Bali Gezisi: Nusa Penida

Bali’de gezilecek yerler saymakla bitmez. Bu nedenle pek çok gezgin gelip Ubud, Nusa Dua, Seminyak, Kuta, Jimbaran, Canggu derken bu bölgelerin altını üstüne getiriyor. Ancak birçok kişi Bali’nin yanı başındaki doğasıyla göz kamaştıran Nusa Penida adasını es geçiyor. Açıkçası biz de daha önceki Bali seyahatlerimizde bu adaya hiç uğramamıştık. Bu kez geldiğimizde biz burayı nasıl atlamışız diye hayıflansak da her şeyi bir anda yapmak mümkün olmadığı için kendimizi teselli ettik.

Nusa Penida’ya Nasıl Gidilir?

Öncelikle Bali’de nerede konaklıyorsanız o bölgeden Sanur’a gelmeniz gerekli. Sanur’dan Nusa Penida’ya giden tekneler var. Önce buradan biletinizi alıyorsunuz ve teknenin kalkışını bekliyorsunuz. Buradaki kalabalık sizi çok şaşırtacak.

Tekne yolculuğuyla Nusa Penida’ya ulaşmak yaklaşık 45 dakika sürüyor. Nusa Penida’ya vardığımız gibi bizi burada bekleyen off-road araçlarına transfer oluyoruz çünkü Nusa Penida’da gideceğimiz Broken Beach ve Kelingking Plajı'na yol epey bozuk, normal araçla çıkmak biraz zor.

Nusa Penida’da ilk durağımız Broken Beach yani Kırık Plaj. Hani her şehirde vardır ya bir “şahin tepesi”, bir “sunset teras”, “aşıklar tepesi”, işte burası da öyle bir yer. Manzarası müthiş. Ancak burada fotoğraf çektirirken çok ama çok dikkatli olmak gerekli. Çünkü yanlış bir adım atarsanız direkt aşağıdasınız.

Buradan biraz ilerlediğimizde Angel’s Billabong denilen bölgeye geliyoruz. Dalgaların denize dik uzanan kayalarla dansını izlemek çok etkileyici. Zemin volkanik taşlardan oluşuyor ve yürümek bir hayli zor.

Nusa Penida’daki ikinci durağımız ise Kelingking Plajı. Kelime anlamı “serçe parmağı”. Bir diğer ismi de T-Rex. Nedenini anlamak çok zor değil. Dikkatli bakarsanız göreceksiniz ki sol taraftaki çıkıntı kafası sağa dönük bir dinazorun üst kısmı gibi. Plajın sağı ise kuyruğu gibi.

Ama plajın esas önemli özelliği bu isimleri değil. Bu plaja ulaşmak için yüzlerce basamak aşağı inmek zorundasınız. Daha da beteri, geri dönmek için o yüzlerce basamağı geri çıkmak zorundasınız.

Peki bizim plaja gitmememizin nedeni bu mu? Hayır. Maceracı ruhumuzu öyle basamaklar filan yıldıramaz. Ama 14 kişilik influencer grubumuza öyle dolu bir program hazırlamışlar ki maalesef aşağı inecek bir zamanımız olmadı. Bu sıcakta güzel de bir bahane oldu tabi bu, laf aramızda. Ama inmemek içimizde kalmadı değil, Hala Murat’la keşke inseydik diye birbirimize yakınıyoruz. Artık bir sonraki sefere…

Siz de Bali’ye gitmeyi düşünüyorsanız, Nusa Penida’yı da bir kenara not edin. Bir de Türk Havayolları'nın 2019 Temmuz ayı itibariyle Bali’ye direkt uçuşa başlayacağını da notlarınıza eklemeyi unutmayın.