Başkent Hanoi ve Halong Bay Gezisi

10 Kasım Perşembe sabahı 04:00’te Bangkok´taki otelimizden ayrılarak ve Charlie´ye veda ederek Vietnam´ın başkenti Hanoi´ye uçmak üzere hareket ettik. Çok uzun sürmesini beklediğimiz vize işlemlerini Vietnam´da sıkıntısız bir şekilde tamamlayabildik. Pasaport işlemleri için mutlaka yanınızda bol bol vesikalık fotoğraf bulundurmayı unutmayın, bazı yerler normalde 1 fotoğraf talep ederlerken prosedür değişmiş olabiliyor ve 2 fotoğraf talep edebiliyorlar, önceden hazırlıklı gitmekte fayda var.

Kuzeyden güneye boydan boya gezeceğimiz Vietnam, 85 milyonluk bir nüfusa sahip, peki kaç motor olduğunu tahmin edebiliyor musunuz? 40 milyon civarında motorsiklet var, ilk kez sokağa çıktığınızda karşıdan karşıya geçmekte hakikaten zorluk yaşayabilirsiniz, ancak 1-2 denemeden sonra size kimse çarpmadan kesinlikle yapabileceğinize inanabilirsiniz. Aynaları olmayan onca motor, yaya, bisiklet, tuktuk ve arabalar nasıl oluyor da trafik lambaları olmadan düzenli ve kazasız bir şekilde hareket edebiliyorlar…Bunu gözlerinizle görmek isterseniz sizleri Vietnam´a davet ederim:), ama bir an çığlık atıp tüm bu karmaşaya son vermek de isteyebilirsiniz:)

Özellikle bir Vespa kullanıcısı olarak, ve daha hiç arkasına yolcu almamış, spor ayakkabı harici bir ayakkabı ile motor kullanamayan bir motorcu olarak, topuklu ayakkabılarla, tek eliyle cep telefonunda konuşup tek eliyle direksiyona hakim olan bayan sürücüleri görünce kendimden de bir an şüphe ettim doğrusu.

Meşhur Vietnam Kahvesi

Kahve konusunda Brezilya´dan daha iyi olan Vietnam´da tilki dışkısı isimli kahveyi deneyebilirsiniz, yalnız şunu belirteyim, bu kahve çok sert, çok kısmını çok vurgulayarak söylüyorum…

Hanoi´de görülecek yerler ve yapılacaklar arasında Vietnam bağımsızlık hareketinin önderi ve Vietnam Demok­ratik Cumhuriyeti’nin ilk başkanı olan Ho Chi Minh mozelesi, Hoan Kiem gölü çevresinde yürüyüş ve yürüyüş sırasında göl kenarındaki café´de dondurma yiyerek küçük bir mola, göl üzerinde kırmızı bi köprü ile ulaşılan Ngoc Son Tapınağı´nı sayabilirim.

Restoran olarak yerel rehberin bizi götürdüğü Nhà Hàng MinhAnh Restaurant muhteşem ötesiydi, birbirinden leziz yemekleri denemek isterseniz burayı mutlaka ziyaret etmelisiniz.

Para birimi donk olan Vietnam´da bir café´ye gittiğinizde eğer latte ya da sütlü kahve içmek isterseniz, çok önemli bir konuya dikkatinizi çekmek isterim, condensed milk dedikleri yoğun sütü kahvenin içine ekliyorlar, ancak bu şekerli bir karışım, eğer kahvesini şekersiz içenlerdenseniz, bunu denemenizi tavsiye etmem. Özel olarak fresh milk yani taze süt ile yapılmasını talep etmeniz gerekiyor.

Yolculuk Ha Long Bay'de devam ediyor

11 Kasım Cuma günü sabah saat 08:30 civarında Hanoi´den hareket ederek Vietnam´ın güneyine doğru inmeye devam ediyoruz. 170 km uzaklıkta, Çin denizi´nde Pasifik okyanusu´na açılan ve Dünya Kültür Mirası listesinde bulunan Ha Long Bay´e doğru ilerliyoruz. Çin ve Vietnam savaşı sırasında Vietnamlı´ların Çinli´lere karşı korundukları, 3.000 adacıktan oluşan ve sayısız mağaranın bulunduğu bir körfez.

Ha Long Bay´de olmazsa olmazlardan biri: mutlaka ahşap teknelerde gece konaklamalı seyahat organize etmek…

Bunu yaptığınızda ne demek istediğimi çok net anlayacaksınız, günübirlik gidip sakın ayrılmayın, geceyi o sessizliğin içinde mutlaka geçirin…

IŞIL ATAKER

Gezmek, seyahat etmek, gözlemlemek, fotoğraf çekmek, uçak, otobüs, araba farketmeksizin herhangibir araca binip bir yerlere gidiyor olma hissini yaşamak, konser, film, sinema, festival, ne varsa he