Kapitalizmin Başkenti: Hong Kong

Merhaba, Uzak Doğu’nun en popüler noktalarından biri olan kapitalizmin başkenti Hong Kong gezimi yazacağım sizlere...

Bu yazıda sizlere bol bol fotoğraf ve elimden geldiğince Hong Kong’un yaşam biçimi ve gezilecek yerlerini anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle Hong Kong için küçük ipuçlarıyla başlayalım!

• Para birimi olarak Hong Kong Doları (HKD) kullanılıyor.
  • Saat farkı - 6 saat ileride.
  • Uçuş süresi 11 saat.
  • Hong Kong, Türkiye’ye göre daha pahalı bir şehir. Alışveriş için pek ideal sayılmaz.
  • Yaklaşık olarak 100 HKD = 10 EURO
  • Her yere metro ile ulaşabilirsiniz.
  • Toplu taşıma maalesef ucuz değil.
  • Taksiler kısa mesafede avantajlı olabiliyor.
  • 5 GB internet olan tak kullan bir simkart ortalama 50 HKD (havalimanından 7eleven’dan alınabilir).
  • Yukarıda tak kullan simkarttan bahsettim. Bu konu bence bir turist için çok önemli. Çünkü yerel bir simkartınız olursa ve internet kullanabiliyorsanız artık siz yerel olmuşsunuz demektir. Bu hayatta Foursquare var ise bir daha ne haritaya ne yönlendirmeye ihtiyaç duyarsınız. Muhakkak tavsiye ederim.

Hong Kong'u tanıyalım!

Hong Kong; Lantau, Kawloon ve Hong Kong adası olmak üzere 3 adadan oluşan küçük bir ülke. Şehrin merkezi; Hong Kong adası. Bunun yanında daha turistik diyebileceğimiz yer ise Kawloon. Hong Kong adasından Central limanından Kawloon’a 5 dakikada 2,5 HKD ödeyerek Star Ferry denen vapurlarla geçebilirsiniz.

Benim otelim Novotel Citygate oteliydi. City Gate, havalimanına 5 dakika mesafede bir outlet bölgesi. Neredeyse dünyadaki tüm markaların outlet mağazalarını bulabileceğiniz bu outlet merkezinde fiyatların o kadar da cazip olmadığını belirteyim. Otel ise City Gate AVM’nin hemen yanında, AVM’ye otelden direk bir yürüyen merdivenle ulaşabiliyorsunuz. Bu nedenle bence çok avantajlı bir oteldi.

Havalimanı, Lantau adasında yer alıyor. Havalimanına indikten sonra merkeze hızlı tren veya metro ile ortalama 25 dakikada ulaşabiliyorsunuz (30 HKD). Metro ulaşımının aşırı rahat ve kolay olması nedeniyle illaki merkezde bir otel seçip yüksek paralar ödemenize gerek yok. Aynı paraya çok daha konforlu ve iyi bir otelde kalabilirsiniz.

Dünyanın en kozmopolit ülkelerinden biri: Hong Kong

Hong Kong, her milletten insanı görebileceğiniz, dünyanın en kozmopolit ülkelerinden biri olma ünvanına sahip. Uzak Doğu’nun tüm para trafiğinin buradan geçmesi, burayı belki de dünyanın en önemli finans merkezi yapmış.

Buradaki halk o kadar meşgul ki etrafta sürekli koşar halde yürüyen, ellerindeki telefonlardan başka hiçbir şeyle ilgilenmeyen insanlar topluluğu görüyorsunuz. Metrolarda bile "telefonunuzla ilgilenmeyin, trabzanlara tutunun" anonsu yapılıyor :)

Burada halk yaşayabilmek için çok çalışmak zorunda gerçekten. Kiralar 2000 USD'den başlıyor. Bu nedenle akşama kadar harıl harıl koşuşturma içerisinde çalışıyor insanlar. Bunun yanında beni hayrete düşüren ise tüm gün çalışan insanlar tüm gece de sokaklarda geziyor. Ne zaman uyuyor, ne zaman dinleniyorlar belli değil. Gece 2.00’de metrolar ve sokaklar insanlarla dopdolu.

