Noryangjın Balık ve Su Ürünleri Marketi (노량진수산시장)

Noryangjin Balık ve Su Ürünleri MarketiSeul'un göbeğinde denizürünlerini satın almak ve yemek için en doğru yer. 1927'den bu yana açık olan market şuanki konumuna 1971'de taşınmış. Kore'nin en eski ve 6.000 metre kare alan kaplayarak en büyük denizürünleri marketi...

Noryangjin Suürünleri Marketine tepeden bakış...

24 saat açık olan bu Market'te 700 kadar dükkan binbir çeşit balık, yengeç, ahtapot, karides, deniz kabukluları yani aklınıza gelebilecek yada gelemeyecek bütün denizürünleri var. Sabahın erken saatlerinde dükkanların gelen canlı suürünleri için açık arttırmaları oluyormuş. Söylenene göre baya kalabalık oluyormuş ve iyi ürünler için mücadele çokmuş.

Biz Yeouido Park'ta hersene gerçekleşen havai fişek festivaline giderken bu durakta inmeye karar verip marketi keşfettik. Seul Metrosu 1. hat (koyu lacivert) Noryangjin Durağı'nda inip 1. çıkıştan çıkarsanız bu devasa deniz ürünleri marketinin içine düşeceksiniz... Marketin ikinci katında restoranlar bulunuyor. Aldığınız ürünleri pişirip yiyebileceğiniz şekilde birçoğu yada gittiğiniz dükkan çalışanları sizin için bunu yapıyor.

Denizden babam çıksın yerim tabirine okadar çok uyuyor ki yok yok...

Biz de dolaşırken baya renkli kareler yakaladık.. Canlı ahtapotlarla bizi korkutmaya çalışan amcalar, dev yengeçleri elleri ile tutan teyzeler...Bir de balıkçı bir ajussinin tezgahında debelenen ama yarısı olmayan bir balık vardı ani şekilde hareket ediyordu... Ölü olduğunu ve muhtemelen sadece kas seğirmesi şeklinde tepki verdiğini biliyorduk fakat garip bir sahneydi.. Bendeki şans o ajussi elime al al diye bir parça çiğ balık verip bir de üzerine acı biber sosunuda sıkıp "yeee yeeee" diye ısrar edince yemek zorunda kaldım... "Peşine o amca bana şu balığı görüyor musun?" diyerek o balığı gösterip "Bak o balığı yedin sen" demesiyle anlık bir şok yaşadım. Baya baya canlı yemek buymuş dedim...

Seul'e yolunuz düşerse deniz ürünlerini seviyor ve yerinde denemek istiyorsanız bu market doğru yer...