ISTANBUL MINIATURK

NURHAN YILMAZGold Yazar21 Haz 201352820 Yorum

Masallar Diyarını andıran Miniatürk, Türk kültür ve tarihinin bir arada görülebileceği en değerli yerlerden biridir. Anadolu ve İstanbul coğrafyasından eserleri bünyesinde barındıran iki ana bölümden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra bir de Osmanlı coğrafyasından seçilmiş özel eserlerin yer aldığı ayrı bir bölüme de sahiptir.

Miniatürk’ün girişinde ilk olarak Mevlana Türbesi yer alıyor. Girişe bu yapının konmasındaki sebep “Ne olursan ol, gel” çağrısındaki Sevgi ve hoşgörüden kaynaklanıyor olsa gerek.

2003 senesinde hizmete açılan Miniatürk 60 bin metrekare alan üzerine kurulmuş olup Mini bir Ülkeyi andırıyor. Birkaç saat içerisinde Türkiye’de hatta yurtdışında da bulunan Osmanlı coğrafyasından da pek çok tarihi ve turistik noktayı görebilirsiniz.

İstanbul lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Avantgarde Hotel Taksim, Erbil Hotel, Barok Hotel Istanbul. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Castle Hostel, Cordial House Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Route 39 House, Castle Hostel, Ex Istanbul House otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un İstanbul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Miniatürk’ün açık alanında Anadolu bölümünde Anıtkabir, Mevlana Türbesi, Selimiye Camii, İzmir Saat Kulesi, Çanakkale Şehitler Anıtı, Safranbolu Evleri, Malabadi Köprüsü, Halil-ül Rahman Camii ve Balıklı Göl, Adana Taş köprü, Bursa Yeşil Türbe, Erzurum Çifte Minareli Medrese, Amasya Yalı Boyu Evleri, Trabzon Sümela Manastırı, Efes Celsus Kütüphanesi, Artemis Tapınağı, Halikarnas Mozolesi, Peri Bacaları, Pamukkale gibi önemli noktaların küçültülmüş olan maketlerini görebilir bunlar arasında yürüyüş yapabilirsiniz.

Miniatürk’ünİstanbul bölümünde ise Atatürk Olimpiyat Stadyumu, Süleymaniye Cami, Kız Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Dolmabahçe Sarayı, Ayasofya, Boğaziçi Köprüsü, Atatürk Havalimanı, Haydarpaşa Garı, Küçüksu Kasrı, Rumeli Hisarı, Taksim Meydanı ve Galata Kulesi gibi pek çok tarihi ve turistik noktanın küçültülmüş olan replikalarını görmeniz mümkündür.

Osmanlı Coğrafyasından ise yine çeşitli tarihi ve turistik noktalar burada yerini almıştır. Şam İstasyonu, Mescid-i Aksa, Budapeşte’deki Gül Baba Türbesi, Bosna-Hersek’teki Mostar Köprüsü, Selanik’teki Atatürk’ün Evi bunlara sadece birkaç örnektir.

Açık alanda bulunan bu masal şehirde her üç bölümde de tarihi ve turistik yer maketlerin önündeki Barkoda biletinizi okutursanız size sesli olarak bu eserler hakkında kısa bilgiler veriyor. Aynı zamanda bu bilgileri 9 farklı dilde dinleyebiliyorsunuz.

Aynı zamanda dünyanın ilk ve tek Kristal Müzesi de Miniatürk içerisinde yer almaktadır.

Galata kulesi, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Çırağan sarayı, Haydarpaşa Garı, Kız Kulesi, St. Antuan Kilisesi, Topkapı Sarayı, Eyüp Sultan Camii, Rumeli Hisarı, Dolmabahçe Sarayı ve Saat Kulesi, Boğaziçi Köprüsü gibi İstanbul’un birbirinden güzel 16 tarihi eser kristal cam içine lazerle işlenmiştir. Cam, ışık ve lazer teknolojisinin tarihle buluşturulduğu dünyanın ilk ve tek kristal müzesi “Kristal İstanbul”dur.

Yine Panorama Zafer Müzesi de Miniatürk içerisinde yer almaktadır. 25 Aralık 2003’te Cumhuriyet’in kuruluşunun 80. Yılı anısına armağan olarak açılmıştır.

