Interrail ile Budapeşte

Interrail’imizin ikinci durağı Budapeşte oldu. Belgrad'dan Budapeşte'ye gece treniyle gittik. Herhangi bir rezervasyon ücreti ödemedik (Interrail biletimizle), siz de ödemeyin : ) Şunu her şeyden önce söylemezsem çatlarım; Budapeşte'de tramvaya sakın bilet almayın, kimse almıyor kontrol yok herkeste bir rahatlık : ) Otobüs ve metro hiç kullanmadık bu yüzden bilmiyorum.

Gelelim esas olaya, biz Budapeşte'ye iki gün ayırdık ancak hosteli önceden ayarlamadığımız için ve ikinci gün arkadaşımızın sağlık problemi olduğu için sorun yaşadık bu yüzden yaklaşık 1-1,5 gün gezdik ve yetmedi. Dolu dolu 2 gün ayırmanızı tavsiye ederim. Budapeşte'de Mandarin Hostel’de kaldık, hostel temiz ve güzeldi tavsiye ederim.

Bir de şunu ekleyeyim, Macar insanını çok sevdim. Birlikte gittiğim arkadaşlarımdan birinin sağlık problemi oldu ve pazar olduğu için zar zor bulduğumuz sağlık ocağı benzeri özel bir yere gittik, doktor iğne yapılması gerektiğini ve 30 Euro olduğunu söyledi, ancak biz öğrenci olduğumuzdan vs. bahsedince o zaman bunu kayıtlara geçmeyim ben siz de para vermemiş olursunuz dedi.

Nereleri Gezdik?

Gelelim nereleri nasıl gezdiğimize… Biz zamanımız kısıtlı olduğu için şehri "Hop on Hop off" adı verilen turlarla gezmeye karar verdik, gayet de memnun kaldık tavsiye ederim. Ücreti 22 Euro gözüküyordu listede ancak pazarlık yapın, biz 13 Euro’ya aldık. Bu fiyata iki gün boyunca otobüs kullanımı, tekne turu, bira, yemek vs. dâhil. Bayağı avantajlı yani. Üstelik şehrin her yerine gidiyor, istediğiniz yerde inip istediğiniz yerde tekrar binebiliyorsunuz.

Biz önce Vaci Utca denilen, şehirdeki mağazaların hediyelik eşyaların vs. olduğu ünlü sokağa gittik. Ice bar görünce dayanamadık ve içeri daldık, değişik bir deneyim oldu : ) Giriş ücreti 8 Euro’ydu, fiyata iki içecek dâhil.

Vaci Utca'yı talan ettikten sonra, şehrin ünlü meydanı Kahramanlar Meydanı'na gittik. Bu meydanda birçok müze bulunuyor.

Kahramanlar Meydanı'ndan sonra hiçbir şey bilmeden, sağa sola bakıp yürüyerek koskocaman yemyeşil tertemiz bir parka vardık. Burada yarım saat uyumuşuz bile, o kadar huzurluydu : )

Müze gezmeyi hiç sevmem, ama hadi bir de müze görelim deyip Tarım Müzesi'ne girdik. Girişi 550 forintti. Buyurunuz bunlar da meraklısına fotoğraflar…

Bir de şehrin Buda tarafına geçtik. Buda Kalesi'ne çıktık. Görülecek bayağı şey var. Mutlaka gidin.

Tekne turumuzu da yaptıktan sonra koşa koşa Viyana trenimize yetişmeye gittik : )

Ne yedik, ne içtik?

Öğle yemeğimizi Vaci Utca'daki sahibi Türk olan Verne Restaurant'ta yedik. Pizza+içeçek+pancake'den oluşan menü 7 Euro’ydu.

2. gün öğle yemeğinde hop on hop off turumuzun hediyesi olan, Macarların meşhur yemeği Goulash yedik. Goulash dedikleri şey et ve patatesten oluşan sulu yemek, sadece suyu biraz bol, çorba gibi. Tadı güzel ancak bizde olmayan bir şey değil yani, ekstra bir olayı yok.

Buda Kalesi'nin çevresindeki hediyelik eşyalara bakarken bir baktık ki upuzun kuyruk olan bir yer. Merak ettik ve onu da aldık. İsmini fotoğrafta göreceksiniz; oldukça lezzetli tavsiye edilir : )

Akşam şehrin ünlü yeraltı barı "Szimpla Kert"e gittik. Ortam bayağı orijinal. Tavanda ve duvarlarda monitör, klavye, fön makinesi gibi şeyler var. Ben içki kullanmıyorum ancak arkadaşlarımın birisi ballı bira, diğeri vişneli bira içti. Ballı birayı beğenmediler ama vişneli birayı tavsiye ediyorlar.

Neye kaç para verdim?

Hostel: 12 Euro

Hop on Hop off: 13 Euro

Tarım müzesi: 550 forint

Öğle yemeği: 7 Euro

Ice Bar: 8 Euro

Magnet+Bileklik+Kartpostal: 1000 forint

*Euro kabul eden yerlerde ödemeyi Euro ile yaptığım için hesaplar biraz karışık. 10 Euro karşılığında 1850 forint aldım.

Ortalama 2 günde Budapeşte'de 50 Euro harcadım. Para meselesi de böyleydi.

Sonuç olarak;

Interrail yaparken Budapeşte için 2 gün idealdir, sadece Budapeşte tatili yapacaksınız 4-5 gün de çok rahat geçer.

Hop on hop off turlarını değerlendirin.

Yeme-içme çok pahalı değil, rahat rahat yiyip için.

Para bozdururken komisyon almayan yerlerden bozdurun.

Macar kızları da Allah kahretsin ki yine çok güzel. Erkekler yaşadınız : (

Budapeşte güzel şehir, tekrar gidebilirim umarım. Bu yazı da burada bitti, kendinize iyi bakın, takipte kalın : )

Ceren Türetken

ODTÜ Matematik bölümü öğrencisi. Beşiktaşlı. Hayali dünyayı gezmek.