BİR DOĞA HARİKASI: GUİLİN

Shangai’den Guilin’e uçuyoruz. İndiğimiz gibi otelimize yerleşiyoruz. Burada 1 gece kalacağız. Ardından da Xian’a uçacağız.

Guilin, Guangxi eyaletinde Li nehri (Lijiang) kıyısında küçük bir şehir. Yaklaşık 5 milyon nüfuslu. Çin’in diğer şehirlerine göre 5 milyon nüfus çok az. Mesela Shangai’nin nüfusu 20 milyon, çevresi ile beraber 36 milyon.

Sabah otelden ayrılıp Seven Star parkına geliyoruz. Burası sabah sporu yapan genç yaşlı Çinlilerle dolu. Ellerinde kırmızı yelpazelerle ağır ritmik hareketlerle sporlarını yapıyorlar. Pakın içinden geçerek nehir kenarına geliyoruz. Burası çok kalabalık, bayram yeri gibi. Yöresel kıyafetli genç kızlar turistlere bir şeyler satma peşinde.

Guilin

Guilin bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Nehir kenarındaki Elephant Trunk tepesini görüyoruz. Bu kaya parçası gerçekten çok büyük bir file benziyor. Filin gövdesi karaya bitişik hortum kısmı nehrin içine iniyor. Güzel fotoğraflar alıyoruz burada.

Guilin-1

Daha sonra otobüsümüze binip iki taraflı geniş pirinç tarlalarından geçerek Red Flute mağarasına geliyoruz. Mağaranın girişi çok kalabalık. Ama bu kalabalığa değiyor. Mağaranın içi sarkıt ve dikitlerden oluşmuş. Işıklandırma çok çok güzel. Mavi, beyaz, kırmızı, yeşil, sarı ışıklandırma ile renklendirilmiş. Bir tarafta büyük bir Buda’ya benzeyen sarkıtlar. Bir başka tarafta sebze ve meyve bahçesi diye nitelendirilen havuç, üzüm şeklinde sarkıtlar, bir başka yerde çam ağacı yanında bir kardan adam şekli. Bir başka bölgede orman ve ormana bakan 2 aslan figürü, bu sarkıtlar renkli ışıklarla desteklenince çok güzel bir görüntü oluşturmuş.

Guilin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Lakeside Inn, Yuan Dian Xin Shu, 杨堤驿站 güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri The Pavilion Guilin, The Beyond Villa Guilin, Green Forest Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Eva Inn, Guilin Homeland Riverview Hotel, Guilin Lifeng Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ming Palace International Youth Hostel, Guilin Xiehou Langman Inn, Guilin Cyan Box Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Guilin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Guilin-2

Mağaranın sonunda bir gölet var ki, muhteşem. Göletin etrafındaki ışıklandırılmış sarkıt ve dikitlerin göldeki yansımaları çok etkileyici. Mağara çıkışında yine seyyar satıcılar bizleri bekliyor. Oyalanmadan otobüslerimize geçip Lijiang (Li) nehrinde teknelerimize binmek üzere hareket ediyoruz.

Guilin-3

Yolda yine pirinç tarlaları ve yol boyunca Gulin ağaçları (Osmanthus) eşliğinde 1 saat yol alıyoruz. Şehir adını bu ağaçlardan almış. Yerel rehberimizin ifadesine göre bu ağaçlardan bayanlar için 20o lik şaraplar yapılıyormuş. Nehir kenarında teknelerimize binmeden önce güzel bir otelin restoranında öğle yemeğimizi yiyerek teknelerimize biniyoruz.

Yaklaşık 2 saatlik tekne yolculuğu yapıyoruz. Bu yolculuk esnasında nehir üzerinde küçük küçük balıkçı kulübeleri ve bambudan yapılmış 1-2 kişilik sallarda balık tutan Çinlileri görüyoruz. Nehir üzerinde turistik amaçlı tekneler bir hayli fazla. Bu nehir üzerindeki manzara bir doğa harikası. İrili ufaklı sivri kayalık tepeler bu kayalık tepelerinde üzerinde Gulin ağaçları mevcut. Her yer yemyeşil. Nehir üzerindeki bir salda da turistlere gösteriler yapılıyor.

Guilin-4

Nehrin 2 yakasında yer alan bambu kamışları, nehre ayrı bir güzellik katmış. (Bu arada ilk defa burada gördük. Bambu kamışları çok sağlam olduğundan binaların dış iskelelerini –inşaat yaparken inşaat iskelesi olan- bambudan yapıyorlar).

Yaklaşık 2 saatlik yolculuk sonunda küçük bir köyde inip patikalardan yürüyerek otobüsümüze binerek otelimize geliyoruz. Otelin önünde yeni evlenmiş gelin damat ve davetlileri görüyoruz. Davetlilere ikramları bir sepet içinde kağıtlı şeker ve tane sigara. İsteyen davetli bir sigara alıyor, gelin hanım da sigarayı yakıyor. Biz de çifti tebrik edip, hediyemizi taktık, sigaramızı geline yaktırdık.
Guilin'de daha fazla vakit geçirip konaklamak isterseniz Zen Tea House ve Murphy Youth Hotel Guilin hem fiyatları hem konforu ile ideal otellerden.

Otelden valizlerimizi alıp Xian’a gitmek üzere havaalanına doğru yol alıyoruz.

Guilin’in Olmazsa Olmazları:
- Nehir gezisi
- Guilin tepeleri
- Red Flute mağarası
- Elephant Trunk tepesi

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım. Otuz yıl boyunca Göz Hastalıkları uzmanı olarak Sinop’ta görev yaptıktan sonra emekli oldum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Çalıştığım süre içerisinde dünyayı gezmek,...