Bu müzede Milli mücadele cephe ve cephe gerisi hayatı ses ve ışık efektleri arasında canlanan maketlerle izleyebiliyorsunuz.

Bu müzede aynı zamanda Ulu Önder Atatürk’ün fotoğraf sergisi ve geleceğe yön veren sözleri bulunmakta.

Miniatürk içerisindeki bir diğer atraksiyon ise Flyride Helikopter Turu Simulasyonu…

Burada rüzgar, yağmur, kar, dokunma gibi realistik efektler ile zenginleştirilmiş 3 boyutlu bir simülasyon ile Türkiye ve İstanbul turu yapmak mümkün.

Bu turda helikopter ile gerçekten İstanbul üzerinde dolaşıyor gibi hissediyorsunuz. Tur sırasında İstanbul Boğazı, Kız Kulesi, Dolmabahçe Sarayı, Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet, Haliç, RumeliHisarı ve Mısır Çarşısını kuşbakışı izliyorsunuz. Oldukça keyif alacağınızdan emin olabilirsiniz.

Türkiye turunda ise yine Miniatürk’ten kalkan sanal helikopter ile Topkapı sarayı, İzmir Bergama ve Efes’te Antik Yunan şehirlerini gezecek, Antalya Aspendos’ta gladyatörleri görecek, Kaş’ta su altı dünyasına dalış yapacak, Fethiye’de Ölüdeniz’i ve Kapadokya’da Peri Bacaları’nda dolaşacak, Nemrut Dağı’ndaki tarihi kalıntıları görecek, Mardin’nin dillere destan evlerine uğrayacak, Trabzon’da Sümela Manastırı’na çıkacak, Uludağ’da kayak keyfi yaşayacaksınız.

Miniatürk’te çocuklar için de pek çok şey düşünülmüş. Çocuklar için geniş oyun alanları, ekspress tren, go-kart, satranç, labirent, kumandalı tekne gibi çeşitli atraksiyonlar mevcut. Yaz aylarında her haftasonu çocuk parkında kukla gösterisi ve çocuklara yönelik pek çok etkinlik de ücretsiz olarak verilmekte.

Her gün 09:00 – 19:00 saatleri arasında gezilebilen Miniatürk’e giriş ücretleri ise şu şekilde; Tam bilet 5 TL, Öğrenci, öğretmen, Polis ve emekliler için giriş ücreti 3 TL’dir.

Miniatürk’ten çıktıktan sonra Pierre Loti Tepesi’ne gidebilirsiniz.

Bu bölgeyi gezerken Tarihi Kahve’ye gidip, birşeyler yiyip içerek dinlenebilirsiniz.

Aynı zamanda Pierre Loti Tepesi Haliç manzarasını da en net izleyebileceğiniz yerlerdendir.

Sehir Merkezine En Yakin İstanbul Otelleri

1. 27 Haziran 2015,Cumartesi - 8 Temmuz 2015,Çarşamba
Büyük Avrupa Lüks Otobüs 14 gece (999.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 11 Eylül 2015,Cuma - 27 Eylül 2015,Pazar

İstanbul için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

20 May 2015

AĞVA VE SAKLIGÖL

İstanbul civarında 2 günlük (hatta bir çeyrek) gidilecek bir yer arayanlardandık geçtiğimiz gün. Doğum günüme de rast geldiği için 19 Mayıs benim için çifte bayram oluyor. Pazartesi saat 17.00 gibi şehirden çıkabildik. İstikamet; Ağva. Ağva'da ormanın içinde çok da güzel bir motelde kaldık. Sadece kuş sesleri (misafirlerin çocuklarını ve sesini ayarlayamadan konuşanları... daha fazla

20 May 2015

İSTANBUL GALATA MEVLEVİHANESİ MÜZESİ

Taksim'den yürüyorum Eminönü'ne... Galata zaten cıvıl cıvıl muhteşem... Bir önceki geçişimde gözüme Galata Mevlevihanesi ilişmişti ama gezme fırsatım olmadı. İkinci geçişimde kaçırmadım :) Hatta saat 17:00 suları falandı dedim kesin kapanmıştır bir baktım müze kapanış saati 19:00 ve dedim haydi Gizmo! Bu arada müzeye girişte müze kart da geçerli. Restorasyon sonucu ortaya... daha fazla

