Bariloche'den Şili'ye Muhteşem Yolculuk (1. Bölüm) - Puerto Montt

GÖLLER PATAGONYASI - San Carlos de BARILOCHE
Muhteşem Buzullar Patagonyası turumuzu tamamlayarak başka bir heyecan, başka güzellikler yaşamak üzere Göller Patagonyası’na geçiyoruz bugün. Arjantin Havayolları ile And Dağları’nın eteklerinde ve Nahuel Huapi Gölü kenarında kurulmuş olan Bariloche şehrine varıyoruz. Şehir tüm ülkenin en ünlü kayak merkezi, Cerro Catedral (dağın tepelerindeki gotik katedrale benzer granit spiraller nedeniyle bu isim verilmiş).

Bu bölgedeki en büyük lift de yine bu merkezde yer alıyor. Bu yemyeşil göller bölgesindeki gezimize başlıyoruz. Zira yaz aylarında da yine turistlerin yoğun ilgi gösterdiği bir merkez burası, bunun nedenini daha liftlerden çıkarken anlıyorum ve hak veriyorum bu kadar ziyaret edilen bir yer olmasına. Ayaklarımın altında müthiş bir manzara belirirken tepe noktasına vardığımda bu manzara müthiş, olağanüstü, büyüleyici bir manzaraya dönüşüyor. Yemyeşil bir tabiat, yüzlerce küçüklü büyüklü göl, adacıklar, yeşilliklerin arasında kaybolmuş oteller, villalar…

Bu büyüleyici manzarayı kuşbakışı izlerken yarın bu güzellikleri daha yakından görecek olmak da ayrı bir heyecan… Yaz ayları olmasına karşın oldukça serin, hatta esen rüzgâr o kadar sert ki zorlukla fotoğraf çekebilsek de dört bir yandan fotoğraf çekmeye doyamıyorum. Isınmak için tepedeki kafeye bir kahve içmek için girdiğimizde duvarda bir pano üzerine her ülkenin parasının iğnelenmiş olduğunu görünce, hemen bir 5 Türk Lirası imzalanıp panodaki yerini alıyor.

Manzaraya doyulmuyor ama teleferikte bu müthiş manzarayı bir kez daha içimize çekerek aşağı iniyor, bir de kara turu alıyor ve bu güzellikler, göller, ormanlar içinde dolaşıyoruz. Oldukça lüks oteller ve villalar dikkat çekiyor, burada birkaç gün daha kalmak isterdim ama yolumuz uzun ve yeni yerler bizi bekliyor. Karşımıza çıkan sevimli bir Saint Bernard köpeği ile yavrusunu görünce şaşırıyorum, sanki sadece İsviçre’de yaşadıklarını düşünmüşüm, fotoğraf çekmek istediğimizde sahibinin para talep etmesi ve hayvancıkları ticari amaçla kullanması hiç hoşumuza gitmiyor.

Arjantin BARILOCHE’den Şili PUERTO MONTT’a Büyüleyici Yolculuk

Evet, işte o heyecan verici sabah… İnanılmaz güzellikte, bir o kadar da enteresan bir yolculuk bizi bekliyor. Bariloche Nahuel Huapi Gölü’nde teknemize binip Arjantin Göller Patagonyası’ndan Şili Patagonyası’na; And Dağları’nı aşarak, gölleri geçerek, inanılmaz doğa güzellikleri içinden Şili’ye doğru gidiyoruz. Seyahatimiz sırasında karlı tepeleri ile Monte Tranador Dağı ve sivri tepeleri ile güzel dağlar da bize güzel fotoğraflar veriyor.

Otelden bindiğimiz bir otobüs bizi Bariloche’nin iskelesine götürüyor. Buradan tekneye biniyor, tekneden inip 3 km kara yolundan giderken küçük çiftlikler ve Güney Amerika hayvanları; lama ve alpagalar görüyoruz. Sonra başka bir göle; yemyeşil Frias Gölü’ne geliyor, tekrar tekneye biniyor, Şili’ye geçeceğimiz kara noktasına geliyor, pasaport ve gümrük işlemlerimizi tamamlayarak bir süre daha yine otobüsle gidiyor, bu kez Şili Todos los Santos Gölü’nde bir göl sefası yaparak volkan manzaraları arasında Petrohue’ye geliyoruz. Burada tekrar otobüse binip yine göller kıyısından, konik volkanlar arasından ve de yağmur ormanları içinden Şili Patagonyası’nın başlangıç noktası olan Atlantik Okyanusu kıyısında Puerto Montt şehrine varıyoruz ve bu unutulmaz macera bitiyor.

Sizler de bir gün Güney Amerika’nın bu bölgesine gelirseniz, Bariloche’den Şili’ye uçak yerine bu muhteşem yolculuğu yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Zira o kadar güzel organize olmuşlar ki bavullarımız biz otelden ayrılırken alındı ve biz bu indi-bindiler sırasında bavullarımızı hiç görmedik bile, ta ki Şili gümrüğüne kadar… Aklınızda bulunsun Şili’ye kesinlikle yiyecek sokmak yasak. Bu nedenle bu güzel yolculuk sırasında elimizde kalan son kuruyemiş, incir, peynir ne varsa içkimize meze yaparak yolculuğumuzun keyfine keyif katıyoruz.
 Calbuco Yanardağı’na oldukça yakın bir mesafede ve bir liman kenti olan Puerto Montt, deniz ürünleri sevenler için bir cennet. Liman bölgesinde salaş balıkçıların bulunduğu bölgede her türlü deniz mahsullerinin tadını çıkardıktan sonra el sanatları pazarını da gezmeyi ihmal etmeyin. Meyve, su gibi ihtiyaçlarımızı almak için girdiğimiz markette ise rafta gördüğümüz rakı bizi oldukça şaşırtıyor. Türkiye’den ayrılalı neredeyse 3 hafta olmuş, elbette bu fırsat kaçmaz; marketten bir de kavun, peynir ve akşam otelde küçük bir ziyafet kaçınılmaz :)

Puerto Montt şehrinin çok yakınında ve turistlerin merkezi, güller şehri Puerto Varas’ı geziyoruz. Yerel alışveriş merkezleri, bir kısmının milli anıt olarak korunduğu koloni dönemi evleri, çiçekleri, inanılmaz manzaraları olan bu şipşirin köyü yürüyerek dolaşmanız mümkün.