Malezya'nın Turizm Cenneti: Langkawi Adası

Penang Adası'ndan Langkawi Adası'na gitmek istiyorsanız en uygun ulaşım elbette feribot ile yapılıyor. Bunun için de sabah erkenden feribot iskelesinde bulunup biletinizi almalısınız. Çünkü Langkawi Adası için günde sadece bir tane ve sabah erken saatlerde feribot bulunuyor. Ben de sabah sabah sırt çantamı yüklendim çıktım yollara. Konakladığım hostelin önünden iskeleye 5 dakikada taksi ile ulaşıyorum. Bilet işlemlerinin ardından feribottaki yerimi alıyorum. Yaklaşık 3,5 saat süren feribot yolculuğunun ardından Langkawi Adası'nın iskelesi nihayet görünüyor. İlk intiba her zaman çok önemli benim için ve Langkawi Adası, iskelesi ve güzelliği ile ilk bakışta tam puan alıyor benden. Adaya gelen turist sayısının fazlalığı ise her haliyle belli ediyor zaten adanın önemini.

Langkawi Adası'na gitmek üzere Penang Feribot İskelesi'ndeyim

Langkawi Adası'na feribottan çıkış zamanı

Langkawi Adası'nda turistlerin uğrak yeri ve en özel plajının olduğu yer Cenang Beach. Bembeyaz kumsalının yanında alışveriş ve eğlence mekanlarının olduğu ünlü Cenang Beach e ise taksilerle yaklaşık 20 dakikalık bir yolculukla ulaşıyorsunuz. Malezya’nın en ünlü tatil adası olan Langkawi’ye Malezyalı yerli turistler de büyük ilgi gösteriyor. Elbette sırtçantalıların da uğrak yeri aynı zamanda. Adanın simgesi ise buraya özgü bir balıkçı kartalı. Hatta adanın merkez kasabası olan Kuah’ta kocaman bir kartal heykeli ve meydanı mevcut. Ben 4 gün kaldığım Lankawi Adasında Kuah’a bir kez gittim. Kartal heykelinin olduğu mekanı görmeden dönmek olmazdı elbette.

Bembeyaz ve kocaman sahili ile Cenang Beach

Gelelim konaklama ve yer bilgilerine... Cenang Beach’te konakladığım yer, caddede çok merkezi bir yerde. Rainbow denildiğinde herkesin bildiği hostelde odada 4 kişi kalıyoruz ve gayet de keyifli arkadaşlarla tanışıyorum. İnternet tahmin ettiğimden çok çok iyi ve geceliğine yaklaşık 5 $ gibi çok çok uygun bir bedel ödüyorum. Adaya gelir gelmez ise www.bilinmeyenrota.com sevgili Tuğçe Makarnacı’nın Facebook'taki paylaşımı önüme geliyor. Kendisine bir mesaj yazıp Langkawi’de olduğumu, bir kahve ikram edebileceğimi yazıyorum. Kendisini tanıyorum ama yüz yüze görüşme imkanımız daha önce hiç olmamıştı. Bana akşam sahilde bir mekanda olacaklarını ve orada buluşabileceğimizi yazıyor. Ben adayı tanımak adına biraz geziyorum ve akşam saatlerinde sahilde Little Lillia’s isimli barda buluşuyoruz. Kendisi gerçekten harika bir kız ve dünya tatlısı bir gezgin. Langkawi Adası'nın çok şık bir otelinde iş imkanı yakalamış, hem geziyor hem çalışıyor. Takdir etmemek mümkün değil. Akşamımız biraz kalabalık ve zevkli. Nihayetinde ise sohbet dolu bir gezgin buluşması geride kalıyor Langkawi’de ve artık dinlenme vakti.

