Etrafı Üzüm Bağlarıyla Çevrili Bir Köy: Riquewihr

Strazburg’dan hareket ederek Alsace şarap yolunda muhteşem manzaralar eşliğinde yaklaşık 1 saatlik yolculuk sonrası yukarı Ren bölgesindeki bir Alsace kasabası olan Riquewihr’e geliyoruz.

Bu yolculuk boyunca bol miktarda leylek ve direkler üzerinde leylek yuvaları görüyoruz. Leylekler bu bölgenin simgesi. Pek çok hediyelik eşyada leylek figürleri görüyorsunuz.

Alsace evleri, bu evlerin çiçeklerle bezenmiş bahçeleri leylekler ve leylek yuvaları arasındaki yolculuk çok keyifliydi.

Alsace şarap yolu, yaklaşık 170 km uzunluğunda bir yol. Bu yol, üzerinde irili ufaklı yaklaşık 67 ana şarap üreticisi ve uçsuz bucaksız üzüm bağlarının bulunduğu çok keyifli bir rota.

Riquewihr bu yol üzerinde bulunan küçük bir köy. Ama böyle köye can kurban. Köyün etrafı bağlarla çevrili. Ahşap-taş karışımı 2-3 katlı evlerin balkon ve camlarından sarkan çiçekler, camlardaki perdeler beğeniyi hak ediyor.

Ben en iyisi bu sevimli sımsıcak köyü sizlere fotoğraflarla anlatmaya çalışayım.

Parke taş yolları sıra sıra dizilmiş küçük ama çok keyifli alışveriş dükkânları, otantik kafeleri ile Riquewihr asla hafızalarınızdan silinmeyecek bir görsellik sunuyor.