Avrupa'nın En Aktif Yanardağı Etna

Avrupa kıtasındaki en yüksek yanardağ olan Etna Yanardağı, Sicilya'nın doğu kıyısında Messina ve Catania'ya yakın konumda yer alıyor. Püskürmelerine bağlı olarak denizden yüksekliği değişiklik göstermektedir. Günümüzdeki yüksekliği 3.326 metredir.

Dağ, 1865 senesinde şu anki yüksekliğinden yaklaşık 22 metre daha yüksekmiş. Yüksekliği Vezüv yanardağı’nın ün üç katı, Stromboli yanardağı’nın ise 3.5 katı kadardır. Dağın kapladığı alan 1.190 kilometrekare ve taban çevresi 140 kilometre.

Avrupa’nın en aktif yanardağı olan Etna’nın sadece 2.000 metresine kadar otobüslerle çıkılıyor. Daha yükseğe çıkmak profesyonellik gerektiriyor. Biz 2.000 metreye kadar çıkıp, buradaki sönmüş kraterleri görüyoruz.

Burada her yer gri ve siyah. Sadece toprak ve taş var. Bu taşlar Sicilya’da bina ve kaldırım yapımında çokça kullanılmış. Kratere çıkarken lavların kısmen örttüğü bir evi görüyoruz. Lavlar evin yarısına kadar gelmiş ve üstünü beton gibi örtmüş. Bir başka ev de ise lavların pencereden girip, kapı tarafından çıktığını görüyoruz. Gerçekten çok etkileyici bir görüntü.

Lavın geldiği toprakta 15 sene asla üretim yapılamıyor. 50 sene sonunda liken oluşuyor. Ancak uzun yıllar sonra toprak çok verimli bir hale geliyor. Öyle ki, kavun büyüklüğünde limonlar yetişebiliyor.

Etna’ya giderken oldukça sıkı giyinmeye özen göstermelisiniz. Çünkü dağın tepesine doğru çıkıldıkça rüzgar artıyor ve ısı düşüyor.

Krater’in içine girip yürüyoruz. Hayret uyandıracak bir doğası var.

Burada bir de ufak restoran var. Bu restoranda Etna ateşi denilen oldukça sert bir alkollü içki var. Rengi kırmızıya bakan bu içki resmen insanın içini yakıyor. Ufak şişelenmiş olanları ise Etna’dan alınabilecek en güzel hediye.

Etna'nın eteklerindeki Catania'da konaklamak için şehrin kalbinde yer alan Appartamento Zappala ve Just Home Apartment otellerini tercih edebilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni