Güzel Şehir Gallipoli Gezisi

Lecce’den kolaylıkla ulaşılabilen bir kasaba Gallipoli  yani Gelibolu!

Gallipoli de aynı bizim Gelibolu gibi ismini antik Yunan’dan almış. Anlamı “Güzel Şehir”. Başta Büyük İskender olmak üzere yer isimlerinin bu benzerliklerinin nedeni çoğunlukla Yunan ve Roma döneminde isim verilmiş olması. Ama bakarsanız çok da isabetli bir isim verildiğini hissediyorsunuz, özellikle de burada bir gün batımını izledikten sonra.

İtalya’nın çizmesinin topuğunda yer alan Gallipoli, Lecce’nin güneybatısında olup yaklaşık 40 km mesafededir.

Aslında bir ada olan Gallipoli eski kent merkezi ana karaya bir yol ile bağlanmış. Bu güzel kasaba aslında yeni ve eski olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Bizim gezeceğimiz yer ada bölümü yani eski şehir. Otobüsten indiğimiz gibi bizi rüzgar karşılıyor. Yaz aylarında rüzgarın varlığı çok serinletici olsa da kış aylarında o kadar hoş olduğunu söylemek zor. Ama malum ada burası…

Gallipoli ilk etapta denize paralel uzanan bitişik nizam 2-3 katlı evleriyle dikkat çekiyor. Ara sokaklara girince güney İtalya’nın sembolü haline gelmiş olan balkondan sarkan çamaşırlarla karşılaşıyorsunuz. Sokak aralarında birbiriyle yüksek sesle sohbet eden yerel halk, top peşinde koşuşturan çocuklar ve miss gibi kahve kokusu…

Adanın girişinde Gallipoli Kalesi dikkat çekiyor. Buradan Armando Diaz Rivierası boyunca yürüyoruz. Gittiğimizde tam akşam üstü olduğu için gün batımını da yakalama şansımız oldu. Gerçekten müthiş bir görüntüydü. Hele de buradan görünen balıkçı tekneleri…

Gallipoli’de halkın büyük kısmı geçimini balıkçılıktan sağlıyor. Bu nedenle kasabada çok sayıda deniz ürünleri restoranı var. Il Bastione, Grotto Marinara, Osteria del Vico bu restoranlardan sadece bir kaçı. Üstelik bu bölgede fiyatlar İtalya’nın diğer bilindik turistik kentleriyle karşılaştırıldığında çok uygun.

Kasabada yer alan St. Agata Katedrali önemli barok yapıları arasında. Ayrıca Santa Maria della Purita Kilisesi ve San Domenico al Rosario Kilisesi de ziyaret edilebilecek yerlerden.

Burayı bir de yaz aylarında gelip görmek lazım tabii. Kışın oldukça sakin olan bölgenin yerleşik nüfusu yaklaşık 20.000 kişi. Yaz aylarındaysa nüfus 3-4 katına çıkıyor ve Gallipoli çevresindeki beachler turistlerle dolup taşıyormuş. Biz gitmedik ama Gallipoli’deki en popüler beachler arasında Purity, Pandora ve Spiaggia di Baia Verde sayılıyor. Buralarda günlük şezlong ve şemsiye kiralayabiliyorsunuz. Bakalım, belki yaz aylarında bir kez daha gider bu kez de sizlere beachlerini ve gece hayatını yazarım.

5. bölüm: Alberobello

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni