Arcachon Gezisi

Bir sahil kasabası olan Arcachon sadece 150 yaşında. 1800’lü yılarda yolu olmayan, yaşam olmayan sadece çam, meşe ve çilek ormanı iken bugün Fransızlar için popüler bir yazlık. Oldukça büyük bir marinası olan şık bir sayfiye kasabası. Ancak marina Monako ve Nice'in aksine lüks yatlar yerine yelkenliler, yarış tekneleri ve sevimli balıkçı tekneleri ağırlıklı.

Önceki yazımda sizlere anlatmış olduğum Dune du Pilat, kum tepecikleri ile de ünlenmiş. Ünü bu kadar da değil, burada ünlü yazar Alexandre Dumas, şair Carmen Bernos de Gasztold, politikacılar, orkestra şefleri ve oldukça ünlü kişiler de yaşamış.

Henüz Nisan’ın ilk haftasındaydık; sahil boyu sakin ve tenha, restoranlar da ya kapalı ya da tek tük açık olanlar da sessizce sezonun açılmasını, yazın yoğunluğunu, neşe ve coşkusunu ve tabii daha çok müşteri bekliyor gibi.

Yaz aylarında Bordeaux’da yaşayan insanlar için kolay ulaşabilecekleri (tren ya da otobüs ile 1,5 saat) bir plaj, marina ve deniz ürünleri, özel kumları ve güzel sahili ile popüler bir tatil yeri. Küçük bir kasaba olmasına rağmen oldukça çok kilise göze çarpıyor.

İstiridye sever misiniz bilmem ama ben pek de bayılmazdım, yıllar önce Nice’de çok sevdiğim bir arkadaşımı kırmamak için tatmış, sonra benim için vazgeçilmez bir lezzet oldu. İstiridyeyatakları için oldukça elverişli olan bu yöre, istiridye sevenler için bir cennet. Gujan Mestras, Port de Laros limanları istiridye yetiştiricilerinin merkezi. Restoranlarda bolca bulunan ve büyüklüğüne göre fiyatlandırılan istiridyeler gerçekten çok taze. Çeşitli balıkların yanı sıra bizim dil balığı da buralarda hemen her menüde var, lezzetli olsa da nedense bizim gibi çıtır kızartamıyorlar.

Arcachon kasabasında, Arcachon Koyu’nun güzel manzarası ile sahilinde uzun uzun yürürken çok güzel evler, rezidanslar ve bu evlerin enteresan ve anlamlı isimlerine rastlayabilirsiniz. Biz de uzun bir yürüyüşten sonra Bordeaux’ya doğru yola çıkıyoruz.

Burası lüks bir tatil kasabası, eminim yaz aylarında cıvıl cıvıldır.
 Tarih kokan şehir Bordeaux (Bordo) ve şarap diyarı St. Emilion yazılarımda buluşmak üzere…