Kiev: Eski Kent Merkezi Podol

Eski dönemde Kiev alt ve üst şehir olarak ikiye ayrılıyormuş. Üst şehir yönetim merkeziyken, alt şehirde halk yaşarmış. Podol, halkın yaşadığı, ticaret yaptığı ve hayatını sürdürdüğü yermiş. Kuruluşu 15. yy’a dayanıyor. Kiev’deki pek çok eski yapı, anıt, kilise, sokak ve meydan bu semtte bulunmaktadır. Burada bulunan Kievo-Mogilyanskaya Akademisi 1632 yılında yapılmış olup, aralarında Lomonosov, Skovoroda ve Miloradovitch gibi birçok dünyaca ünlü yazar mezun etmiştir.

Podol eski kent bölgesi benim Kiev gezimizdeki favori yerimdi. Ana meydandan arnavut kaldırımı bir yoldan yokuş yukarıya çıkmaya başlıyoruz. Burası Andreevskiy Bulvarı olarak anılıyor. Andrevski yokuşu; Aya Sofya meydanıyla (Boğdan Meydanı) , Kontraktova meydanını (Podol Merkezi) birbirine bağlayan tarihi bir sokaktır. Bir diğer deyişle yönetim merkezi olan üst şehirle halkın yaşadığı alt şehiri bir birine bağlayan merkezi, tarihi bir sokaktır.

1711 yılı itibariyle Kiev şehrinin yöneticisinin emriyle Andrevski sokağı genişletildi ve sadece insanların yürüyerek geçtiği patika bir yol olmaktan çıkıp, atlıların ve at arabalarının da geçebildiği büyük ana bir sokak haline getirildi.

Günümüzde Andrevski Yokuşu üzerinde sağlı sollu hediyelik eşyacılar, antikacılar, ressamlar ve eserleri bulunmakta. Buraya en az 2 saat ayırmanızı öneririm. Bu yokuşun uzunluğu yaklaşık 1 km. Eski savaş dönemine ait birçok eşya da burada satılıyor. Heryerde olduğu gibi imitasyonlarına dikkat. Bir de 100 yıldan eski eşyaları yurtdışına çıkartmak yasak. Havaalanında polis el koyabilir. Sadece Pazar günleri burada antika pazarı kuruluyor.

Yol üzerinde ufak bir kafede bira ve patates söylüyoruz. Patates ve servis edilen soslar çok meşhur. Benim önerim: elma dilim patates, dereotu ve parmesan peynirli kombinasyon...

Yokuşun en tepe noktasına ulaştığımızda sol tarafta muhteşem bir manastır var. Yeşil kubbeli Caves Manastırı. Bu manastırda bir düğün törenine katılıyoruz. Manastıra merdivenlerden çıkarak girebiliyorsunuz. Sakın sadece manastıra çıkıp geri dönmeyin. Manastırın girişinde sola ilerlediğinizde, oradaki terastan Andreevskiy Bulvarı’nın kuş bakışı fotoğraflarını çekebilirsiniz.

Kiev konaklama konusunca cüzdan dostudur diyebiliriz. Birçok kaliteli oteli veya günlük kiralık daireleri uygun fiyatlara bulabiliyorsunuz. Bunlar içerisinde ki Sofia Cathedral Apartment, bu uygun otellerden bir tanesi. St. Sophia Katedraline 200 metre mesafede yer alan bu günlük kiralık daireler iyi bir seçim olacaktır. Şehrin hareketli yerlerine ve turistik mekanlara kolayca ulaşabileceğiniz bir lokasyonda yer alıyor. Bunun yanında  Maidan Nezalezhnosti'ye 7 dakikalık yürüme mesafesinde olan Dnipro Budget oteli, bütçesi çok kısıtlı olanlar için mükemmel fiyatlara sahip. Ekonomi yapmak isteyenlerin aklında bulunmalı. Eğer ortalama fiyatlı ancak kaliteli olan bir günlük kiralamalı daire istiyorsanız Best Season Apart Hotel’i de tercih listenize koyabilirsiniz.Daireler ünlü Kreschatik Caddesi'ne ve St. Sophia Katedraline 5 dakikalık bir mesafede yer alıyor. Bu otel önerilerinin dışında, Kiev’de ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.