Dünyanın En Güzel Yollarından Biri: Transalpina

DN67C yani Transalpina… Her ne kadar Transfaragaşan buradan daha ünlüyse de bence bu yol inanılmaz güzeldi. Motor turumuzun ikinci gününde sadece bu yolu da tamamlayabilmek için sabah kahvaltısından hemen sonra yola koyulduk.

Transalpina; Parang dağlarının üzerinden, içinden, arasından giden muhteşem bir yol. Yemyeşil devasa ağaçların çevrelediği bir yoldan sonsuzluk boyutunda sürekli ağaçlara doğru yolculuk ettiğiniz inanılmaz bir yol. Karpat dağlarının da en yüksek yollarından birisi, Transalpina.

II. Dünya Savaşı sırasında Kral II. Carol’un Alman askerlerine yaptırdığı bir yol olduğu için yerli halk tarafından “Kralın Yolu” olarak da biliniyor. Çavuşesku tarafından 1970’lerde yaptırılan Transfăgărăşan’ın ise sırf bu yola inat yapıldığı söyleniyor halk tarafından. Söylentiye göre; Almanların böyle bir yol yapmasını bir türlü hazmedemeyen Çavuşesku’nun, bir sürü insanın ölümünü göze alarak Transfăgărăşan'ı yaptırdığı söyleniyor.

Transalpina aslında ilk 1938 yılında Kral II. Charles tarafından açılmış, ama dünya savaşı sırasında Alman askerler tarafından yeniden yapılmış ki çok uzun süre sadece askeri amaçlar için kullanılmış ve halka açık değilmiş. Tam olarak trafiğe açılış tarihi aslında çok yeni; 2012.

2145 metre seviyesindeki Urdele Geçidi, dağın en yüksek noktası. 2007 yılında başlayan yol yapımı ile bu yolun modern bir anayola dönüşmesi planlanıyor. Her ne kadar yol soğuk kış aylarında kapalı olsa da Transfăgărăşan’dan daha fazla açık olduğu kesin.

Transalpina “Şeytan Geçidi” olarak da anılıyor. Havanın çok sık değişebiliyor olması, yolda güneşli bir alanda gidiyorken bir anda kar yağışı ile karşılaşılabiliyor olması nedeni ile bu isim kullanılıyor anladığım kadarıyla…

Herkesin sürüş yapabileceği bir yol değil, özellikle zirvede her iki tarafında uçurum olduğu yerler var, dolayısıyla acemi sürücülerin olmaması gereken bir yol bence, ya da yükseklikten hoşlanmayanların. Bu yolda açıkçası gece gitmeyi tercih etmem diyebilirim. Yola başlamadan biz Sibiu’da bir gece kaldık ama Ranca’da yeni bir resortta işletmeye açılmış ki birçok kişi tarafından da öneriliyor.

Romanya’ya olan ziyaretiniz yaz aylarına denk geliyorsa ve en az 10 günlüğüne buradaysanız mutlaka bu yolu da yapmanızı öneririm.

Yazı ve fotoğraflar: Banu DemirInstagram: banuyollarda

BANU DEMİR

İstanbul Üniversitesi Radyo-TV bölümü ve Marmara Üniversitesi Contemporary Business Management’tan (gece bölümü) mezun olduktan sonra İngiltere Nescot College’da okudum.