İyi Kalpli Üvey Ana: Ankara

Ne güzel demiş Cemal Süreya: “Ankara, iyi kalpli üvey ana.” diye... 4 yıldır Ankara esaretinde olan bir İstanbullu olarak Ankara’yı yazmaya karar verdim. Tabii ki Ankara’ya bayılmıyorum. Tabii ki İstanbul ile kıyaslayınca Ankara’da yapacak hiçbir şey yokmuş gibi geliyor insana. Ama bazen herkes o kadar abartıyor ki o kadar da değil arkadaşlar! Ankara’nın da gezilecek görülecek yerleri, güzel kafeleri, hoş lokantaları var. Bir İstanbul olmasa da Ankara'mız da güzel yahu.

Şimdi gelelim Ankara'da gezilecek ve görülecek yerlere:

- ODTÜ: Tabii ki okuluma torpil geçip ilk olarak onunla başlıyorum : ) ODTÜ’ye gelip Devrim Stadyumu’nda çimlere serilebilirsiniz, koşabilirsiniz, spor yapabilirsiniz. Çarşı’da bilardo oynayabilirsiniz, yemek yiyebilirsiniz. Çarşı’da Teras ve Kebap1956’da kişi başı 8-9 TL’ye serpme kahvaltı yapabilirsiniz. Çatı Kafe’ye gidip açık büfe yemek yiyip tartarak ödemenin keyfini çıkarabilirsiniz. Kapıdan girmekte sıkıntı yaşayabilirsiniz tabii ki bu durumda da bir mail kadar yakınınızdayım. Sözüm olsun gelip de giremeyen olursa yardımcı olacağım : )

- Bahçeli 7. Cadde: Kafelerin, mağazaların bulunduğu Ankara’nın güzel caddesi. Boylu boyunca yürümek ayrı bir keyiftir.

- Tunalı Hilmi Caddesi & Kuğulu Park: Kuğulu Park küçük ama huzurlu, Ankaralıların çok sevdiği bir park. Tunalı Hilmi Caddesi’nde bulunuyor. Tunalı’da birçok mağaza ve çok güzel kafeler mevcut. Ankara’nın elit semtidir kendisi.

- Anıtkabir: Her insanın mutlaka görmesi gereken, her gidişimde tüylerimin diken diken olduğu yer. İzindeyiz.

- Eymir Gölü: Canım okulum ODTÜ’ye ait olan, içinde bisiklet sürebileceğiniz, kayık kiralayabileceğiniz, yemek yiyebileceğiniz, kısacası harika bir gün geçirebileceğiniz yer. Mutlaka gidin. Ankara’da gibi hissetmeyeceksiniz, sanki başka bir yer orası. Bisiklet kiralayıp gölün etrafında sürmek çok eğlencelidir. Ayrıca balık ekmek de çok keyifli oluyor.

- Hamamönü: Ankara’nın şirin mi şirin semti. Çok güzel kafelerin olduğu, özellikle kahvaltı etmenin ucuz olduğu yer. Hamamönü de Eymir gibi kendinizi Ankara dışında hissedeceğiniz yerlerden. Kesinlikle gidin. Hamamönü’nden biraz yukarılara doğru yürüdüğünüz zaman çok güzel pasajlar göreceksiniz. Plakların, eski eşyaların satıldığı dükkanlar… Hepsi harika!

- Ankara Kalesi: Ankara’ya şöyle bir tepeden bakıyım diyorsanız sizi böyle alalım. Bir İstanbul manzarası değil tabi ama, idare ediniz : ) Etrafının hiçbir şekilde çevrili olmaması bana çok ilginç gelmişti. Oldukça tehlikeli, çocuklara dikkat!

- Gölbaşı:  Eymir’in daha büyük hali olarak düşünebilirsiniz. Biraz daha uzak tabii... Göl kenarında birçok restoran vardır, Bitez Yalısı Restaurant tavsiye edilir.

- Gençlik Parkı: Lunapark’a gidip eğlenelim diyorsanız Gençlik Parkı’nın yolunu tutmalısınız. Özellikle yaz akşamlarında su ve ışık gösterileri güzel oluyor. Sadece lunapark olarak düşünmeyin, yürüyüp oturabileceğiniz birçok yer mevcut.

- Dikmen Vadisi: Huzurun adresi. Yürüyüş yapabilir, oturup doğanın tadını çıkarabilirsiniz. Tahta masalar var, yiyeceklerinizi götürüp piknik yapmanızı tavsiye ederim; çok keyifli oluyor. Yok derseniz kafeler de var tabii ki... Ayrıca içinde çocuklar için küçük bir lunapark da mevcut.

- Belpa Buz Pateni: Bahçeli’de bulunan büyük buz pateni pisti. Hafta içi öğlene kadar, hafta sonu öğleden sonra halka açık oluyordu en son. 45 dakikalık seansı 10 TL. Bence çok güzel bir boş zaman aktivitesi. Aman dikkat, kolunuzu bacağınızı kırmayın : )

- Ulucanlar Cezaevi: Denizlerin, Hüseyinlerin asıldığı yer... O kadar etkileyici ki insanın kanı donuyor. Mutlaka gitmeniz gereken yerlerden, pişman olmayacaksınız.

NEREDE NE YİYELİM? HANGİ MEKANLARA GİDELİM?

