Bugün rotamız Hollywood ve Beverly Hills... Hollywood’a yaklaşırken Santa Monica dağları üzerine yazılmış olan kocaman bir HOLLYWOOD yazısı karşılıyor bizi. Burası dünya film endüstrisinin merkezi. Dağa yazılı bu yazının harfleri 15 metreye 9 metredir.

Universal Film Stüdyoları

Önce Los Angeles’taki en büyük film stüdyosu Universal Film stüdyolarına geliyoruz. NBC, Walt Disney, Warner Bros gibi pek çok film stüdyosu burada yer alıyor. Büyük bir eğlence parkı burası.

City Walk

Filmlerin çekildiği dev stüdyolar, sanatçı ve yönetmenlerin ikamet ettiği evler, filmlerde kullanılan eşyaların saklandığı dev depolar bulunuyor burada. Bu büyük eğlence parkı ziyaretçilerin eğlenmesi, yemek yemesi, alışveriş yapması için tasarlanmış olan City Walk çok renkli ve kalabalık.

Önce yaklaşık 45 dakika sürecek bir tur alıp, kenarları açık tur arabalarına binerek parkta geziye başlıyoruz. Bu çok keyifli tur mutlaka ve mutlaka yapılmalı.

Tur boyunca birbirinden ilginç hoş sürprizlerle karşılaşıyorsunuz. Bunlardan bazılarını paylaşmak isterim. Örneğin King Kong filminin çekildiği stüdyo içinden geçerken karşımıza dev King Kong çıkıyor.

Daha sonra San Francisco depremi filminin çekildiği stüdyoya geliyorsunuz. Burada da 7 şiddetindeki bir depremi yaşıyorsunuz. Burada yolların nasıl yarıldığını, su borularının patlayarak sellerin oluşmasını, yangınları, itfaiye ve ambülans siren sesleri ile depremi aynı gerçekmiş gibi hissedebiliyorsunuz.

Daha sonra Jaws filmi çekimlerinin yapıldığı stüdyolarda küçücük su birikintilerinin nasıl devasa bir okyanus olarak çekildiğini, bunun gibi pek çok film hilelerini gözlemliyor ve şaşırıyorsunuz. Suların içinden aniden çıkan Jaws’ın maket olduğunu bile bile çığlık atıyorsunuz.

Desperate House Wifes’ın çekimlerinin yapıldığı o muhteşem evlerin yalnızca ön yüzlerinin olduğu stüdyolar arasında dolaşırken hayretler içinde kalıyorsunuz. Yine küçücük bir derenin Kızıldeniz olarak çekildiği stüdyoları, Mummy Film Stüdyosu, The Truman’ın stüdyosu ve de The War of  The World filmindeki yıkılmış evler, evlerin üzerine düşen Boing uçağının bulunduğu stüdyoları dolaşmak, oradaki hile ve sürprizleri yaşamak çok keyifli.

Bu 45 dakikalık turu bitirdikten sonra eğlence parkına gidiyoruz. Burada da 4 boyutlu Terminatör ve Shrek filmini izlemek, Simpson ve Mummy temalı roller coaster aktivitesi, Jurassic Parkta dinozorlar arasında tekne ile dolaşmak gibi hayatımda unutamayacağım aktivasyonlardı. Çocuklar gibi eğlendik.

Meşhur Hollywood Bulvarı

Daha sonra Hollywood Bulvarı'na geliyoruz. Burası beklentimin altında kaldı. Bulvar üzerinde her yıl Oscar ödül törenlerine ev sahipliği yapan Kodak Theatre’ye geliyoruz. Tiyatronun önündeki kaldırıma aynı zamanda “Şöhretler Yolu” deniliyor.

Bu kaldırımın yerlerinde yıldızlar ve yıldızların içerisinde de pek çok ünlü artist ve aktristin isimleri yazıyor. 2.000 civarında yıldız var kaldırımda. Yalnız Muhammet Ali Clay’in yıldızı yerde değil, duvara yapılmış. Muhammet Ali Clay yıldızının yere yapılmasını istememiş. Yerlere halen yeni şöhretlerin ismi yazılıyor, yeni yıldızlar ekleniyordu.