19 May 2015

ÇOCUKLUĞA ATILAN ADIM: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ

"Bir ülkenin geleceği politikacıların vaatlerinde değil çocukların oyunlarında ve hayallerindedir." der Sunay Akın. Sadece demekle kalmaz dünyanın önemli şehirlerinde örnekleri olan oyuncak müzesini açma fikrini 2005 tarihinde İstanbul için gerçekleştirir. İlk açıldığı sene ziyaret etmiştim. Şimdi 10 yaş büyüdüm ve müzenin 10. yılında tekrardan ziyaret ettim. Göztepe Tren... daha fazla

11 May 2015

ESKİ ŞARK ESERLERİ MÜZESİ

Bugün günlerden Karaköy-Sultanahmet'ti benim için. Hava yağmurlu da olsa müze gezme aşkına hiç bir şeyin engel olamayacağını düşündüm ve başladım müze turuma. İlk durağım; Eski Şark Eserleri Müzesi. Allah'ım bir müze bu kadar mı renkli olur. Ne varsa eskilerde var lafını doğrulaYAN eserler gördüm. Neler yapılmış, yapıtlar da ne emekler var. Şimdi bir çoğunu fotoğraflarla... daha fazla

26 Nis 2015

YENİ KAHVE DURAĞI: TABURE

Kendi mekânımızın tanıtımını yapmak her ne kadar tuhaf gelse de hem yeni açtığımız çiçeği burnunda kafemizden bahsetmek hem de tükkanımızın :) ana ürünü olan kahvenin karanlık yüzüne ucundan da olsa değinmek istiyorum bu yazımda affınıza sığınarak… Pek çok kişinin hayalinde, sohbetlerinde mutlaka vardır kafe açmak, butik bir otel işletmek ya da sessiz bir sahil kasabasına... daha fazla

24 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTI

Merhabalar, bugün size yine çok sevdiğim bir mekân tecrübemi aktarmak istiyorum; Namlı Gurme Karaköy. Daha “KAHVALTI TOP 10” listemin çiçeği burnunda ama o listeye 3 numaradan Namlı Gurme Karaköy'ü dâhil edebilirim :) Öncelikle anlatmaya manzaradan başlayacağım : ) [ Manzaranın üzerinde çok duruyorsun diyenlere inat! :) ] Çünkü manzara benim için hayati bir önem taşıyor.... daha fazla

23 Nis 2015

BATI TÜRKİYE TURUNDA İLK GÜN

Bu yazıyı Gebze-Yalova feribotunda, turun giriş yazısı olarak yazmaktayım. 4-5 yıldır oradan oraya video çekerek dolaşıyordum. 1000'e yakın şehir, kasaba, köy gezdiğim Asya neredeyse bitti; Gürcistan, İran, Semerkand gibi tek tük lokasyon dışında merak ettiğim yer çok kalmadı gibi şimdilik. Tabii ki Tayland ve Kamboçya benim ikinci memleket ve oraya her daim tekrar tekrar... daha fazla

22 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTILIK MEKANLAR

Sevgili şairimiz Cemal Süreya'nın kahvaltı ile ilgili bir şiiri vardır bilir misiniz: ''Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.'' diye. Cidden ne de güzel demiş :) Böyle insanı mutlu eden, böyle enerji veren başka bir öğün var mıdır bilmiyorum :) Fotoğraf: www.thisiswhatieat.net Ben de tam bir kahvaltı tutkunu olarak birçok yeri... daha fazla

18 Nis 2015
Özel Yazı

GEZİMANYA DAVETLİLERİ KIDZANIA’DA BİR GÜNLÜĞÜNE ÇOCUK OLDU!