- Kızılay Vadi Bar: Kızılay’da Sakarya’da bulunan Vadi Bar gerek müzikleriyle, gerek ortamıyla çok hoş. Bar dediğime bakmayın, dıptıs dıptıs bir yer değil. Çoğunlukla özgün müzik çalan, yemekleri güzel olan, sahibi öğrenci dostu, keyifli bir yer. Akşam gidip iki bira içip müziğimi dinliyim diyenler için ideal.

- Telwe: Yine Kızılay Sakarya’da bulunan, haftasonları canlı müzik olan, eğlenip coşmak için ideal bir mekan. Yanında bulunan Eski-Yeni Bar da aynı şekildedir, eğlenmek isteyenlere tavsiye edilir.

- OT : Hem Kızılay’da hem Tunalı’da şubesi olan kafe. Kızılay’dakine hiç gitmedim ancak Tunalı’daki EF-SA-NE. Bir mekanda her şey mi güzel olur? İçeri giriyorsunuz, duvarlarda şiirler... Yemek söylüyorsunuz, harika! O kadar değişik yemek tattık arkadaşlarımla, hiçbir şey mi kötü olmaz? Waffle’ı da ayrıca harika. Wifi şifresi “veremiyoruz” olan güzide mekan. Kesinlikle gidin : )

- Devrez: Esat’ta bulunan bir kebapçıdır kendisi. Fakat olayı, kebabından çok çorbasında. Hayatımda içtiğim en güzel çorba deyip, beklentileri yükseltiyorum, kesinlikle gidip içmelisiniz.

- Çukurağa Sofrası: Emek’te bulunan Ankara’nın güzide kebapçısı. O kadar çok ikram geliyor ki büyük ihtimalle yemek gelmeden doyacaksınız. Her şeyi harika! 10 üzerinden 10. Kesinlikle gidin, bazen yer bulmak çok zor olabiliyor gitmeden rezervasyon yaptırabilirsiniz.

- Bahçeli Marco Pascha Kafe: Ortamı güzel olan, hafif tuzlu mekan. İçen arkadaşlarım nargilesini beğeniyor, yemekleri bence çok da başarılı değil ancak oturup bir şeyler içmek için güzel bir ortam.

- Fidan Kültür Kafe: Kızılay’da bulunan, gözlemesi çok güzel olan, harika müziklerin çaldığı salaş bir mekan. Oturup kitap da okuyabilirsiniz, tavla da oynayabilirsiniz, müzik de dinleyebilirsiniz. Favori mekanlarımdan...

- Atatürk Orman Çiftliği: Ankara’ya gelip de Atatürk Orman Çiftliği’nde kokoreç yemeden olmaz. Gece karnınız kazınınca çok iyi gidiyormuş, öyle diyorlar. Kokoreç yemiyorum, bilmiyorum : ) Ankara’da saat sıkıntısı olmadan gidebileceğiniz nadir yerlerden...

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ?

Ankara insanı alışveriş merkezlerini çok seviyor, özellikle kış aylarında hava çok soğuk olduğu için herkes alışveriş merkezlerine akın ediyor. Buyrunuz Ankara’daki alışveriş merkezleri ve yorumlarım:

- Kentpark & Cepa: Eskişehir Yolu üzerinde yan yana bulunan iki alışveriş merkezi. İkisi de çok güzel, aradığınız her mağazayı bulabilirsiniz. Kenpark’ta ayrıca bowling salonu var. Cepa’da Cinemaximum, Kentpark’ta Prestige Sinemaları var. Kentpark’taki sinema salonlarının koltukları oldukça rahat.
- Armada: Yine Eskişehir Yolu üzerinde bulunan, hiç sevmediğim alışveriş merkezi. Kasvetli bir havası var, genelde boştur. Çok lüks mağazaları burada bulabilirsiniz.
- Next Level: Armada’nın karşısına yeni açılmış olup mağaza çeşitliliği çok fazla değil, ancak içi hoş. Victoria’s Secret’ı vardır, meraklısına duyurulur.
- Taurus: Balgat’a yeni açılmış olan, bayıldığım alışveriş merkezi. İçi çok hoşuma gitti, birçok mağaza da var. Kentpark-Cepa ile kıyaslandığında çeşitlilik az tabi ki ama yine de çok güzel.
- Gordion: Ümitköy’de bulunan çok güzel bir alışveriş merkezi. Ne ararsanız var, oldukça güzel.
- Panora: Oran’da bulunan elit alışveriş merkezi : ) İçinde yine her türlü mağaza var, yolunuz düşerse gidin ancak özel olarak gitmek için çok uzak : )
- Ikea&A City: Şehir merkezinin baya uzağında Ikea ve A city yan yana bulunuyor. A City’de birçok mağazanın outleti var. Occasion isimli mağazada Lacoste, Burberry gibi markaların geçmiş sezon ürünlerini oldukça ucuza bulabilirsiniz. Mavi, Mango ve Adidas da aynı şekilde...- Optimum Outlet: Özellikle Koton ve Mavi’sine bayıldığım alışveriş merkezi. Hem çeşit çok fazla, hem ucuz. Diğer mağazaları çok da başarılı değil bence, ama Mavi için gitmeye değer : ) Bir de küçük bir buz pateni pisti var içeride.

Yeni yerler gezdikçe, gördükçe yazıyı güncelleyeceğim. Yazımı çok sevdiğim bir şiirle noktalıyorum, kendinize iyi bakın : )

"Ankara’ya öyle yakışırdı ki kar… Asfaltlar ışıldar, buz tutardı resmi yalanlar."

Ceren Türetken

ODTÜ Matematik bölümü öğrencisi. Beşiktaşlı. Hayali dünyayı gezmek.