Bir Doğa Harikası: Guilin

Shangai’den Guilin’e uçuyoruz. İndiğimiz gibi otelimize yerleşiyoruz. Burada 1 gece kalacağız. Ardından da Xian’a uçacağız. Az zaman var dolayısıyla hiç vakit kaybetmeden Guilin'i keşfe başlıyoruz.

Doğa harikası kaya ve tepe oluşumlarıyla göz kamaştıran Guilin, Guangxi eyaletinde Li nehri (Lijiang) kıyısında küçük bir şehir. Yaklaşık 5 milyon nüfuslu. Çin’in diğer şehirlerine göre 5 milyon nüfus çok az. Mesela Shangai’nin nüfusu 20 milyon, çevresi ile beraber 36 milyon.

Lijiang Nehri'ne sanat sever akını var

Guilin bu eşsiz doğası nedeniyle yıllar boyu ressamlara ve şairlere esin kaynağı olmuş. Bu nedenle sanatsever kitle tarafından da çok fazla ziyaretçisi var. Bu kişiler Guilin'in olağanüstü güzelliklerini görmek için Li Nehri'ne, hatta Li Nehri'nden Guilin'i izleyebilmek için tekne turlarına katılıyorlar. Tabii ki bizde onlardan geri kalmadık Li Nehri'nde gezi yaptık. Bunu zaten birazdan anlatacağım.

Guilin'de Gezilecek Yerler

Seven Star Parkı

Ama öncesinde sabah otelden ayrılıp Seven Star parkına geliyoruz. Burası sabah sporu yapan genç yaşlı Çinlilerle dolu. Ellerinde kırmızı yelpazelerle ağır ritmik hareketlerle sporlarını yapıyorlar. Parkın içinden geçerek nehir kenarına geliyoruz. Burası çok kalabalık, bayram yeri gibi. Yöresel kıyafetli genç kızlar turistlere bir şeyler satma peşinde.

Elephant Trunk

İlk olarak nehir kenarındaki Elephant Trunk tepesini görüyoruz. Bu kaya parçası gerçekten hortumunu suya daldırmış çok büyük bir file benziyor. Filin gövdesi karaya bitişik hortum kısmı nehrin içine iniyor. Çin halkı tarafından kutsal kabul edilen bu yerde güzel fotoğraflar alıyoruz.

Red Flute Mağarası

Daha sonra otobüsümüze binip iki taraflı geniş pirinç tarlalarından geçerek Red Flute mağarasına geliyoruz. Mağaranın girişi çok kalabalık. Ama bu kalabalığa değiyor. Mağaranın içi sarkıt ve dikitlerden oluşmuş. Işıklandırma çok çok güzel. Mavi, beyaz, kırmızı, yeşil, sarı ışıklandırma ile renklendirilmiş. Bir tarafta büyük bir Buda’ya benzeyen sarkıtlar. Bir başka tarafta sebze ve meyve bahçesi diye nitelendirilen havuç, üzüm şeklinde sarkıtlar, bir başka yerde çam ağacı yanında bir kardan adam şekli. Bir başka bölgede orman ve ormana bakan 2 aslan figürü, bu sarkıtlar renkli ışıklarla desteklenince çok güzel bir görüntü oluşturmuş.

Mağaranın sonunda bir gölet var ki, muhteşem. Göletin etrafındaki ışıklandırılmış sarkıt ve dikitlerin göldeki yansımaları çok etkileyici. Mağara çıkışında yine seyyar satıcılar bizleri bekliyor.

Lijiang Nehri'nde Tekne Turu

Oyalanmadan otobüslerimize geçip Lijiang (Li) nehrinde teknelerimize binmek üzere hareket ediyoruz.

Yolda yine pirinç tarlaları ve yol boyunca Gulin ağaçları (Osmanthus) eşliğinde 1 saat yol alıyoruz. Şehir adını bu ağaçlardan almış. Yerel rehberimizin ifadesine göre bu ağaçlardan bayanlar için 20 derecelik şaraplar yapılıyormuş. Nehir kenarında teknelerimize binmeden önce güzel bir otelin restoranında öğle yemeğimizi yiyerek teknelerimize biniyoruz.

Li Nehri üzerinde yaptığımız bu gemi yolculuğu sırasında gördüğümüz bu kayalar milyonlarca yılda oluşmuş ve nefis görüntüler veriyorlar. Bu yolculuğu yıllar boyunca unutmayacağımıza eminiz.

Beş saate yakın süren bu tekne yolculuğu esnasında nehir üzerinde küçük küçük balıkçı kulübeleri ve bambudan yapılmış 1-2 kişilik sallarda balık tutan Çinlileri görüyoruz. Nehir üzerinde turistik amaçlı tekneler bir hayli fazla. Bu nehir üzerindeki manzara bir doğa harikası. İrili ufaklı sivri kayalık tepeler bu kayalık tepelerinde üzerinde Guilin ağaçları mevcut. Her yer yemyeşil. Nehir üzerindeki bir salda da turistlere gösteriler yapılıyor.

Nehrin 2 yakasında yer alan bambu kamışları, nehre ayrı bir güzellik katmış. (Bu arada ilk defa burada gördük. Bambu kamışları çok sağlam olduğundan binaların dış iskelelerini –inşaat yaparken inşaat iskelesi olan- bambudan yapıyorlar).

Yaklaşık 5 saatlik yolculuk sonunda küçük bir köyde inip patikalardan yürüyoruz. Tabii bu sırada yerel ürünlerin satıldığı tezgahlar arasından geçiyoruz.

Ardından otobüsümüze binerek otelimize geliyoruz. Otelin önünde yeni evlenmiş gelin damat ve davetlileri görüyoruz. Davetlilere ikramları bir sepet içinde kağıtlı şeker ve tane sigara. İsteyen davetli bir sigara alıyor, gelin hanım da sigarayı yakıyor. Biz de çifti tebrik edip, hediyemizi taktık, sigaramızı geline yaktırdık.Guilin'de daha fazla vakit geçirip konaklamak isterseniz Zen Tea House ve Murphy Youth Hotel Guilin hem fiyatları hem konforu ile ideal otellerden.

Otelden valizlerimizi alıp Xian’a gitmek üzere havaalanına doğru yol alıyoruz.

Guilin’in Olmazsa Olmazları:

• Nehir gezisi
  • Guilin tepeleri
  • Red Flute mağarası
  • Elephant Trunk tepesi
HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.