Hong Kong'da Gezilecek Yerler ve Görülecek Şeyler

• Big Buddha (Lantau)
  • Disneyland (Lantau)
  • Gece Pazarları (Kawloon)
  • Symphony of Lights (Kawloon)
  • Avenue of Stars (Kawloon)
  • Yuen Wong Tai Sin Tapınağı (Kawloon)
  • Victoria Peak (Hong Kong)
  • Soho Bölgesi (Hong Kong)
  • Central Sokakları (Hong Kong)

Lantau Adası'nda Yapılacaklar

Big Buddha Bölgesi

Big Buddha bölgesinden başlayalım. Burası Lantau adasında, dağların arasında bulunan tapınak ve dev bir Buddha heykelinden oluşan turistik bir bölge. Tabiri caizse Hong Kong’a gidip Buddha heykelini görmeyeni dövüyorlarmış:)

Buddha’ya gidebilmek için CityGate outlet’in hemen yanından CableCar denen teleferikleri kullanabilirsiniz. Fiyatı gidiş-dönüş 150 HKD. Tabanı cam olan teleferikler de var fiyatları daha pahalı ama gayet gereksiz. Boşuna para vermeyin. Normali iyidir. Yukarıda herhangi bir ücret ödemiyorsunuz.

Teleferiğin tek dezavantajı ise aşırı sıra olması. Sabah 10.00'da açılıyor. Benim tavsiyem 10.00'a doğru orada olun ve sıraya girin ki mümkün olduğunca az bekleyesiniz. Yoksa en az 1 saat garanti bekleme diyebilirim.

Yaklaşık 30 dakika süren harika manzaralı bir teleferik seyahatinden sonra dev heykele ve turistik köye ulaşıyorsunuz. Köyde sizi turistler için hazırlanmış alışveriş dükkanları, kafeler kompleksi karşılıyor. Burada her türlü hediyelik şeyler bulabilirsiniz. Ama tabi şehir merkezine göre hepsi daha pahalı. Buddha’da harcayacağınız vakit ortalama 2 saat.

Hong Kong’daki Disneyland

Diğer Disneyland'lar ile karşılaştırıldığında diğerlerine göre çok küçük çocuklara hitap ettiğini duyduğum için ve zamanım kısıtlı olduğundan oraya gitmekten vazgeçtim. Siz de kendinize göre değerlendirebilirsiniz.

Kawloon Yarımadası'nda Yapılacaklar

Kawloon Gece Pazarları

Kawloon adasında geceleri açık olan 2 adet gece pazarı var. Bunlar birbirine 20 dakika yürüyüş mesafesinde olan Temple Street ve Ladies Market gece pazarları. Gitmeden önce buraların methini çok duymuştum fakat gidip gördüğümde benim için tam bir hayal kırıklığı oldu açıkçası. Benzetmek gerekirse 3. sınıf tatil beldelerinde kurulan, tamamen Çin malı kemer, cüzdan ve bilimum saçma sapan şeyin satıldığı bir ortamla karşılaştım. Magnet harici alacak bir şey bulamadığımı da belirteyim. Ama magnet’in en ucuzu buradaydı o ayrı :)

Bunun yanında Kawloon adasında neredeyse her sokak yürüyerek gezilebilir. Gece gündüz çok kalabalık sokakların olduğu bu ada, Asya kültürünü derinden yaşayabileceğiniz mekanlar vaat ediyor.

Symphony of Lights

Bunların hepsinin yanı sıra Kawloon adası, Hong Kong’un meşhur gökdelen manzarasını ve gece ışıltısını seyredebileceğiniz en güzel yer. Her gece saat 20.00’de Tsim Sha Tsui sahilinde (Star Ferry’den inince hemen sağ tarafta) bir balkon var ve oraya gidip meşhur ışık ve ses şovunu ücretsiz izleyebilirsiniz (abarttıkları kadar bir numarası yok ama görmedim demeyin).