KidZania Çocuk Cumhuriyeti’ni ziyaret eden aralarında blogger ve yazarların yer aldığı 100’e yakın Gezimanya davetlisi, bir günlüğüne de olsa çocukluklarına geri döndü. Geçtiğimiz günlerde birinci yaşını kutlayan KidZania, bu defa büyükleri ağırladı. 90’dan fazla meslek birimini 4-14 yaş arasındaki çocuklara deneyimleme fırsatı sunan KidZania’da 100'e yakın Gezimanya... daha fazla

13 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAÇAMAK: ANADOLU KAVAĞI

Her şey güzel bir Cumartesi gününde annem ve babam İzmir’den gelmişken güzel, iç açıcı ve sık gitmedğimiz bir yerlere gidelim dememizle başladı. Neredeyse 2 yıldır Anadolu Hisarı’nda oturup Anadolu Kavağı’nı görmeyen biri olmaya bugün son verdim. İyi ki yapmışım! Anadolu Kavağı’na Nasıl Gidilir? i) Toplu Taşıma ile: Eminönü’nden günde 3 defa kalkan vapurlar en temizi ii) Araba... daha fazla

Gold Yazar
02 Nis 2015

CRUISE İLE KARADENİZ: BOĞAZ GEZİSİ

Şimdi sizlere bu seferimizde anı defterimize kaydedilmek üzere bilhassa İstanbul Boğazı’nı ve Çanakkale boğazlarını Karadeniz’den Ege Denizi’ne doğru seyir yaparken Celebrity Constellation gemisi güvertesinden değişik yön ve görüntüleri ile aktarmaya çalışacağım. Hiç İstanbul Boğazı’nı bu kadar yüksekten gemi güvertesinden seyretmemişsinizdir. İşte karşımızda İstanbul Boğazı... daha fazla

31 Mar 2015

ÇOCUKLUĞUNUZA DÖNDÜREN MÜZE: İSTANBUL OYUNCAK MÜZESİ

İstanbul'un, Göztepe semtinde, küçük bir sokağa kurulmuş, sizi zaman makinesinde yolculuğa çıkaracak beyaz ahşaplı, tarihi bir köşkün içine özenle konulmuş oyuncaklarla dolu olan bir mekan, İstanbul Oyuncak Müzesi. 23 Nisan 2005 yılında şair/yazar Sunay Akın tarafından kurulmuştur. 1700’lü yıllardan günümüze oyuncak tarihinin en gözde örnekleri burada sergileniyor. Öyle ki... daha fazla

Gold Yazar
16 Mar 2015

CRUISE İLE KARADENİZ: İSTANBUL'DAN ÇIKIŞ

Aylar öncesinden Amerika’daki acentem vasıtası ile kişi başı 1000$ gibi makul bir fiyata dış kabin rezervasyonu yaptırdığımız, 13 günlük Karadeniz kruvaziyer maceramızı, her yıl olduğu gibi yine annemiz ve biz çocukları olarak hep birlikte gerçekleştirdik. Annemizle beraber geçireceğimiz bu 4. kruvaziyer gezimizde enteresan bir rotamız vardı. 86 yaşındaki annem uçak ile uzak... daha fazla

16 Mar 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTI MEKANLARI - AVRUPA YAKASI

Günün en önemli öğünü diyebileceğimiz kahvaltının, İstanbul'un hafta sonlarında yeri ayrıdır. Kahvaltı keyfi için, hem Anadolu Yakası'nda hem Avrupa Yakası'nda birçok alternatif mevcut. Bunlardan bazılarını aşağıda ayrıntılarıyla size aktarıyorum. Fotoğraf: gregnuckols.com ZİYA ŞARK SOFRASI Biz buraya her geldiğimiz de ‘’Ziya bir yaşam şekli’’ diyoruz. Çünkü kahvaltısının... daha fazla

04 Mar 2015

BARIŞ MANÇO MÜZESİ VE MODA’DA BİR GÜN

Barış Manço ve Moda’yı birbirinden ayırmak çok zor. Kadıköy’ün en nezih yerlerinden Moda, İstanbul’un da en güzel semtlerinden biridir. Moda dendiğinde aklıma; yaş ortalaması yüksek, Atatürkçü kişilerin yaşadığı özellikle bahar aylarından cıvıl cıvıl bir semt geliyor. Barış Manço da denize yakın ve şu anda müze olan bir köşkte yaşamıştır. Belki bunların hepsi bir arada olduğu... daha fazla

11 Şub 2015
Galeri

İstanbul’un bir “deniz şehri” olduğunu söylemek sizce yanlış olur mu? Boğaz'ı ile Haliç'i ile ve adalarıyla İstanbul adeta denizin biçimlendirdiği bir şehirdir. Tek bir Boğaz’ımız ve tek bir Haliç’imiz olduğu için İstanbullu olmasak bile bu ikisini çok iyi bilir, sık sık ziyaret ederiz. Peki ya İstanbul’un adalarını ne kadar tanıyoruz?

