BİR DÜZEN ŞEHRİ MİNSK – 1. BÖLÜM

818627 Mar 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27 Mar 201181860 Yorum

Turumuza Zafer Anıtı yani, sönmeyen ateşten başlıyoruz. Buradaki ateş gece-gündüz yılın 365 günü Sovyet ordusunun Almanlar karşısında kazandığı zaferi hatırlatmak adına yanıyor. 1954 senesinde yapılan anıtın yüksekliği 38 metre. Küçük bir fotoğraf molasının ardından Şehrin en önemli ve işlek caddesi olan “Kazananlar” (Prospect – Nezavisimosti) caddesinde yürümeye başlıyoruz. Mevsim yaz olmasına rağmen hava oldukça serin. Soğuğu sevmiyorsanız, kışın buraları tercih etmemekte yarar var. Kışın ortalama sıcaklık -5/-10 derece, yazın ise 18/25 derece.
Minsk

22 Haziran 1941’de başlayan II. Dünya Savaşı’nda Kızılordu Minsk’e girerek, şehri 3 yıl süren Alman işgalinden bu caddede kurtarmış. O nedenle bu cadde o gün bugündür Kazananlar caddesi olarak anılıyor. Caddelerin genişliği Kiev’deki gibi insanı büyülüyor.
Minsk-1

Kazananlar caddesi üzerinde sönmeyen ateşten Bağımsızlık (Independence – Nezavisimosti) Meydanına ilerlerken, nehrin hemen kenarında oldukça büyük bir park var. Burası Yanka Kupala Park olarak anılıyor. Yaz mevsimlerinde halk buraya gelip buradan kano, bot kiralayarak nehirde gezintiye çıkıyor. Bu parkın hemen karşısında Minsk Sirki var.
Minsk-2

Cadde üzerinde biraz daha devam ettiğimizde, Sağ tarafta yine bir meydana geliyoruz. Bu meydan Oktyabrskaya olarak adlandırılıyor ve Parlemento Binası bu meydanda bulunuyor. Belarus Devleti geçmişlerine duyduğu saygı nedeniyle, binanın önündeki dev Lenin heykelini korumuşlar. Parlemento Binasının yanındaki Savaş Müzesini gezmenizi tavsiye ederim.
Minsk-3

Caddenin bağımsızlık Meydanına yakın kısmında (Parlemento Binası ve Bağımsızlık Meydanı arası) daha çok kafeler restoranlar ile göze çarpıyor. Bağımsızlık Meydanı Minsk’in en meşhur meydanlarından. Köşede yer alan Hotel Minsk hem lokasyon olarak hem de konfor olarak tercih edebileceğiniz bir konaklama alternatifi.

Minsk şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Paris, CentralFlat Engelsa, Apartment on Dunina Marcinkevicha. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Platonova 21, Karl Marx apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Nezavisimosti 39 Ploschady Pobedy, Luxapart Minsk, Apartments Kupalovskaya tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Minsk aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Biz bu meydana varmadan önce Kazananlar caddesi üzerinde para bozdurmak için bir change ofise girdik. Buradaki change ofisler, ufak bürolara benziyor. Belarus’un para birimi; Belarus Rublesi. (100.000 Belarus Ruble = 23,6 Euro) Ve hiç demir paraları yok. Her şey kağıt para. Dünya’da demir para kullanmayan iki ülkeden birisi. Diğeri ise Laos...

Belarus, özellikle de Minsk çok kozmopolit bir şehir. Burada nüfus %73’u Belarus, %13’ü Rus, geri kalan kısım ise Polonyalı, Ukraynalı yoğun olmak üzere toplam 123 devletten insandan oluşuyormuş.
Beyaz Rusya insanları spor ve müziğe çok önem vermekte. Herkes en az bir spor dalı ile ilgileniyor ve en az bir müzik aleti çalabiliyormuş. Aynı zamanda eğitim seviyeleri de oldukça yüksek. Minsk’te Müzik Akademisi, 18 tane çeşitli tiyatro ve fakülte varmış.

Bağımsızlık Meydanının hemen karşısında Belarus Devlet Universitesi bulunmakta. Bu devasa bina önceden KGB merkezi binası olarak kullanılıyormuş.

Meydandaki camdan kubbeler dikkat çekiyor. Bu kubbelerin altıda ise dev bir alışveriş merkezi var. Minsk’te 3 tane çok önemli alışveriş merkezi varmış; Tuzo, Gam ve Nemiga...
Minsk-4

Meydandaki havuzun yanında sıralanmış ufak kafelerden birinde birer bira içerek, turumuza devam ediyoruz. Meydanda gözünüze Kızıl bir kilise çarpıyor. Buranın adı aslen St. Simeon ve St Helen Roman Katolik Kilisesi olsa da renginden dolayı artık herkes “Kızıl Kilise” diyormuş. 1905-1910 senesinde yapılmış olan bu kilise Gotik ve art nouveau stillerinin birleşimi sergiliyor.