Avenue of Stars

Burayı gördükten sonra sahilden yürüyüşe devam ederek yaklaşık 15 dakikalık bir yürüyüşle Avenue of Stars bölgesine gidebilirsiniz. Burası sonradan yapılan bir sahil yürüyüş yoludur. Yerlerde bölgenin ünlü yıldızlarının Hollywood’daki gibi yıldızları bulunuyor. Ben hiçbirini tanımıyordum tabii sizi bilemem : )

Bunun yanında bölgenin dünya çapında gururu olan Bruce Lee’nin bir heykelini görebilirsiniz. Aşağıdaki pozu vermek isterseniz güzel bir sırayla karşılaşacaksınız : )

Yuen Wong Tai Sin Tapınağı

Bu kadar Uzak Doğu’ya gelmişiz bir tapınak neyin görmeden olmaz derseniz yine Kawloon adasında bulunan Yuen Wong Tai Sin Tapınağı’nı gidip görmenizi tavsiye ederim. Buraya metro ile direkt ulaşabiliyorsunuz. Tapınağın bence en ilginç yanı geçmiş ve günümüzün sentezini yansıtması. Günümüz gökdelenlerinin gölgesinde dini temeller içeren eski bir yapı. Harikaydı!

Hong Kong Adası'nda Yapılacaklar

Bu kadar Kawloon’dan sonra biraz da ana ada olan Hong Kong’dan bahsedeyim sizlere. Hong Kong adası; dev gökdelenlerin, iş merkezlerinin ve alışveriş merkezlerinin bulunduğu bir bölge. Burası belki de dünyanın en ihtişamlı ve gösterişli bölgelerinden biri olabilir. Ortalamada 100 kattan aşağı ne işyeri ne ev var bu bölgede.

Öğrendiğim kadarıyla da dünyada kiraların en pahalı olduğu yer de burasıymış. Örnek olarak sıradan bir ofis katının aylık kirasının 300.000 USD olması ve ya Abercrombie&Fitch mağazasının aylık kirasının 3 milyon USD olması durumun vahametini biraz açıklar herhalde

Victoria Peak

Burada bulunan ve gökdelenlerin hemen arkasındaki Victoria Peak tepesini görmeden sakın Hong Kong’u gördüm demeyin. Tepeden tüm ülkeyi rahatlıkla izleyebiliyorsunuz. Buraya çıkmak için de birkaç yöntem var. İlki tramvay ama burada epey sıra olduğu söylendi. Herşey bir kenara bir taksiye atlayıp 65 HKD vererek 15 dakikada tepeye ulaşabilirsiniz.

Tepede küçük bir AVM, kafeler ve muhteşem şehir manzarasına ulaşacaksınız. Hele ki hava açıksa Çin’i bile görebilirsiniz. Ben gittiğimde fotoğraflardan da görülebileceği gibi hava biraz pusluydu.

Soho ve Central Bölgesi

Central bölgesinde görmeden geçmeyin diyebileceğim son yer de Soho bölgesi. Malumunuz her yerde bir Soho bölgesi yer alır. Burası da diğerleri gibi yerel ürünlerin, restoranların, yiyecek pazarlarının bulunduğu bir bölge. Gidin birşeyler deneyin derim.

Aslında Hong Kong’un yaşam biçimi ile ilgili yazılacak çok fazla şey var. Bir ara zaman bulduğumda daha çok şey yazacağım. Şimdilik görüşmek üzere diyelim...

Melih Bildiren

Çanakkale’de doğmuş, hayatının 20 yılını İzmir’de geçirmiş, İstanbul’da yaşayan, İşletme Fakültesi Mezunu, Pazarlama İletişimi neferi, Havacılık tutkunu, Motosiklet aşığı,Pozitif, Gülmeyi ve konuşm