Bugün ziyaret edeceğimiz Hollywood, Beverly Hills ve Disneyland, Los Angeles’ın en önemli cazibe merkezleri. Biz ilk olarak meşhur Beverly Hills’e geliyoruz.

Şıklığın Mekanı: Beverly Hills

Beverly Hills’in yerleşik nüfusu 30.000 kişi civarında. Burası “şıklığın mekanı” olarak adlandırılıyor. Lüks evler, muhteşem bahçeler ve önlerindeki son model otomobiller… Özellikle zengin kesime ve dünyaca ünlü sanatçılara ait bu malikanelerin tamamı yüksek çitler ve duvarlar ile çevrilmiş. Bu nedenle lüks ve ihtişamlı malikaneleri ancak kısıtlı  bir şekilde görebiliyoruz.

Caddelere hep aynı cins ağaçlar ekilmiş, bazı caddelerde sıra sıra palmiyeler, bazılarında sıra sıra jakarandalar, bir başka caddede başka bir ağaç çeşidi sıralanmış. Burası özerk bir bölge gibi. Bölgede yaya gezebiliyorsunuz. Eğer araba kiraladıysanız bu bölgede park etmenin yasak olduğunu hatırlatmalıyım. Çünkü Araba ile bu caddelerde yalnızca dolaşabiliyorsunuz, ama park edemiyorsunuz. Park edebilmeniz için izin belgesi gerekli.

Beverly Hills ve Star Maps

Beverly Hills denince mutlaka Star Maps’ten de bahsetmem gerek. Star Maps burada bir sektör olmuş.  Yer yer ünlülerin ve yıldızların evlerinin gösterildiği, “star maps” adı verilen haritaları satan seyyar satıcılara rastlıyorsunuz. Biz de bu haritalardan bir tane edindik. Pek çok yıldızın evinin önünden geçerek Michael Jackson’ın evinin önüne geldik. Burası çok büyük bir bahçe içinde yer alan devasa bir malikane. Michael Jackson zamanında buraya aylık 100 bin $ kira ödüyormuş. Bu malikane bizim gittiğimizde satılıktı. Artık kirası 100 bin $ olan malikanenin satış fiyatı ne kadardır tahmin edin…

Daha sonra Beverly Hills yazısı altında, tüm turistlerin yaptığı gibi biz de resimlerimizi çekiyoruz. Burada çok eski, büyük bir Figg (incir) ağacı da tüm görkemi ile duruyor.

Reklam mucizesi: Hollywood Yazısı

Ardından Lee dağlarındaki devasa HOLLYWOOD yazısı yakınına geliyoruz. Yazının yanına çıkmak yasak. Buradaki emlak piyasasının reklamını yapmak ve insanları buraya çekmek için 1923’te HOLLYWOODLAND olarak yazılmış. O dönemde 4 bin ışıkla aydınlatılarak büyük bir reklam yapılmış. Ancak reklamın işe yaradığı kesin.

15 metre yüksekliğindeki bu harfler zamanla tahrip olmuş. 1978’de harfler yenilenmiş LAND yok edilmiş. Yazının “H” harfinden “D”ye kadar uzunluğu 110 metre.

Walk of Fame

Buradan arabamızla Hollywood Walk of Fame’ye geliyoruz. Müzik ve eğlence sektöründe ünlenmiş kişilerin onuruna yapılan bronz ve pembe granit yıldızların işlendiği kaldırımda yürümek buranın olmazsa olmazlarından. Burada yalnız Muhammed Ali Clay’ın yıldızı duvarda. O kendi yıldızının üzerine basılmasını istememiş.

5,5 kilometrelik cadde boyunca örümcek adam,  çeşitli çizgi film kahramanları, robotlar, Marilyn Monroe ve Michael Jackson gibi ünlülerin kostümlerini giymiş kişiler 1 $ karşılığında sizinle resim çektirmek için bekliyorlar.

Chinese Theatre

Bu bölgede görülmeye değer yerlerden biri de Chinese Theatre. Hala güncel filmlerin gösterildiği bu tiyatronun önünde  yine müzik ve eğlence dünyasının en ünlülerinin el, ayak izleri ve imzalarının bulunduğu kaldırım bulunuyor. Burası günün her saati çok kalabalık.

Kodak Theatre

Chinese Theatre’nin bitişiğindeki Hollywood & Highland bölgenin merkez noktası. Bu kompleksin içinde pek çok alışveriş merkezi yer alıyor. En önemlisi ise Akademi ödül törenlerinin yapıldığı ve Oscar ödüllerinin verildiği Kodak Theatre.

Hollywood Highland büyük merdiveni, 10 metrelik sütunları üzerindeki bir çift fil heykeli ve arka plandaki Hollywood yazısı ile en güzel fotoğraf alabileceğiniz bir kare oluşturuyor.

Chinese Theatre’in tam karşısında Amerika’nın meşhur fast food zincirlerinden biri olan Hooters yer alıyor. Burada bira eşliğinde, çeşitli soslarla sunulan tavuk parçalarından yiyerek, bulvarın keyfini çıkarıyoruz.

Rodeo Drive

Daha sonra Beverly Hills sakinlerinin alışveriş merkezi Rodeo Drive’ye gidiyoruz. Burası çok ünlü ve pahalı mağazaların bulunduğu çok şık bir cadde. Burada alışveriş yapmak için ayırdığınız bir bütçe varsa, çok özel eşyalar bulabilirsiniz. Buradaki mağazalar bir prestij yarışı içindeler.

