KauaiHawaii adalarının en yaşlısı ve tahmini olarak 6 milyon yaşında. Diğer Hawaii adaları gibi, doğal güzelliklerini muhteşem manzaraları ile gözler önüne seriyor. Benim için de görülmeye değer Hawaii adalarından Maui Adası'ndan sonra ikinci sırada yer alan ve birçok manzarasını saatlerce bir tuvale bakar gibi seyretmeye doyamadığım, tüm renkleri içinde barındıran güzeller güzeli...

Herkesin aradığını bulabileceği bir yer. Macera mı istiyorsunuz, tehlike mi arıyorsunuz, eğlence mi yoksa romantizm mi istiyorsunuz? Hepsi için HOŞ GELDİNİZ.

Kauai Adası'nda sizi neler bekliyor?

Birçok kaynağa göre dünyanın görülmesi gereken ilk 10 kanyonundan biri olan Waimea Kanyonu, Amerika'nın en tehlikeli ilk 10'u arasındaki NaPoali’de trekking ve kamp, Jurassic Park, Indiana Jones gibi filmlerde yer alan muhteşem şelaleler, romantik sahiller, tropikal lezzetler, dalış, şnorkel, skydiving, motosiklet... Hepsi size göz kırpıyor.

Diğer adalarda olduğu gibi bu adanın her noktasına burnunuzu sokmak ne yazık ki o kadar kolay değil. Kanyonların her noktasına gitmek veya şelalelerde yürüyüş şansı kısıtlı.

Adada yapılacak birçok aktivite ve tur var. Önerim; kesinlikle kaçırmamanız gereken manzaralar için, Kauai Adası'nda helikopter veya airplane turu. Seçim size kalmış, isterseniz önce adayı karadan sonra havadan görün benim yaptığım gibi ya da tam tersi. Birçok opsiyon var bu gezi için, en uygun ve tercih ettiğiniz tur sizin olsun :)

Adanın birçok noktasında 'lookout'dan daha ileri gidemediğim için ve ne fotoğraf makinemin ne de gözümün kadrajına görmek istediğim kareleri sığdıramadığım için, adanın tamamını havadan görmek vazgeçilemez bir istek uyandırdı bende. Tekrar söylüyorum bu, ada için yapılacaklar listenizde kesinlikle yer almalı.

Adada geçirdiğim 5 günde yaşadığım acı ve muhteşem anıların sonunda çıktığım bu 70 dakikalık yolculuk hafızama inanılmaz kareler kazandırdığı gibi bundan sonraki gezilerim için bakış açımı tamamen değiştirdi.

Haydi şimdi biraz Kauai Adası'nı gezelim.

Uçak Lihue Havalimanı'ndan havalanır havalanmaz, Nawailiwili Bay ben burdayım diye el sallıyor.

Hemen ardından burnumuzu Hanepepe Valley'e çeviriyoruz. Kahve arazileri ve renk cümbüşü sizi selamlıyor. Şanslıysanız Jurrasic Park şelalesine yakın geçebilir veya aldığınız tura göre orada küçük bir mola da verebilirsiniz.

Ve muhteşem güzelliği ile gözlere inanılmaz bir ziyafet yaşadan “Grand Canyon of the Pacific”, Waimea Kanyonu. Daha gözleriniz bu ziyafetin keyfine doymadan daha da fazlası geliyor ve şaşkınlıktan fotoğraf mı çeksem, manzaraya mı baksam, kaptana arka arkaya sorular mı sorsam, bilemeden kalıyorum. Daha 1 gün önce zorlu bir yürüyüşle geçtiğim ve hayatım boyunca aklımda kalacak üzücü anlar yaşadığım Napoli Coast, inanılmaz...

Ardından romantik, pardon, sakin mini mini sahiller takılıveriyor fotoğraf karelerine : )

2 gün önce yüzmek için gitmeye çalıştığım Kraliçe Köşesi yani Quenn's Bath... Sadece yüzmek değil oturup Pasifik Okyanusu'nun o güzelim dalgalarının, saatlerce danslarını dinlemek için de güzel bir nokta.

Hala o kareler aklıma geldikçe, aynı heyacan ve keyfi yaşıyorum. İşte bazen söylenen bir söz geliyor hep aklıma: "Bazı şeyler anlatılmaz yaşanır"...

Hawai'ye gideceklere tavsiyeler

• Çok fazla tur şirketi var. Ben en uygun olanlarından birini seçmiştim. Hemen hepsi aynı turu yapıyor. Eğer aklınızda bot turu yapmak da varsa, ikisini aynı anda yapan tur şirketlerini tercih edin ki indirimleriniz biraz daha fazla olsun : )
  • Hava tahminlerinin yapılamadığı bir adada olduğunuzu unutmayın, her an uçuş iptali olabilme durumu var. Kısıtlı zamanınız varsa ve son gününüzde bu tura gidiyorsanız, iptal edilmesi durumunda para iadesinin nasıl olabileceğini muhakkak sorun.
GULCIN SOGUT

Yeni yerler keşfetmek, gittiğim ve beynime kazıdığım yerlere yıllar sonra yeniden giderek değişimlerini izlemek, çoğu zaman yol planı yapıp hiç bir zaman uymamak, macera için her türlü hava, deniz,