Kanada'da Bir Yer: Tobermory

Toronto'ya yolu düşen bir gezgin, hele ki bir doğaseverse mutlaka Bruce Peninsula/Tobermory'ye gitmeli. Toronto'nun 300 km kuzey batısındaki kasabaya ulaşım arabayla 5 saat kadar sürüyor, ama görünen güzellikler için de bu yolculuğa değiyor.

Tobermorypırıl pırıl suyu ve gemi batıklarıyla ünlü. Burası ayrıca tüplü dalış için de oldukça popüler, ama ben 20 C’den soğuk suda dalmadığım için benim için dalış açısından iyi bir alternatif değil. Ayrıca Tobermory doğa yürüyüşü yapmayı sevenler için de bir cennet.

Tobermory gezime Toronto'da yaşadığım dönemde arkadaşlarımla gitmiş ve en güzel tatillerimden birini geçirmiştim. Muhteşem bir B&B’de kaldık (oda kahvaltı) ve kaldığımız yerin güzelliği de tatilin keyfini artırdı. Bu tipik Kanada cottage (su kenarındaki yazlık ev) da kalarak Kanada'nın yazlık kültürünü yaşama şansını yakaladık (Hani hep soğuk ülkede yaz tatili yapılmaz gibi bir önyargı vardır ya, o gerçek değil :-) ).

Gitmeden önce ev sahipleriyle telefon konuşmamızda, mangal yapma şansımız olup olmadığını sormuştum ve bana mangallarını kullanabileceğimizi söylemişti. Tabii bizim ne miktarda yemek ve içki getireceğimizi bilmiyordu! Muhteşem ahçımız bize her gün ayrı bir sürpriz hazırladı ve mangalın tadını gerçekten çıkardık. Manzaralı bahçemizde, gün batımında, her akşam ya mezelerimizi yerken şarabımızı içiyor ya da eve ait olan su bisikletine biniyorduk :-) . Hepimiz burada ruhumuzun ve bedenimizin tamamen dinlendiğini hissetmiştik (Bu arada yazları mangal yakmak da bir Kanada geleneğidir :-) ).

Ev sahibimizin tavsiyesiyle Tobermory'de yaptığımız en güzel ve can alıcı gezi, Cameron Gölü’nde kano kiralamamızla başladı. Bu gölü kanoyla geçtik ve yolda güzel ve ılık suyu olan koylarda durup yüzdük. Gölün bitimindeki dereyi yine kanoyla geçerek Cypress Gölü’ne çıktık. Cypress Gölü’nü de kanoyla geçip mola verdik. Burası Cameron Gölü’nde durduğumuz yerler gibi bakir ve insanlardan uzak, gizli kalmış kumsallar değildi ve oldukça kalabalıktı. Ayrıca arkadaşımın tuttuğu balığı kanoya bağlayıp gezdiğimiz için özellikle küçük çocukların oldukça fazla dikkatini çekmiştik :-) . Cypress Gölü’nden sonra suyu aynı Akdeniz gibi pırıl pırıl olan ve Georgian Bay kısmında kalan Grotto'ya yürüdük. Buranın Akdeniz'den tek farkı su sıcaklığının 15 C olmasıydı! Yüzenler vardı, ama "bana göre değil" diyerek ben ayağımı bile sokmadım!

Gelirken kanoyla 2 gölü geçmek 2 saatimizi almıştı, tabii aynı yolun bir de dönüşü olduğunu hesaba katmak gerekiyormuş. Dönüş yolunun sonuna doğru hafif yorgunluk hissetsem de çok keyifli bir gün geçirdiğimiz için de halimden oldukça memnundum.

Tobermory'de diğer gezilmesi gereken yerleri de listelemeden edemeyeceğim:

* Altı camlı teknelerle batık turlarına katılmak* Fathom Five National Marine Park'ına ve Flowerpot Adası'na gitmek
* Feribotla kızılderili bölgesi olan Manitoulin Adası'na gitmek. Ben daha önceki gidişimde geleneksel dans gösterilerine (pow wow) denk gelmiştim ve çok değişik ve kesinlikle deneyimlenmesi gereken bir tecrübe olduğunu söyleyebilirim.

Yaprak Gurdal

Sürekli gezip keşfetmekten keyif alan, değişik coğrafyalarda değişik kültürleri ve insanları tanımaktan mutlu olan bir gezginim.