Orange County

Los Angeles’in hemen güneyinde bulunan Orange County, Kaliforniya eyaletinin en kalabalık ikinci bölgesi. Burası, burada yaşayan şehir sakinlerinin muhafazakâr yaşam tarzları nedeniyle “Turuncu perdenin arkasındaki il” olarak tanımlanıyor.

Anaheim Bölgesi

Bölgenin en popüler yeri Anaheim bölgesindeki Disneyland ve Knotts Berry Farm.

Knotts Berry Farm

Knotts Berry Farm’a gitmedik ancak burası da Disneyland gibi farklı temalara sahip bir eğlence merkezi imiş. Ülkenin en eski tema parkı olarak biliniyor. Knotts Berry Farm ilk olarak 1930’larda açılmış. Bu eğlence parkının ortaya çıkması bir hayli ilginç, bu yüzden paylaşmak istedim. 9 hektarlık arazisinde çiftçilik yapan Walter Knott burada boysenberry yetiştirmeye başlamış ve çok da başarılı olmuş. Eşi ise boysenberry turtaları ve tavuk yemekleri pişirerek satışa sunmaya başlamış. İlerleyen zamanda o kadar popüler olmuşlar ki, insanlar bu lezzetli yemek ve turtaları yiyebilmek için saatlerce kuyrukta beklemeye başlamış. Walter Knott dışarıda bekleyen müşterileri oyalamak için 1930’larda bir hayalet kasaba kurdurmuş. Zamanla Disneyland kadar olmasa da her yaşa hitap eden çok güzel bir eğlence parkı oluşmuş.

Disneyland

Disneyland ise 1955’te Walt Disney tarafından açılmış. Burası dünyanın en popüler turistik eğlence mekanı. 1955 yılında hizmet vermeye başlayan merkez Paris ve Orlando’da bulunan Disneyland’lardan daha önce kurulmuş. Doğal olarak hepsi birbirine benzer bir dizayna sahip.

Arabamızı park ettikten sonra elektrikli vagonlara binerek Disneyland’a gidiyoruz. Yerlerdeki parke taşların üzerinde bu organizasyonlara yardım edenlerin isimleri yazılı. Parka giriş kişi başı 80$. Parkta her biri çeşitli eğlence etkinliğine sahne olan temalı Land’lerde dolaşarak 7’den 70’e herkesi mutlu eden etkinliklere katılıyoruz.

Adventurland’da Afrika ve Güney Pasifik’in egzotik bölgeleri canlandırılıyor. Indiana Jones Adventure’de yağmur ormanlarında dolaşıyor, botla gece safarisi yapıyor, filler, maymunlar arasında çok keyifli dakikalar yaşıyorsunuz. Ses ve ışık efektleri ile çok güzel hazırlanmış. Karayip korsanları, Splash Mountain bunlardan sadece birkaçı. Fantasyland ise masal diyarı gibi.

Tomorrowland ise geleceğin dünyasını yaşatıyor. Roketleri, jetleriyle, Star Tours ve Space Mountain’da karanlıkta korkunç ama o kadar da heyecanlı eğlence treni sizi geleceğe taşıyor. Bu ve bunlar gibi pek çok etkinlik sizi başka dünyalara götürüyor. Burada denizaltına binerek deniz içinde balıklar, balık adamlar, deniz canlıları seyrederken ses ve lazer efektleri ile Nemo’yu canlandırmışlar, mükemmeldi. Yalnız bütün bunları yapabilmek için uzun kuyruklarda beklemeyi göze almalısınız.

Disneyland’a gelince gecesini de mutlaka yaşamalısınız. Önce Çinli akrobatların ve çizgi film kahramanlarının geçit töreni, daha sonra canlı oyuncular, lazer, su ve ışık gösterileri ile muhteşem bir gösteri sergilendi. Hayal ve gerçeğin muhteşem uyumu. Daha sonra bunlara havai fişek görüntüleri de eklenerek tam bir görsel gösteriye dönüştü. En sonunda Mark Twain gemisi içindeki tüm karakterler izleyicilere el sallayarak gösteriyi bitirdi. Bu şölen her akşam yapılıyor ve asla kaçırılmamalı.

Hollywood'da Konaklama

Otellerden de bahsetmek gerekirse, Holywood’ta gezi planınıza göre uygun bir konumdan birçok otel bulabiliyorsunuz. Önceliğiniz Universal Stüdyoları’nı gezmek ise Universal Stüdyoları’na birkaç kilometre uzaklıkta ki Highland Gardens Hotel uygun bir tercih olabilir. Hollywood Bulvarı’na yakın bir yerde kalmak istiyorsanız zincir otellerden Holiday Inn Express’i düşünebilirsiniz. Civarın en kaliteli otellerinden biri ayrıca Holywood Wax Müzesi ve Dolby Tiyatrosu’na da çok yakın bir mesafede. Bu civarda ki daha ekonomik bir alternatif ise The BLVD Hotel & Suites. Eğer tatil planınız Beverly Hills’ tarafları ise Rodeo Drive mağazalarına 5 dakikalık yürüme mesafesinde yer alan Crescent Hotel ve Luxe Rodeo Drive uygun seçenekler arasında. Her iki otelde butik ve tarihi. Burada biraz daha lükse kaçmak istiyorsanız 5 yıldızlı otellerden biri olan L'Ermitage Beverly Hills’i tercih edebilirsiniz. Birçok yere yürüme mesafesinde olan otel, County Sanat Müzesi ve L’Ermitage’ye de kısa bir sürüş mesafesinde yer alıyor.
Daha fazla Hollywood otelleri için booking.com’a da göz atabilirsiniz.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.