Fotoğraf: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Adalar_Sunset_Istanbul.jpg

İstanbul Adaları, Kızıl Adalar ya da son zamanlardaki meşhur adıyla Prens Adaları… Kısaca Adalar dediğimiz, 9 üyeden oluşan bu takımada çoğu zaman İstanbul’un tek adaları olarak bilinir. Aynı zamanda İstanbul’un 39 ilçesinden biri olan Adalar’ın yalnızca 5 adasında yerleşim var. Nüfusu kışın 16.000 dolaylarında olsa da yazın ziyaretçi patlaması yaşanıyor.

Fotoğraf : https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aerial_islands.jpg

Batılıların Adalar’a Prens Adaları demesinin nedeni, geçmişte Bizans prenslerinin sarayda darbe yapıp tahta çıkmalarını engellemek için bu adalara sürgüne yollanmasıymış. Bugün 1 saatte ulaştığımız bu adaların geçmişte sürgün yeri olarak kullanılması çok garip değil mi? Türkler ise adaların kızıla çalan toprak rengi nedeniyle buraya Kızıl Adalar demiş.

Fotoğraf: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Adalar_5517.jpg

Prens Adaları’nın en büyük üyesi ismiyle müsemma Büyükada… Büyükada Nizam ve Maden adında iki mahalleden oluşuyor. Birbirinden şirin tarihî köşk ve konaklarıyla bambaşka bir dokusu olan Büyükada turist açıdan en çok ilgi çeken, en kalabalık ada aynı zamanda. Büyükada da dâhil olmak üzere hiçbir adada motorlu taşıt bulunmuyor. Ulaşım faytonlarla sağlanıyor.

Fotoğraf: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:B%C3%BCy%C3%BCkada3.jpg

Biz Heybeli’de her gece, mehtaba çıkardık…” gibi şarkılara konu olan mehtabıyla İstanbul’un nüfus ve yüzölçümü olarak ikinci büyük adası Heybeli’dir. Heybeliada; sanatoryumu, ruhban okulu ve deniz lisesiyle sıkça gündeme gelen ve adı en çok duyulan adalardan biri.

Fotoğraf: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Adalar_6970.jpg

İstanbul'un Hiç Bilinmeyen Adaları

Fotoğraf: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Adalar_Sunset_Istanbul.jpg

11 Şub 2015

Topkapı Sarayı Tepesi

Sarayburnu’da bulunan Topkapı Sarayı, tarihte Osmanlı padişahlarının yaşadığı saraydır. Konum olarak Marmara Denizi, İstanbul Boğazı ve Haliç arasında kalmaktadır.

Fotoğraf: www.bontempo.com.br

Çemberlitaş Tepesi

Fatih’te bulunan Çemberlitaş semti, ismini burada bulunan Çemberlitaş Sütunu’ndan alır.

Fotoğraf: howtoistanbul.com

Beyazıt Tepesi

Tarihi yarımadanın merkezinde, yine Fatih ilçesine bağlı bir yer olan Beyazıt semti merkezdeki Beyazıt Meydanı ve çevresinden oluşur.

Fotoğraf: www.guideofturkey.info

Fatih Tepesi

İstanbul şehrinin kurulduğu bölge olan Fatih, aynı zamanda İstanbul’un merkezi sayılmaktadır. Tüm yarımada üzerindeki tek ilçedir.

Fotoğraf: www.pbase.com

8500 yıllık geçmişe sahip olduğu tespit edilen ilçe dolayısıyla İstanbul’un en eski yerleşim alanlarından biridir. Tarihsel yapılar açısından da oldukça zengindir.

