Kiev Perchka Lavra

Arena City’nin köşesinden bir taksi ile anlaşıp bizi Perchka Lavra’ya götürmesini rica ediyoruz. Taksi şoförümüz 20-25 yaşlarında meraklı bir genç. Bizim konuşmalarımızdan nereli olduğumuzu çıkartmaya çalışıyor. Türkiye’den geldiğimizi söyleyince, “I love Turkish Music” diyerek, bir hamle ile CD’yi değiştiriyor. Koyduğu CD Azerice, ve bir de sesini sonuna kadar açmaz mı, bu da yetmezmiş gibi hem şarkıya eşlik ediyor, hem de ara ara dans eder gibi hareketler yapıyor. Ama o kadar sevimliydi ki, “müziğin sesini kısar mısın?” bile diyemedim.

Neyse, nihayet geldik. Perchka Lavra büyük bir manastır. Konum olarak Dynyeper nehrine bakıyor. Taksi şoförümüzün bizi indirdiği noktadan yokuş aşağı arnavut kaldırımlı bir yoldan ilerliyoruz. Buraya ibadet etmek için gelen birçok kişi var.

Ukrayna’nın muazzam kubbeli yapıları ile ilk tanışmamış Perchka Lavra’da gerçekleşti.

Manastır eski SSCB içindeki en büyük manastırlardan biriymiş. 11. yy’ın ortalarında daha küçük bir alana kurulmuş olsa da zaman içerisinde manastırın kapladığı alan 27 hektara ulaşmış. Manastır 2 kısımdan oluşuyor: üst kısım ve alt kısım. Şu an manastırın içinde 18 tane kilise var. Bunların 12 tanesi yerin üzerinde taş yapı, 6 tanesi yerin altındaki mağaralarda bulunmakta. Bu mağaralar manastır içinde yaşamış azizlerin gömüldüğü mezarlık olarak kullanılıyormuş. Kutsal sayıldığı içinde dünyanın pek çok yerinden Slav Ortodoks Hristiyanları bu manastırı ziyaret edip, hacı oluyormuş.

Aynı zamanda manastırın içinde Güzel Sanatlar Müzesi ve Mikro Minyatür Müzesi var.

Vaktiniz olursa mutlaka Kiev Mikro Minyatür Müzesi’ni ziyaret edin. Dünyada bir eşi daha olmayan müzenin kurucusu ve bütün eserlerin sahibi Ukraynalı Mykola Syadristy’dir. Bütün eserleri kendisine ait olup bir çoğu Guinness Rekorlar kitabına girmiştir ve dünyanın bir çok ülkesinde sergilenmiştir. İlk eserini 1960’lı yılların başına yapmıştır. Bu minyatür eserlerin bir çoğu Müzedeki eserlere merceklerle bakılmaktadır. Bu eserler arasında, toplu iğnenin başındaki satranç takımı, saç teli içinde gül, dünyanın en küçük saati, iğne deliğindeki piramitler ve kervan, saç telinin ucuna isim ve soy ismini yazması, dünyanın en küçük kilidi ve anahtarı gibi pek çok insanı hayret içinde bırakan eser bulunmaktadır.

Kiev’de konaklamak için şehir merkezinde yer alan ve Volodymyr's Katedrali'ne 15 dakika yürüme mesafesinde ki Lux Kiev Apartments’i iyi bir seçim olarak tercih edebilirsiniz. Dairelerin günlük fiyatı da gayet uygun. Yeri gelmişken Kiev’de konaklamalarda günlük daire kiralama daha yaygın olarak tercih ediliyor. Bunun yanında yine ekonomik fiyatları, merkezi konumu ve turistik mekanlara yakınlığı ile Premium Rent in Kiev otelini de düşünebilirsiniz. Otel ulaşım ağlarına 5 dakikalık bir mesafede merkezi bir konumda. Bunların yanında fiyat olarak biraz yüksek ama kalite olarak çok iyi olan, Avrupa Meydanındaki Khreschatyk Center Hotel konum ve kalite açısından şehrin en iyilerinden. Buradan şehrin turistik mekanlarına,  restoranlarına, kafelerine ve mağazalarına kolayca ulaşabilirsiniz. Bu otel önerilerinin dışında, Kiev’de ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni