KRAL SEJONG'UN HİKAYESİ, SEUL

Seul'e gidip de Gyeonbokgung Sarayı ana kapısı önünde yer alan Kral Sejong Heykeli'ni görmeden dönmek olmaz... Kim bu Kral Sejong diyorsanız bana göre bizim için Atatürk neyse Koreliler için Sejong öyle. Okuma yazmanın önemini bileni Koreceyi (Hangıl) ortaya çıkaran ve ülkesi için daha birçok şey yapmış olan bir kral.

Seul

Ben her gidişimde bir kerede olsa kralı ziyaret ediyor saygılarımı sunuyorum. :) Bu heykelin biraz daha ilerisinde de Amiral Yi Soon Shin’in heykelide var hatta... O da Kore tarihinde önemli yeri olan biri... Kore'yi Japon işgaline karşı koruyan ve Kaplumbağa gemilerin mucidi. Ben kısaca bahsettim ilginiz varsa tarihi konular isteğe göre araştırılabilir...

Seul-1

Seul bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Buraya gitmek isterseniz metro hattı üzerindeki üç istasyondan ulaşım sağlayabilirsiniz.

İstasyonlar:

1. Jonggak (Hat 1-Çıkış 1),
  2. Gyeongbokgung Palace (Hat 3, Çıkış 6),
  3. Gwanghwamun (Hat 5- Çıkış 2)

Seul-2

Seul şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Sky Cozy House, Homestay Eve, Jinho's House güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Garosugil Homestay - Female Only, House Sarah in Dongdaemun Market 3, Hapjeong Private Villa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Shilla Stay Seodaemun, Hotel Peyto Gangnam, Dott Hotel Myeongdong gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Oasis Guesthouse, Namsan Guesthouse, Birdsnest Hostel Hongdae tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Seul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gwanghwamun Meydanı'nın altında bir de Kral Sejong’un hikayesinin anlatıldığı bir yeraltı müzesi olduğunu dışardan bakınca tahmin edemezsiniz. Ama zaten bilinen Seul şehrinin altıda ayrı bir şehir var. İşte burdada KralIn heykelinin tam arka tarafında girişi olan bir yeraltı müzesi var. Bana göre herkesin ziyaret etmesi gerek... Bu müzenin iç kısmından birkaç görseli yazıda görebilirsiniz.

Müze ile ilgili çektiğim kısa videoyu izlemek istersenizde;