Akdeniz'in ve Ünlülerin İncisi: Nıce

Otelimiz Nice merkezde, Promenade des Anglais sahil caddesi üzerinde, deniz manzaralı, küçük ama temiz 4 yıldızlı Mercure Nice Marché Aux Fleurs. Fiyatları da mevsim dışı olduğu için ve bu ünlü şehir için makul (99 €/gece). Bu arada bu ünlüler şehrinde gecesi 2000 € oteller olduğunu söylersem şaşırmazsınız sanırım : )
Otelimizin otoparkı yok ama adım başı otopark olan şehirde otelimize 100 metre ötede kapalı bir park buluyoruz, tabii bavulları kendimizi taşıyacak olmamız 4 yıldızlı bir otele pek yakışmıyor ama yapacak bir şey yok.

Köyleri gezeceğiz ama şehirde kalarak her yere kolay ulaşım sağlayalım istedik. Ayrıca grubumuz yeme-içme konusunda biraz keyifci olduğu için deniz mahsulleri restoranlarından da uzak kalmak istemedik.

Sahilde bir otelde kalmanın güzel bir yanı da sabah kalkıp, caddeyi geçerek sahilde güzel ve keyifli bir yürüyüş yapmak. Mevsim bahar ama deniz bu sabah pek de durgun değil, dalgalar kıyıyı döverken güzel manzaraları da veriyor bana.

Otelimizin bir güzel tarafı da konumu, sayısız restoranları ile ünlü Rue Massena ve Massena Meydanı’na yürüme mesafesinde olması. Sayısız restoranların arasında seçim yapmak zor, tavsiye üzerine gitmek daha isabetli olabilir, bu nedenle sizlere birkaç tavsiyede bulunabilirim.

Taze balık ve deniz mahsulleri için Boccacio Restoran ve 1908 yılından beri faaliyette olan taze deniz mahsulleri özellikle de istiridye ile ünlü Café de Turin.

Yıllar once İtalya’ya bağlı bir şehir olması nedeniyle şehirde sayısız pizza restoranı bulunmakta, çoğu odun fırını kullanıyor ve pizzalar oldukça lezzetli, hatta İtalyan pizzasını aratmayacak kadar lezzetli olduğunu bile söyleyebilirim. La Pizza ve Villad'Este’yi tavsiye edebilirim.

Nice, güzel İzmir’imizin Kordon boyu gibi ama çok daha uzun (5 km kadar) Promenade des Anglais (İngilizlerin Gezinti Yeri) sahili ise yukarıdan muhteşem görünüyor.

Nice, mavisiyle ünlü olduğu kadar yeşili ile de ünlü, inanılmaz sayıda park ve bahçe var. Mavinin ve yeşilin bir arada olduğu bir şehir. Promenade Des Anglais, ana cadde boyunca da her yerde rengârenk çiçekler de görebilirsiniz. Sık sık rastlayacağınız meydanlar oldukça geniş, bunların içinde en ünlüsü de sanırım fıskiyeleriyle ünlü Massena Meydanı da otelimizin hemen arkasında.

Massena Meydanı ile sahil arasında kalan, Vieux Nice yani eski şehrin yaşayan ve daracık sokaklarında dolaşmak çok keyifli, güzel kafelerde lezzetli bir pasta ya da dondurma yiyebilir, galerileri gezebilirsiniz.  Şehrin kalbi de Cours Saleya.  Burada kurulan çiçek, sebze ve meyve pazarları da görülmeye değer.

Biz bu sefer gitmedik ama Matisse Müzesi ve Musee d'Art Moderne et d'Art Contemporain de ünlü müzeleri.
 Buralara kadar gelmişken şehre çok yakında bulunan Cannes ve Monaco’ya da vakit ayırdık. Sahil boyu uzanan lüks oteller, sıra sıra restoranları ile Cannes… Her iki şehirdeki marinalarda milyon dolarlık tekneleri görmek lazım.