en eski otellerinden.

Hong Kong biraz pahalı bir şehir olabilir ama bütçenize uygun otel bulmak zor değil. Bu oteller arasında oldukça merkezi bir konumda yer alan Holiday Inn Golden MileTsimshatsui’de yer alan bir tatil oteli. Şehrin ünlü alışveriş noktalarının içinde yer alan otel, ulaşım açısından da elverişli. Bu otele alternatif olarak Kowloon-Canton Demiryolu'nun Hung Hom İstasyonu yanında bulunan ve Star Ferry, Saat Kulesi, Avenue of Star, Uzay Müzesi ve Bilim Müzesi gibi turistik mekanlara yürüme mesafesinde ki Ramada Hotel Kowloon’da tercih edebileceğiniz uygun oteller arasında. Eğer bütçeniz kısıtlıysa ve ekonomik bir konaklamadan yanaysanız, Legend Guest House oteli gayet ekonomik fırsatlar sunan bir otel. Ayrıca, Tsim Sha Tsui alışveriş bölgesine ve Yıldızlar Bulvarına yürüme mesafesinde. . Hong Kong’da ki diğer otel seçenekleri için isterseniz buradan booking.com’a girebilir ve rezervasyon yapabilirsiniz.

Hong Kong Sanat Müzesi, bence Kowloon bölgesinin mutlaka görülmesi gereken yerleri arasında en başlarda yer alıyor.

Özellikle de benim gittiğim sıralarda Müzenin çevresinde çok sayıda faklı konseptlerde heykel yer alıyordu. İşte bunlardan birkaçı:

Bu müzeyi ziyaret etmeye pek çok öğrenci kendi öğretmenleri ile birlikte geliyor. Görüntü enteresandı. Buradaki diğer önemli müzeler arasında uzay müzesi ve tarih müzesi sayılabilir.

Müzeden sola doğru devam ettiğinizde Avenue of Stars yani Starlar Caddesi’ne ulaşıyorsunuz. Burası Hollywood'un Asya şubesi gibi. Filmcilik ve sinema ile ilgili ikonlar, yerde ünlülere ait el izleri ve upuzun bir bulvar.

Burada yer alan dünyaca ünlü Kung-fu dahisi Bruce Lee heykeli görülmeye değer. Yerdeki el izlerini takip ederseniz meşhur Jackie Chan’in el izini görebilirsiniz. Yine bu bölge de hem gündüz hem gece görülmeye değer.

Bu bölgenin karşısına düşen ve The Peninsula Otel’e yakın konumdaki 1881senesine tarihlenen merkez ise gerek lüks ortamı, gerek mimari yapısı, gerekse dekorları ile görülmeye değerdi.

Buranın ikinci katında yeni evlenen çifti fotoğraflamak da tam bir sürpriz oldu.

Bölgeyi dolaşmanın en güzel ve pratik yollarından biri Big Bus’lar. Bunlar ile rahatlıkla Kowloon’un batı tarafındaki inşaat bölgesine de gidebilirsiniz.

Tam bu bölgede bir de bittiği zaman kentin en yüksek binası olacak olan ve de en üst 15 katı Ritz Carlton Otel’e ayrılmış olan binayı görüyoruz.

Yine bu araçlar ile turunuza devam ederseniz yol üzerinde Chi Lin mabedi ve Wong Tai Sin mabedini görebilir. İnip ziyaret edebilirsiniz.

Kowloon bölgesinde geceleri de açık olan 2 tane gece pazarı var. Temple Street ve Ladies Market. Her iki pazar birbirine 20 dakikalık yürüme mesafesinde. Sanırım Hong Kong’daki en ucuz yerler bu pazarlar. Ama düzgün bir şey almak istiyorsanız buradan almak neredeyse imkânsız. Hani tüm markaların düzgün yapılamamış taklitlerini bir arada düşünün. Burası öyle bir yer.

Çin’deki gece pazarları ile kıyaslandığında yine yüksek fiyatlı kalıyor bu bölge ama gerek tabelaları, gerekse gürültülü kalabalığı ile kesinlikle görülmeye değer bir yer.