Cennet Huanglong ve Tabiat Harikası Jiuzhaigou: Sichuan

Sichuan eyaletinin başşehri Chengdu’ya uçuyoruz. Sichuan 5 UNESCO Dünya Mirası’nı barındıran, Tibet’e komşu bir eyalet. Lijiang’dan bizi Chengdu’ya getiren uçağımız 17.30’da iniyor, otelimize (4 yıldızlı Jinyu Sunshine Hotel) yerleşir yerleşmez önceden aldığımız biletlerle ayağımızın tozuyla ünlü Sichuan Yüz Değiştirme Operası’na gidiyoruz. Enteresan bir salon, hem yemek yiyor hem de şovu izliyoruz. Şov ise başlı başına çok enteresan; nefesli çalgılar eşliğinde bir aşk hikâyesi, el gölge gösterisi yanı sıra oyuncular bir baş hareketi ile yüzlerindeki maskeleri değiştiriyorlar, çok dikkatli bakmama rağmen bunu nasıl başardıklarını anlayamadım.
HUANGLONG

Sabah erkenden kalkıyoruz, göreceğimiz o kadar çok güzel yer var ki her sabah söylenerek erkenden kalksak da gördüğümüz güzellikler karşısında uykusuzluğumuzu unutuyoruz. Bu şehre tekrar döneceğimiz için büyük bavullarımız otelde bırakarak yanımıza 2 günlük ihtiyaçlarımız aldığımız bir el çantası ile Jiuzhaigou’ya (Cicaygo okunuyor) uçmak üzere havaalanına gidiyoruz.

Jiuzhaigou; Çin’in Tibet bölgesinde, 3500 metre yüksekliğinde. Havalimanına indiğimizde yüksek irtifa nedeniyle fenalaşan arkadaşlar oldu.  Huanglong’a doğru otobüsle yola çıkıyor ve yolda bir istasyonda durup kendini iyi hissetmeyenlere, yükseklik için gerekli bitkisel ilaçları veriliyor. Bazılarımız ise oksijen tüpleri satın alıyor. Yol boyunca kısa aralıklarla oksijen takviyesi için merkezler var, ben kendimi gayet iyi hissediyorum (Peru-Cusco’da da yükseklik bana dokunmamıştı).

UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan “inanılmaz güzel” travertenleri ile ünlü Huanglong’a geliyoruz, burası da daha sonra anlatacağım yerler gibi anlatılması çok zor, ancak gidip görülmesi gereken yerlerden biri. Teleferikle yukarı doğru giderken, aşağıda muhteşem bir manzara var, karlı dağların zirvelerindeki sisler arasından yemyeşil çam ormanları ürkütücü görünüyor. 4007 metreye geldiğimizde rakımın üzerine oyulduğu kayanın önünde fotoğraf çektirerek bu yüksekliğe çıktığımızı belgeliyoruz.

Anlatmaya çalışacağım ama fotoğraflardan belki daha iyi anlayacaksınız. Ağaçların arasından gördüklerim bana Pamukkale’yi hatırlatıyor. Hayranlıkla ilerken bunun sadece bir başlangıcın küçük bir örneği olduğunu teleferiğin bizi bıraktığı noktadan yukarı tırmandıkça ve yürüdükçe anlıyorum. İnanılmaz, muhteşem bir travertenler topluluğu; her yerde ayrı bir güzellik, ayrı bir renk şovu, belki 5-6 renk, turkuazın ve yeşil tonları açıklı koyulu, berrak suların dibindeki taşlar, suyun içinden çıkan ağaçlarla manzaranın güzelliği… Cennet burası mı acaba? Dünyada gezdiğim ülkeler içinde tabiat güzelliği olarak beni en çok etkileyen yerlerden biridir Huanglong. Dedim ya anlatmak güç bu nedenle de bu güzellikleri fotoğraflamaya doyamıyorum ve 100’e yakın fotoğraf çekiyorum dostlarımla paylaşmak üzere…

O arada başlayan yağmurla 5 saat yürüdüğümüzün farkına bile varamadık. Ben kendi adıma güzellik sarhoşluğu içinde döndüm otele (4 yıldızlı Zhonglv Hotel). O yükseklikte hava oldukça soğudu, giysiler ve kazaklarımız yetmeyince lobideki dükkândan 20 dolara anorak alıyoruz giyer atarız düşüncesi ile ama oldukça kaliteliymiş, ben o anorağı halen giyiyorum : ) Gece yerel bir Tibet şovu olan Zhang Qiang Performance’ını izliyor ve otelimize dönüyoruz.

Otelimiz bu güzel yere pek de yakışmayan (4 yıldızlı ama 3 yıldız zor alır benden) Gesang Hotel.

JİUZHAIGOU

Bu sabah tam gün sürecek ve bir diğer UNESCO Dünya Mirası olan Jiuzhaigou’yu gezeceğiz. Burası bir milli park, söylendiğine göre eğer her yerini gezip görmek isterseniz tam 12 günde gezilebiliyormuş, biz sabah 9.00’dan akşam 18.00’e kadar gördüklerimizle yetinmesek de o kadarı bile bizi büyüledi. Kimi zaman uzun uzun yürüyor, uzun tahta patikalardan ilerliyor; kimi zaman otobüsle ilerliyor parkın bir başka muhteşem köşesine gidiyoruz.

Burası bir orman ama sadece ağaç ormanı değil, aynı zamanda şelaleler ormanı. Buzulların çekilmesi ile bir vadide oluşan ve birbirine büyük-küçük yüzlerce şelalelerle akan yüzlerce göl ve inanılmaz manzaralar… Başka nasıl anlatılır bilmiyorum, yine çekmeye doyamadığımız fotoğraflardan bana hak vereceksiniz.

Gece büyülenmiş bir şekilde otelimize dönüyoruz. Gece lobiden aldığımız bilgi ile bir masaj salonuna gidiyoruz, burası alıştığımızın dışında özel odalar yerine toplu bir masaj salonu olan bir yer. 1,5 saat süren masajın 45 dakikası sadece ayak masajı, doğuda ayak masajına çok önem veriliyor gidenler bilir. Bangkok’taki “Yatan Buddha” heykelinin ayak tabanında 108 noktayı gösteren bir çizelge vardır, her bir nokta vücudumuzun bir organı ile ilişkilidir. 2 günkü uzun yürüyüşlerimizi unutturacak güzel masajla rahatlıyor ama bu toplu masaj salonunda da çok gülüyoruz.
 Sabah erkenden Chengdu’ya dönmek üzere alana giderken Tibet dağlarına kar yağıyor. Rehberimizin söylediğine göre bu yılın ilk karı imiş, çam ormanları karlar altında çok hoş görünüyor. Aldığımız anoraklar da çok işimize yarıyor. Bavullarımızı bıraktığımız otelimizden eşyalarımızı alıp yola koyuluyoruz. Dev Pandalar ve Kırmızı Pandaların yeri Panda Center’e doğru…