Kaldırımda Michael Jackson, Örümcek adam, Charlie Chaplin, Zoro gibi kahramanların kostümüne girmiş pek çok kişi ücret karşılığı sizinle resim çektirmek için birbiri ile yarışıyor.

Hemen buradaki Çin tiyatrosu önünde de yine pek çok ünlünün el ve ayak izleri de kaldırımda yerini almış.

Hollywood'da Nerede Kalınır?

Otellerden de biraz bahsetmek gerekirse, Beverly Hills’te konaklanabilecek çeşitli oteller bulunuyor. Mümkün olduğunca merkezi bir yerde ki otelde kalmanız gezinizi kolaylaştıracaktır. Öneri olarak Rodeo Drive mağazalarına 5 dakikalık yürüme mesafesinde yer alan Crescent Hotel olabilir. Butik ve tarihi bir otel olan Crescent, önceleri sadece sessiz film döneminin yıldızlarının kaldığı bir yermiş. Diğer bir butik otel olan Luxe Rodeo Drive ise Beverly Hills’in tam merkezinde yer alıyor. Alışveriş noktaları, mağazalar, restoranlar ve müzeler otele oldukça yakın. Ayrıca West Holywood’a 10, Sunset Bulvarı’na da 5 dakika bir mesafede bulunuyor.

Burada biraz daha lükse kaçmak istiyorsanız 5 yıldızlı otellerden biri olan L'Ermitage Beverly Hills’i tercih edebilirsiniz. Birçok yere yürüme mesafesinde olan otel, County Sanat Müzesi ve L’Ermitage’ye de kısa bir sürüş mesafesinde yer alıyor. Beverly Hills otelleri hakkında bu öneriler yetmediyse buraya tıklayarak Booking.com’ dan daha fazla otel araştırabilirsiniz.

Gecesi de gündüzü de ayrı keyifli

Hollywood gündüz turistten geçilmiyor, geceleri ise çok başka bir hayat var burada. Çok sayıda gece kulübü yer alıyor bu bölgede. Rehberimizin söylediğine göre fuhuş ve uyuşturucu da oldukça yaygınmış. Biraz ilerleyince Sunset Bulvarı’na geliyoruz. Burası da bar ve gece kulüpleri ile dolu. Sunset Bulvarı üzerinden devam ederek zenginliğin ve ihtişamın merkezi Beverly Hills’e ulaşıyoruz.

İhtişamın merkezi: Beverly Hills

Beverly Hills meşhurların yaşadığı çok lüks bir yerleşim. Tasarım harikası ev ve bahçeler, çok lüks arabalar göz zevkinizi okşuyor. Evlerin pek çoğu yüksek duvar ve çitlerle saklandığı için ihtişamını görmek bir hayli zor oluyor. Palmiye ağaçlarla süslenmiş yollarda “Star maps” satan pek çok insana rastlıyoruz. Bu haritaların bedeli 10 $ civarında. Haritalarda ünlülerin evlerinin bulunduğu yerler ve bu evlerin harita üstündeki yerleri gösteriliyor. Star Maps burada bir sektör oluşturmuş.

Beverly Hills’te Radyo TV müzesi, 85 yaşındaki Fig ağacı, Greystone Konağı ve Greystone Parkı görülebilinecek yerler arasında.

Alışveriş için Rodeo Drive

Rodeo Drive ise bölgenin zengin ve ünlülerine hitap eden çok şık bir alışveriş caddesi. Bally, Armani, Cartier, Chanel gibi pek çok dünya markası da doğal olarak bu caddede yerini almış. Ancak fiyatlar korkunç. Bu caddede çok şık cafeler de bulunuyor. Buralarda gezerken ünlülere rastlamak çok olası. Richard Gere ve Julia Roberts’in “Pretty Women” filminin çekildiği mağaza da bu cadde üzerinde.

Beverly Hills, Sunset Bulvarı, Rodeo Drive, Hollywood bizim Şişli, Nişantaşı, Teşvikiye gibi birbirine çok yakın bölgeler.

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım.Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım.