Birbirinden lüks villalara ve teknelere ev sahipliği yapan, Miami’nin kuzeyinde, Gulf Stream akıntıları ile kışın bile 22 derecenin altına düşmeyen su ısısı ile Fort Lauderdale, yolunuz Florida’ya düştüğünde, dalışı da bir opsiyon olarak düşünmeniz gereken yerlerdendir. Tüm kıyı boyunca uzanan kumsallarında uzanmanın yanısıra tekne turlarına çıkabilir, balık yakalama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

Daha önce doğu kıyılarında dalışlar yaptığım için, sualtında çok mükemmel bir görüş beklemiyordum ama yine de buralara kadar taşıdığım malzemelerimi ıslatmadan da dönmeye hiç niyetim yoktu. Internetten bulduğum birkaç dalış merkezi ile konuşmaya karar verip, sahilin yolunu tuttum. Seçenek çok olduğunda sadece araştırmak değil gidip görmek ve tanışmakta da yarar var, bazı dalış merkezleri, daha büyük merkezlerin teknelerini kullandıklarından, direkt olarak tekne sahibi merkezlere ulaşmak size daha fazla dalış noktası çeşitliliği sağlıyor.

Genel olarak Amerika’da, diğer dalış merkezleri ile karşılaştırdığınızda, beklediğiniz ilgi ve alakayı göremiyorsunuz, ama tabii bu onların işlerini iyi yapmadıklarından değil tarzlarından kaynaklanıyor. Benim derdim olan sualtında iyi bir görüş, renkli ve büyük bir batık ve biraz da derinlik; derin olmasını istememdeki sebep ise, derin batıklara sadece tecrübeli dalıcıların dalabilmesi ve böylelikle sualtında yanlış hareketlerden kaynaklanan bulanıklığın ve gereksiz hareketliliğin olmaması.  Daha once başka noktalarda batık üzerinde balıktan çok dalıca rastladığım olmuştu.

Ertesi gün 30 metre derinlikte, 50 metre boylarında, balıklara ve diger sualtı canlılarına günümüzde ev sahipliği yapan eski bir gemiye ilk dalışı yaptık. Gemi omurgası üzerinde kum zeminin üzerinde, neredeyse demir alıp gidecekmiş gibi, tüm ihtişamıyla duruyordu. Zamanında kaptan köşkü ve güvertelerinde koşuşan denizcilerin yerlerini balıklar almış, kamaraları ise mercan ve süngerler ile süslenmişti. Gemi komple kamufle olarak sualtı yaşamına tam manasıyla adapte olmuş, bir sonraki ziyaretçilerini bekliyordu.

Sırada sığ bir resif vardı. Yeşile çalan suyun rengi adeta gece dalışı yapıyormuşcasına fotoğraflarda koyu çıkıyordu, ama yine de sualtı yaşamı oldukça hareketli ve bir o kadar da renkliydi. Mercanlar, süngerler ve renkli balıklar sizi kendinizden alıp bu bambaşka dünyanın içine doğru sürüklemeye yeterliydi. Dalış sonunda ise teknede mutlu yüzler, hoş sohbet ve bir sonraki dalış için paylaşılan bilgiler ve tavsiyeler vardı.

Ben de aldığım tavsiyeler doğrultusunda, arabamın deposunu doldurup, ne zamandır görmek istediğim Florida Key’lere doğru güneye inmeye karar verdim. Bir sonraki yazımda Key’ler ile ilgili dalış anılarımı paylaşacağım.

HALUK İSKORA

18 yaşımdan beri sualtı dünyasını keşfetmekteyim. Eğitmen balıkadam, teknik dalıcı ve sualtı rehberiyim.