Fotoğraf: triptease.com

İstanbul'un 7 Tepesi

Topkapı Sarayı Tepesi

Fotoğraf: www.bontempo.com.br

27 Oca 2015
Ben de Gittim
14 dak 31 sn önce
Galeri

Gideceğiniz yerleri, gitmemeniz gerekenleri, en sıcakları, en soğukları, en uzakları, en çorakları, en mavileri, en küçükleri, en kalabalık yerleri ve daha nicelerini yazdık.
Fakat bunların yanında özellikle hızlı seyahatlerde sizi uzun kuyruklarıyla, kalabalıklarıyla beklemekten vazgeçmeye sevkedebilecek yerlerden bahsetmek istiyoruz. Kesinlikle değecek olan bu 10 destinasyonun popülaritesinin sizi pes ettirmesine izin vermeyin.

Kaynak: http://www.cntraveler.com/galleries/2014-08-27/10-tourist-attractions-that-are-worth-the-wait/1

1.Ayasofya

Bizans mimarisinin en parlak örneklerinden biri olan Ayasofya’yı listede görmek bizi şaşırtmadı tabii ki. Yüzlerce yıldır ayakta duran bu görkemli yapı çeşmeleri, odaları ve mezarlarıyla hala gitmemiş olanların uğraması gereken olmazsa olmaz yerlerden.

Fotoğraf: Ivoha / Alamy

2.The Louvre, Paris, Fransa

Bu liste Louvre olmadan eksik kalır, bir liste dahi olamazdı. Kapılarında bekleyenler iyi bilir. Fakat sevgili gezginler hangimiz müzeye girdikten sonra pişman olduk hangimiz saatlerimizi harcadık ve yettirdik. Louvre sonuna kadar size tatmin edecek bir yer.

Fotoğraf: age fotostock Spain, S.L. / Alamy

3.Totonno’s, Brooklyn, NY

New York-style pizzayı gittiğinizde her yerde görebilir, yiyebilirsiniz. Fakat gerçeğini sadece Totonno’s yapar. 1924’ten beri kullandığı sosu, odun ateşinde pişirdiği pizzasıyla diğer rakiplerini aslında rakip olarak bile görmeyen şahane bir mekan. Kalabalığına rağmen vazgeçmeyin, pizzanızdan feragat etmeyin.

Fotoğraf: Amy Plitt

4.The National Archives Museum, Washington, D.C.

Burası pek çok D.C. müzesi gibi ücretsiz bir yer ve barındırdığı eserleri göz önüne alınca kapısının çok kalabalık olacağını tahmin edebilirsiniz. Fakat pes etmeyin ve bekleyin. İçerideki tabloları görmeden gitmeyin. Kulaklığınızı, kitabınızı alın ve sıranızda durun!

Fotoğraf: Michael Ventura / Alamy

Uzun Kuyrukları Göze Almanıza Değecek 10 Yer

2 saat 11 dak önce

GÖRÜLMESİ GEREKLİ ŞEHİR: PRAG

Prag; Vltava Nehri'nin ortasından geçtiği bu şehir köprüleri, kanalları, mistik havası, mimari eserleri ve Orta Çağ eserleri ile birçok alternatif sunuyor. Gezerken kendinizi Orta Çağ'da hissetmemeniz elde değil. Nazım Hikmet de bu şehir de uzun süre zaman geçirmiş ve şehre aşık olup belli şiirlerini burada yazmış. Konaklama olarak fiyatların daha uygun olmasından dolayı... daha fazla

2 saat 18 dak önce

8500 YILLIK GEÇMİŞİ OLAN AMASYA'YA KISA BİR YOLCULUK

Gezgin Rehberler bu sefer sizleri Helenistik dönemde Amasya'yı başkent olarak kullanan Pontus Krallarına ait Kral Kaya Mezarlarına ve kısa bir Amasya turuna götürüyor. Ekibimiz sabah erkenden çantaları ve bavulları hazırladıktan sonra Amasya'ya gitmek üzere yola çıkıyor. Yolumuz biraz uzun Amasya, İstanbul'a yaklaşık 680 km uzaklıkta. Tahminen 7 saat içersinde Amasya'ya... daha fazla

