Cayman Adaları'nda Vatozla Dans

Dalış yapmak, bedenimi evrenin sonsuz derinliğine özgürce bıraktığım anlarda kendimden geçtiğim, hayatımın akışını değiştiren bir tutkudur. Hobi olmanın çok ötesinde, bir hayat tarzıdır benim için derin mavilerde kaybolmak...

Dalış yaptığımı duyanlardan aldığım ilk soru hep aynı olur: "Kaç metreye dalıyorsun?" Oysa benim için yaptığım dalışın derinliği değil, yaşadığım tecrübenin enginliği belirler dalışın güzelliğini. Buna en güzel örnek de Karayiplerin Cayman Adaları'nda, Stingray City (Vatoz Şehri) isimli dalış noktasında, 5 metredeki sığ sularda yaptığım dalıştır.

Derinlerin aksine, gökyüzüne yakın olan metrelerde renkler daha canlıdır, ışık daha bir güzel vurur mercanların üzerine. Ben de Stingray City'de, neredeyse elimi kaldırsam su yüzüne çıkaracağım kadar sığ olan bir dalış noktasında, hayatımın en unutulmaz deneyimlerinden birini yaşadım; vatozları ellerimle besledim ve onlarla adeta dans edercesine kucaklaştım.

Dalıştan önce sadece bir konuda uyarıyorlar: "Elinize vatozları beslemeniz için verilen yemler bittiğinde ellerinizi üzerinize sürmeyin, önce kumlarla temizleyin", diye. Çünkü ele sinmiş koku, mesela kola dokunup oraya sinerse, vatozlar yemin kokusunu kolda alıp kolu emmeye kalkabiliyorlar.

Stingray City'deki dalışım sırasında o kadar kendimden geçtim ki, 1 saat sonunda su yüzeyine çıkmak bile istemedim. Çünkü biliyordum ki, vatozların o yumuşacak bedenlerine bu kadar özgürce dokunmak, etrafımı saran bu müthiş hayvanlarla bu denli yakınlaşmak, belki de bir daha hiç mümkün olmayacaktı.

Stingray City kuşkusuz dalgıç olmayanlar tarafından da tercih ediliyor. Bu eşsiz yerde şnorkel yaparak da bu canlıları gözlemlemek mümkün. Onlarla aynı enlemde bu deneyimi yaşamak şüphesiz ki inanılmaz, ama suyun üzerinde, bir kaç metre uzaklarından onlara yakınlaşmak da bir o kadar muhteşem...

Cayman Adaları; Grand Cayman, Little Cayman ve Cayman Brac adlı 3 adadan oluşan ve Birleşik Krallık'a bağlı adalar topluluğu. Her ne kadar Cayman Adaları eşsiz deniziyle hafızalarda yer etse de dalış ve şnorkel haricinde yapılacak pek çok aktivitesi de var:

* Akşam yemeği yenebilecek gemi turlarına gidilebilir.* Kaplumbağalarla yakından tanışılabilecek kaplumbağa çifliğine gidilebilir.
* Doğa severler için Queen Elizabeth II Botanik Parkı kaçırılmaması gereken bir park.
* St. Pedro'nun Kalesi görülecek yerlerin içinde.
* Cayman Adaları Ulusal Müzesi'nde 1 saat geçirilebilir.
* Black Mangrove bataklığıyla kuzey kısmının güneşli çimenliklerini birleştiren Mastic yolunda 3 saatlik bir yürüyüş yapılabilir. Burada yürüyüş turlarına da katılınabilir.
* Mobilet kiralanıp gezilebilir. George Town'da, Kuzey Sound Road izlenip 4.000'den fazla deniz kabuğuyla yapılmış deniz kabuğu evi görülebilir. Ayrıca George Town'da 1790'dan kalma George Kalesi gezilebilir.
* Doğuda sahil yolunda hava delikleri görülebilir. Buralar su fıskiyesine benzer çeşmeler gibi olmuşlar. Ayrıca gemi batıkları görülebilir.
* Rum Point (Rom Noktası) 'a gidilip hamak keyfi yapılabilir. Buraya arabayla Seven Mile Beach (7 Mil Plajı) 'ndan gitmek 45 dakika sürüyor.
* Cehenneme gidip buradan arkadaşlara kart gönderilebilir!  West Bay'deki bu kayalık yer pek çok turist çekiyor.
* Karayipler havasını dolu dolu hissettiren çok güzel restoranlara da gitmek gerek.

İzmirliliğin etkisiyle, çocukluğumdan beri deniz, güneş, kum ve palmiye takıntım hep olmuştu, ama dalışa başlamak bunlara ilaveten bambaşka güzellikler getirdi hayatıma. Özellikle de vatozlarla yaptığım dansımdan sonra bambaşka biri oldum. Ben eski "ben" değildim; bu büyülü dünyanın içinde kaybolmuş, denizleri paylaştığımız güzel canlılarla bütünleşmiş başka bir ruhtum artık...

www.kucukdunya.com
İnstagram: yaprakgurdal
Sualtı fotoğrafları: Tacettin Sağlar

Yaprak Gurdal

Sürekli gezip keşfetmekten keyif alan, değişik coğrafyalarda değişik kültürleri ve insanları tanımaktan mutlu olan bir gezginim.