Goya'nın Şehri Zaragoza

Aragon Özerk Bölgesi'nin başkenti Zaragoza, 12 Ekim'de düzenlenen El Pilar festivali hariç, genellikle turistler tarafından tercih edilmeyen bir şehirdir. Bunun en büyük nedeni ise Barselona, Madrid ve Endülüs bölgesinin gölgesinde kalmasıdır. Oysa İspanya'nın bu en büyük 5. kenti aslında tarihi yapısı, meydanları ve Goya'nın şehri olması nedeniyle görülmesi gereken yerlerdendir. Barselona ve Madrid'in ortasında yer aldığı için bu iki şehir arasında seyahat edenler genelde buraya da uğrarlar ve eminiz çoğu gezgin şehirden memnun ayrılırlar. Ülkemizden hareketli turlar da 3-4 saati burada geçirirler ve devam ederler. Şehirde bir tane havalimanı bulunmakta ve şehre uzaklığı 16 km'dir; ancak ülkemiz açısından çok işlevsel olduğu söylenemez. Şehir içi ulaşım ise genellikle tramvay ve bisiklet ile olmaktadır. Turistlerin göreceği yerler birbirine çok yakın olduğu için her hangi bir toplu taşıma aracına ihtiyaç duyulmayacaktır.

Gezilecek yerler: Gezilecek en önemli yerler Pilar Meydanı'ndadır (Plaza del Pilar). Büyüklüğü ve güzelliği ile hayran kalacağınız meydandaki en önemli yapı ise Pilar Bazilikası'dır (Basilca de Nuestra Senora del Pilar). Bazilika şehrin simge yapısıdır ve İspanya'da hıristiyanlığın ortaya çıkmasında buranın etkisi olduğu söylenmektedir. 1681-1872 yılları arasında barok tarzda inşa edilen yapı, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer almaktadır. Ücretsiz gezilebilen bazilikanın içerisi de dışarısı kadar görkemli fakat görüntü almamız istenmiyor.

Bazilikanın yanında ise Belediye Binası ve Lonja Binası bulunmaktadır. Pilar Bazilikası'nın güzelliği ile uyumlu yapılmış iki bina adeta bazilikanın devamı gibi görünmektedir.

Bu iki binadan sonra, Pilar Meydanı'nın sonunda Zaragoza'nın büyük gururu Goya'nın heykeli ve bir grup heykelin yer aldığı havuzlu küçük meydan yer alıyor.

Meydanın bu köşesindeki son iki yapıdan birisi Salvador Katedrali'dir (Catedral del Salvador de Zaragoza). Önce Roma tapınağı olarak yapılmış, daha sonra cami ve nihayetinde bir takım değişikliklerle bugünkü katedral halini almıştır. UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan yapı, mudejar mimarinin en güzel örneklerindendir. Meydanın bu köşesinde dikkati çeken ikinci yer ise Caesaraugusta Forum Müzesi'dir (Museo del Foro de Caesaraugusta).

Pilar Meydanı'nın karşıdaki diğer köşesinde ise havuzlu çok güzel bir anıt (Fuente de la Hispanidad) ve kocaman dünya dikkat çekiyor.

Pilar Meydanı ve etrafında bulundurduğu bu güzelliklerin bulunduğu yer ise Ebro Nehri'nin kıyısıdır  ki zaten Zaragoza şehri bu nehir kenarına kurulmuştur. Üzerinde bir çok köprü bulunmakla beraber meydana ulaşımda en etkin olanlardan biri Santiago Köprüsü (Puente de Santiago) ve aslanlı heykelleri ile dikkat çeken Piedra Köprüsüdür (Puente de Piedra).

Pilar Meydanı gezisinden sonra katedralin karşısındaki ünlü caddeye giriyoruz (Calle de Alfonso I). Cadde boyunca sağlı sollu mağazalar ve kafeler  yer alıyor. Ağır adımlarla cadde boyunca ilerlerken sağ kolda bir cadde dikkatimizi çekiyor (Calle Antonio Candalija). Karşıda bir müze (Museo Pablo Gargallo) görünüyor, önce müzeyi geziyoruz ve daha sonra müzenin yanındaki kiliseye (Iglesia Paroquial de San y santiago el Manor) yöneliyoruz ancak kapıyı ittiğimizde karşımıza çıkan din adamı bize kapalı olduğunu, giremeyeceğimizi söylüyor. Bizde dışarıdan fotoğraflıyoruz.

Tekrar Alfonso I Caddesi'ne dönüp yürümeye devam ediyoruz ve Zaragoza'nın merkezindeki önemli meydana (Plaza de Espanya) gelip merkezde bir süre geziniyor ve tekrar Alfonso I Caddesi'ne dönüp Pilar Meydanı'na doğru aracımıza yürüyoruz. Cadde de bulunan Gran Cafe Zaragoza'da bir süre oturup kafenizi içip dinlenmeyi unutmayın.

Diğer gezi yazılarımız için: http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.