Estonya Ve Başkent Tallinn

Estonya yaklaşık 1,5 milyon nüfuslu küçük bir ülke. Ülkede en yaygın din Hıristiyanlık. Ancak Eston geleneklerinde halen eski Pagan dininden kalma etkiler de görülmektedir. Estonya halkının %32’si bir kiliseye ya da dini bir gruba üyedir.

Estonya 12. yüzyıldan itibaren Haçlı, Alman, İsveç, Danimarka ve Rus işgali altında kalmış. Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği zamanında Estonya Sovyetler Birliği’nin siber teknoloji üssü imiş. Bu nedenle ülke yüksek teknoloji ve bilişimin Baltıklar’daki merkezi durumunda. Uluslararası ücretsiz telefon servisi Skype ve müzik yükleme sitesi Kaza Estonya kökenli. İnternet teknolojisi ve kullanımı öylesine gelişmiş ki, Estonya halkının büyük bir kısmı oylarını internet kanalı ile kullanıyor ve vergilerini internetten ödüyorlar. Hatta gençlerin çoğu bira parası, park ücreti, otobüs bileti gibi küçük harcamalarını dahi cep telefonu vasıtasıyla yapıyor.

1950 senesinde Tallinn Sibernetik Enstitüsü’nün burada kurulması, Estonya’nın “Baltıklar’ın Silikon Vadisi” ve “E-stonya” olarak anılmasına neden olmuştur.

Estonya aslen ilk olarak 1918 senesinde Ekim Devrimi ile Çarlık Rusyası’nın devrilmesi ile 24 Şubat 1918 senesinde bağımsızlığını ilan etmiştir. Ancak 1940’ta Sovyetler Birliği’ne katılmıştır. 1941-1944 yılları arasında Naziler’in işgalinde kalan ülke 1991’e kadar Sovyet egemenliğinde yönetilmiştir. Bu dönemde de Sovyetler Birliği’nin en zengin ve gelişmiş cumhuriyetlerinden biri olmuştur.

Estonya, Sovyetler Birliği’nden ilk ayrılan Baltık ülkesidir. Bağımsızlıklarını 20 Ağustos 1991’de kanla değil şarkı söyleyerek aldıkları için, ülke “Şarkı Devrimi” ile anılır. 1991 yılında 300.000 kişi el ele tutuşup özgürlük şarkıları söyleyerek Sovyetler Birliği’nden ayrılarak bağımsızlıklarını kazandılar. Baltık ülkeleri Estonya, Letonya, Litvanya Sovyetler Birliği’nden ayrıldıktan sonra Avrupa’nın cazibe merkezi olma yolunda hızla ilerliyorlar.

Daha kapsamlı Tallinn gezi rehberimizi okumak için tıklayın!

Yarısı ormanlarla kaplı olan Estonya’nın başkenti ve en önemli kenti olan Tallinn parke taşlı dar sokakları, silindirik Ortaçağ kuleleri ve surlarla çevrili çok şirin bir Ortaçağ kenti.

Baltık Denizi kıyısında yer alan ve Estonya’nın ana limanı olan Tallinn, Finlandiya’nın başkenti Helsinki’nin yaklaşık 80 kilometre güneyinde yer almaktadır.

Tallinn'de şehir merkezi, restoran, kültür ve tarih gezisi için ideal konumda bulunan Harju Old Town Apartment ve Historic Apartment Tallinn konaklamak için tercih edilebilir.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.