Guatemala: Tikal ve Flores Gezisi

Belize’nin başkenti Belmopan’da yaptığımız erken kahvaltı sonrası otelin sahibesi ile vedalaşarak sevgili rehberimiz Laselle ile at çiftlikleri arasından geçerek Guatemala sınırına doğru gidiyoruz.
Yaklaşık 45 dakikalık seyahat ardından Guatemala sınırına yakın bir hediyelik eşya mağazasında mola veriyoruz. Buradan bir şeyler almak şart. Ne de olsa her zaman kolayca gelinebilecek bir yer değil burası. O nedenle hatıra niteliğinde bazı ürünler almak için biraz zaman ayırıyoruz. Biz ülkenin ulusal ağacı olan mahogony ile yapılmış çeşitli ürünler aldık. Ardından Guatemala sınırına geldik.

Guatemala sınırında önce kişi başı 19$ çıkış harcımızı yatırdık. Guatemala’ya giriş yaptık. İşlemlerimiz çok kolay ve çok hızlı oldu. Belize’deki rehber ve şoförümüz Laselle de bizimle Guatemala tarafına geçerek Guatemala’da bize eşlik edecek olan rehberimiz ve şoförümüz ile tanıştırdı. Ardından Laselle ile vedalaştık ve Guatemala gezimize başladık.

Sınırdan sonra yaklaşık 1 - 1,5 saat daha yolculuk yaparak Mayaların antik kenti Tikal’e ulaştık. Tikal, Guatemala içinde Mayalardan kalan en büyük antik tapınak kompleksi.

Toplam 586 kilometrekarelik alana yayılmış olan antik kentte biz de yaklaşık 4,5 – 5 kilometre yürüyüş yaptık. Tikal antik kenti yağmur ormanları içerisinde. Doğal olarak biz de ormanlık alan içinde devasa ağaçlar arasında yürüyüş yaptık.

Bu ağaçlar üzerinde havlayan maymunları, spider monkey denilen örümcek maymunları ve envai çeşit kuşları görmek oldukça etkileyici idi.

Ceiba ağacı Mayalar için kutsal kabul edilen bir ağaç. Bu ağaç üzerinde 76 farklı cins farklı orkide bulunuyormuş. Ağacın çok geniş ve çok uzun beyaz renkli gövdesi var.

Tikal antik kentinin şu anda ancak %15’i açılmış. En yüksek tapınağın yüksekliği 70 metre. 200 basamakla çıkılıyor.

Bu tapınak üzerine çıktığınızda tüm antik şehrin panoraması mükemmel.

Tikal’de yaklaşık 400 tapınak varmış, ancak günümüzde bunların sadece %15’i açılabilmiş. Bölge devasa ağaçlarla dolu, bu ağaçların altında yüzlerce tapınak var. Çalışmalara halen devam ediliyor. Tamamı gün yüzüne çıkartıldığında dünyadaki en büyük Maya tapınak kompleksi olacağı düşünülmekte, bu yüzden Unesco tarafından 1979 yılında koruma altına alınmış.

5 – 5,5 saat süren Tikal antik şehir turu çok doyurucu idi.

Gezi sonrası antik şehir içindeki El Mesino restoranda öğle yemeğimizi yedik.

Yemek sonrası ise çok güzel manzaralar eşliğinde 1,5 saatlik yolculukla Flores şehrine gelip otelimize yerleştik.

Gece Flores şehir turu yaptık. Flores’in içi bana biraz Küba-Havana’yı anımsattı. Aynen oradaki İspanyol dönemi koloniyal evleri gibi çok saytıda pek çoğu bakımsız olan evler var.

Hediyelik eşya satan dükkanlardan küçük çaplı alışveriş yapıp otelimize döndük. Fazla alışveriş yapamıyoruz, çünkü kilo sorunumuz var. Panama’daki bir uçuşumuzda 12 kg sınırı var.
 Buradan sonra kentte festivalin yapıldığı alana geliyoruz. Her köşeden yemek kokuları ve müzik ses yükseliyor. Burası tam bir panayır artamı idi. Bazı tezgahlarda şekerlemeler satılırken bazılarında şans oyunları oynatılıyordu.

Flores’reki otelimizin ne kadar güzel olduğunu sabah aydınlıkla daha iyi anladık. Çok hoş manzarası olan bu otelin en kötü tarafı ise sabah kahvaltısının çok zayıf olmasıydı. Bir kahve kaşığı tereyağ, biraz reçel ve 3 dilim kızarmış ekmek.

Kahvaltı sonrası Guatemala City’ye uçmak üzere Flores havaalanına geldik. Flores havaalanında xray cihazı yok, valizleriniz tek tek açılarak elle kontrol edildi ve uçağa valizlerimizi görevliler elleri ile taşıdı. Flores’te yoğun sis nedeni ile uçuşumuz gecikti. Yaklaşık 1 saatlik rötar sonrası uçabildik. Bir saat 5 dakika uçuş sonrası Guatemala City’e indik. Şimdi sırada Guatemala City’nin keşfi var :)