Cennetten Düşmüş Bir Damla: St. Thomas Us Virgin Adaları

Belki de Allah cenneti yaratırken 1-2 damla düşürmüştür dünyaya. Eğer öyleyse damlalardan birkaçını gördüm ben. Virgin Adaları St. Thomas... Ancak cennetten düşmüş bir damla bu kadar bakir ve doyumsuz bir güzelliğe sahip olabilirdi çünkü.

st_thomas

St Thomas İsland US Virgin İsland

St. Thomas Nerede

Florida kıyılarından doğuya doğru yola çık. Bermuda şeytan üçgenine hiç bulaşmadan kıyı kıyı Küba'nın kenarcığından dosdoğru devam et. Hemen güneyde Dominik Cumhuriyeti'ni göreceksin orada da bi soluklan. Dümdüz doğuya doğru gidince... Hah! Tam orda işte! 3 tane yemyeşil dünya cenneti ada göreceksin. Daha doğrusu irili ufaklı bir çok minnak ada ile çevrilmiş 3 irice adacık. Bunlar Virgin Adaları! Aman karışıklık olmasın bunlar US Virgin Adaları ama. Bir de bunların hemen doğusunda bir başka Virgin Adaları var ki onlar ise British Virgin Adaları. Yani onlar İngiltere'nin bunlar ABD'nin. Biz bugün US Virgin Adaları üçlüsünden biri olan St. Thomas'tayız. Hatta liman şehri Charlotte Amelie kıyısına yanaştık bile.

Virgin Adaları St. Thomas

Ah bu cennet toprakların dili olsa da söylese diyor insan. Bunca siyah insan nerelerden nasıl geldi buraya. Buralarda zamanında yaşayan yerli ailelerden neden hiç biri bile yok bugün. Kristof Kolomb geldiğinde genç bir bakire kadar güzel olduğundan olsa gerek Virgin Adaları denmiş bu topraklara. Sonra yüzyıllar boyu köle ticaretinde en önemli duraklardan biri olmuş. Gün gelip köle ticareti yasaklanınca karsız bulmuş Danimarkalılar burayı ve 25 milyon Dolara ABD satın almış bu cennet parçasını (ne işi varmış Danimarkalının orada deme, işte bunlar hep korsancılık işleri). Şimdilerde gümrüksüz ticaret avantajından ve kristal mavisi suları bembeyaz tertemiz kumsallarından dolayı Amerika'nın en gözde tatil cenneti.

Bir gün eve gelmiş, hanım hanım sana ada aldım demiştir herhalde Danimarka Kralı. Liman şehrine de senin adını verdim: Charlotte Amalie...

St. Thomas'ta Ne Yapılır

Burada kafalar biraz karışık sanırım. Tüm araçların direksiyonu sağda ama trafik soldan. Bu adaya cruise ile geliyorsanız ve niyetiniz çarşıda biraz dolaşıp sonra National Geographic'in dünyanın en güzel 10 plajından biri seçtiği Magens Bay'ı görmek ise hiç geminin sattığı o pahalı ekstra turlardan almanıza gerek yok. Limandan henüz çıkmadan sizi etrafı açık birbirinden hoş safari tipi turist otobüsleri karşılayacaktır. Magens Bay Plajı'na gidiş yalnızca 10 Dolar. Ancak plaja girmek için kişi başı 5 Dolar ekstra ödemeniz gerekecek unutmayın.

Adada iki farklı liman var. Eğer 'şanslı' gününüzdeyseniz bizim gibi 6 dev cruise aynı gün adaya yanaşmış ve minnacık 50 bin nüfuslu bu adada metrekareye düşen turist sayısı neredeyse yerlilerin yarısı kadar olmuşsa işiniz biraz zor. Yine de ününü hak eden bu enfes plajda sakin bir köşe bulabilir, umursamazca oynaşan deniz kuşlarıyla birbirinden renkli balıklarla ve kumsalda özgürce dolaşan iguanalarla arkadaşlık edebilirsiniz.

Dönüşte yine bu şahane safari taksilere Downtown'da ineceğinizi söylerseniz sizi 8 Dolar'a oraya kadar bırakacaklardır. Ara sokaklarda onlarca mücevher saat, hediyelik her nevi çeşit şey mevcut. Hatıralıklar arasında Amsterdam coffeshop'larda bulabileceğiniz cinsten birtakım şeyler de var. Aman dikkat ;)

Eski korsan adası olması sebebiyle midir, yoksa bu civarın yerel içkisi olmasından mıdır bilinmez her yerde 'rom' bulunuyor. Hatta bu minnacık adada nasıl bulup yarattıklarına şaştığım geminin 35 değişik ekstra turu arasından biri de 'Rum Tasting'. Yani Rom tadım turu. Tercih sizin tabi.

Akşam olmuş güneş çoktan batmışken gemimiz limandan biraz hüzünle ve zorla ayrılıyor sanki. Bu yemyeşil tepelere tıpkı Karadeniz gibi seğrek sepildek yerleşmiş evlerin, korsanlık ve köleliğin hüküm sürdüğü günlerden beri kullanılan şimdilerde hediyelikçi olmuş o geniş kapılı depoların, o koca iri gözleri, kapkara elleriyle size sürekli bir şeyler satmaya çalışan ada yerlilerinin hani gelip geçici bir turist olmasanız size anlatacağı başka öyküler var sanki. Sıcacık ve mis gibi havasını içimize çekip adanın ışıkları denizin karanlığına karışana kadar izliyoruz St Thomas'ı.

İşte Virgin Adaları St. Thomas için hazırladığım kısa videom burada: https://youtu.be/YCkUX09rYz4. Magens Bay Plajı'nın güzelliğine dalıp boynumda Iphone kulaklığıyla denize daldığım ve videonun tümünü anonssuz çekmek zorunda kaldığım doğrudur :) Ertesi gün fön ile güzelce kurutunca ilk günkü gibi çalışıyor. Sıkıntı yok. Yüzerken müzik dinleyebilirmişiz yani. Telefonu sokmayın ama :)

Pınar Bulut

Gezmeye bahane arayan, sebep yoksa icat çıkartan, yol olmazsa gökyüzüne merdiven dayayan, sineğin yağını hesaplayıp sırf gezme olsun diye öküz altında buzağı arayanların sayfası.