Göçmen Kuşların Geçiş Noktası: Cabo Da Roca

Cascais’ten Cabo da Roca’ya giderken otoyol boyunca sol tarafta 2 şeritli bisiklet ve yürüyüş yolları yapılmış. Bir çok kişi Cabo da Roca’ya bisiklet ile gidiyor ve orada kamp kuruyormuş. Çünkü bu bölge aynı zamanda kuşların göç yolları üzerinde. Bu nedenle kuş gözlemcileri için ideal bir nokta.

Cabo Da Roca, Avrupa kıtasının en batı noktası. Burada büyük işletmeler yok. Arabadan indiğimizde öncelikle ufak bir turist ofis görüyoruz. Ardından okyanusa doğru ilerliyoruz. Burası oldukça dik bir yamaç. Bu dik yamacın üzerinde bir de deniz feneri bulunuyor.

En uç noktaya ise üzerinde Haç bulunan taş bir anıt yapılmış. İşte bu nokta Avrupa’nın en batı noktası. Buraya gelen tüm turistler gibi, biz de burada resimlerimizi çekiyoruz.

Etrafta yürüme yolları, seyir terasları yapılmış. Dik yamaçların dibinde okyanus dalgalarının kayalara vuruşunu seyredip, dalgaların sesini dinliyoruz. Geldikten biraz sonra her tarafı sis bastı. Neyse ki fotoğraf çekmiştik, çünkü sis bastırdığı zaman görüş mesafesi çok daraldı.

Bu bölgede yerlerde rafya gibi pembe çiçek açan örtücü bir kaktüs cinsi bitkinin sarı çiçeklisi her yeri sarmıştı ve çok hoş bir görüntü oluşturuyordu. Bu bitki dışında burada yetişen birkaç endemik bitki de var. Bunlardan biri de karanfile benzeyen ve sintra denilen bir bitki. Gelen bazı turistler ellerinde fotoğraf makinaları ile bu bitkileri yakından fotoğraflıyorlardı.

Cabo Da Roca göçmen kuşların geçiş noktası olduğundan göç mevsiminde kuş gözlemcilerinin akınına uğruyor. Ayrıca bölgeye has birkaç kuş cinsi de bulunuyor. Kuşların göç zamanlarında burada pek çok çadır kuruluyormuş kuş gözlemcileri için.

Cabo Da Roca’yı ziyaret edenlere aynı Güney Afrika’da Ümit Burnu’nda olduğu gibi sertifika veriliyor. Bu sertifika Avrupa’nın en batı ucuna gittiklerinin bir ispatı olarak veriliyor. Güzel bir hatıra. Madem ki buraya kadar geldik, biz de sertifikayı almaya hak kazandık.

Sintra'da konaklamak için manzarası ve yemekleriyle konuklarını memnun eden Quinta Do Arco Da Velha ve Sintra1012 Boutique Guesthouse tercih edilebilir.