2 saat 28 dak önce

Ekvador'da 200 bin köpekbalığı yüzgeci ele geçirildi

Ekvador’da polisin 200 bin köpekbalığı yüzgeci ele geçirdiği açıklandı. Yaklaşık 1,5 milyon dolar değerindeki yüzgeçlerin Asya’daki piyasalara gitmek üzereyken yakalandığı bildirildi. Yapılan operasyonda biri Çinli olmak üzere 6 kişinin tutuklandığı belirtildi ve bu kişilerin doğal hayata zarar vermek suçuyla yargılanacakları duyuruldu. Köpekbalığı yüzgecinin, Çin’de... daha fazla

2 saat 34 dak önce

AŞK ŞEHRİ VENEDİK

Ben gittiğim şehirlerin tarihlerini ya da gezilecek yerlerini anlatmayı sevmiyorum. Zaten bu tarz yazıları Google'dan bulmak mümkün. Bence o şehir, ülke ile ilgili pratik önerileri paylaşmak gerek. Bu gözle Venedik :) Venedik Aşk Şehri; mimarisiyle ve sanatıyla... Balayı için tercih etmek isteyenler, bence mutlaka gidin. Tüm şehri yürüyerek geziyorsun ama bunun için ortalama... daha fazla

2 saat 47 dak önce

VATİKAN MÜZELERİ VE SİSTİNA ŞAPELİ

Vatikan'dayız... Dünyanın en küçük ülkesi hakkındaki bilgileri başka bir yazıya bırakıp ben direkt Vatikan Müzeleri ve Sistina Şapeli’ne geçeceğim. Önce ulaşım hakkında bilgi vereyim; Vatikan'a A metro hattını kullanıp ottaviano durağında inerek kısa bir yürüyüşle ulaşabilirsiniz. Biz o güne Roma'da Castel Sant'Angelo'yı ziyaret ile başladığımız için buradan Vatika'a yürüyerek... daha fazla

3 saat 9 dak önce

İNCEKAYA SU KEMERİ: SAFRANBOLU

Görsel olarak her zaman çok beğendiğim bir yer İncekaya Su Kemeri. Safranbolu’da Tokatlı Kanyonu Üzerine Sadrazam İzzet Mehmet Paşa tarafından yaptırılan bu eserin tarihi 17. yüzyıla dayanıyor. Suyu karşı tarafa taşımak için kullanılmış bu eser harika bir konumda bulunuyor. Toplam 6 adet kemerden oluşan İncekaya Su Kemeri, 116 metre uzunluğunda. Önceden üzerinde yürüyerek... daha fazla

3 saat 46 dak önce
Duyuru

Küba, teröre destek veren ülkeler listesinden resmen çıkarıldı

ABD Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, 29 Mayıs 2015 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Küba'nın teröre destek veren ülkeler listesinden çıkarılması yönünde nihai kararın verildiği ifadesi kullanıldı. Küba'nın bu adım için gereken yasal kriteri karşıladığı ve bu sayede Küba’nın listeden çıkarıldığı belirtildi. ABD'nin, Küba'nın geniş yelpazede politikaları ve... daha fazla

20 saat 46 dak önce

ÜÇ ZAMANLI ŞEHRİ BATUMİ

Batum, Karadeniz'in prensesi... Güzel bir masalın başkahramanı. Büyüsüyle içine çeker, ''hup'' diye yutar! Farkında olmadan bir masalın üç farklı zamanının da kahramanı olursunuz... Eee, bizim masalda böyle başladı! Nereden bilebilirdim, bu şehirle tekrar yolumun kesişeceğini. Masal bu ya, bir gün gerçekleşiverdi. Benim gibi on iki kahramana rüya gibi bir tatili sunuverdi.... daha fazla

21 saat 55 dak önce

KidZania İstanbul'dan "Bir Kap Su Hayat Kurtarır!" kampanyası

Çocuklara eğlenerek öğrenme deneyimi sunan ve dünyanın ilk uluslararası tema parkı olan KidZania Çocuk Cumhuriyeti, sosyal sorumluluk kampanyalarına bir yenisini daha ekledi. KidZania’nın eğlenceli, arkadaş canlısı ve cesur karakteri Bache, 28 Mayıs’taki doğum gününde hayvan dostlarını unutmadı. Hem doğum gününü hem de Dünya Oyun Günü’nü çocuklarla birlikte birbirinden... daha fazla