Cenang Beach'teyim

Cenag Beach'te günbatımı

Çok iyi dinlenmiş olarak biraz da geç kalkıyorum bu sabah. Herhangi bir programım yok. Aldım elime havlumu ve güneş kremimi iniyorum sahile. Cadde ile sahil arası 1 dakika bile sürmüyor, 50 metre var ya da yok. Cenang sahili yeşil ile mavinin en güzel buluştuğu yerlerden bir tanesi. Mevsim itibari ile olsa gerek kalabalık da yok. Hava çok güzel ve alabildiğine kumsal... Fotoğraf açısında çok renkli görüntüler var. Tek eksiğim kitap. Ağırlık yapar diye almadığıma o kadar pişmanım ki anlatamam. Kitap okumaya bu kadar aç kalacağımı hiç düşünmemiştim. Biraz caddede yürüyüşe çıkarsam hem yiyecek bir şeyler alırım hem de belki kitap falan bulurum diye düşünüyorum ve ikinci el kitap satan bir kitapçıdan Traveler adlı kitabı anında buluyorum. Çocuk gibi sevindim, içim içime sığmıyor. Neredeyse bütün günümü sahilde yüzerek, uyuyarak ve kitap okuyarak geçiriyorum. Akşam saatlerine doğru hem günbatımını izlemek hem de 1-2 günbatımı fotoğrafı çekmek için oturuyorum, derken birisi üzerime doğru "merhaba" diyerek yürüyor. İşte yeniden bizim Tuğçe. Akşama çalıştığı otelin havuzunda Pool Party yapıyorlar ve onun için sahilde davetiyeleri dağıtıyor. Bu akşam da havuz partisine davetliyim bakalım. Akşam Tuğçe’nin ve arkadaşlarının şık organizasyonunda güzel bir parti oluyor. Ben biraz erken ayrıldım ama çok eğlenceliydi benim için. Tuğçe Makarnacı www.bilinmeyenrota.com'a buradan teşekkür ve sevgilerimle...

Cenang Beach'te bulunan bu ikinci el kitap satış dükkanı favorilerimden

Tuğçe Makarnacı ile Langkawi Adası'nda gezginler olarak buluştuk

Langkawi Adası’nın aslında en önemli ve değerli yüzü ekolojik olarak zengin bir tabiata sahip olması. O nedenle bu günümü Eko Tour için ayırıyorum ve satın almış olduğum bir turla Ekolojik Tour keyfi yapma zamanı bugün. Adanın Kilim Geopark adındaki bu bölgesi UNESCO tarafından koruma altına alınmış farklı bir Ekosistemi olan bir yer. Burada bulunan balık çiftliklerinde birbirinden farklı balıkları izleme ve besleme imkanı bulabiliyorsunuz. Elbette su içerisinde kendini yüzmeye alıştırmış maymun türlerini su da yüzerken izleme imkanınız da var. Mangrove ağaçları arasında dar kanallarda tekne ile gezinti ve turun en can alıcı noktası olan Langkawi Adası’nın da simgesi olan Balık Kartalları’nı beslemek ve gözlemlemek De çok zevkli. Son olarak Da sırada Yarasa Mağarası (Bat Cave) var. Şimdiye kadar gördüklerimin en büyüğü diyebilirim. Tur benim açımdan zevkli geçti, fena da değildi. Turdan sonra o kadar yorulmuşum ki odama geldiğimde nasıl uyuduğumu hatırlamıyorum bile. Bu gece Langkawi gece hayatına da bir göz atalım diyorum. Herkesin dilinde Samba diye bir bar var. Bir bakalım diyorum gidiyorum ve herkesin Samba dediği barın asıl ismi ise SunbA... Langkawi gece hayatına bir göz atmak isterseniz Sunba Barı mutlaka kaliteli müziği ve tarzı ile tavsiye ederim.

Suda yüzmeyi zamanla başarmış maymun türleri

Yarasa Mağarası'ndan bir kare

Langkawi gece hayatının aktığı bar Sunba

Langkawi Adası her gün dolu dolu geçiyor ve ben sindire sindire geziyorum. Ancak ada ekolojik olarak o kadar zengin ki daha gidilecek Langkawi Şelaleleri ve Sky Bridge adındaki Langkawi Adası'nın en özel yerleri ziyaret için hala beni bekliyor. Bir değişiklik olsun bugün ve motosiklet kiralayarak istediğim gibi özgürce motosiklet ile geziyim diye düşünüyorum. Güzel bir scooter işimi fazlasıyla görür. Motosiklet kiralamanın günlüğü de yaklaşık 20 TL'ye gelmiyor. Motosikleti kiraladıktan sonra benzin almaya bir benzinliğe girdiğimde herkesin kendi benzinini pompadan kendi doldurduğunu gördüğümde ise ilk şoku yaşıyorum. Hayatım boyunca hiç kendi benzinimi kendim doldurmamıştım. Ayyy çok heyecanlıyım… Bismillah... Yavaş yavaş doldurdum. Sonra kasaya ödemeye gittim sadece 3 Ringgit dediğinde ikinci şokkk. Yani yarım depo benzin doldurdum neredeyse 2 TL'ye gelmedi. Müthiş de zevkli. Hem motosiklet kiralamak ucuz, hem depoyu kendin doldurmak zevkli, hem benzin ucuz hem de artık adanın doğasında sürüş keyfi harika.

Langkawi Adası'nda motosiklet kiraladım, özgürce geziyorum

Şelalenin orada bulunan kobra cinsi yılan

İlk önce şelaleye geliyorum ama inanılmaz bir manzara tüm ihtişamı ile karşımda. Sanki bambaşka bir alemdeyim. Kendimi şelalenin serin sularına atıyorum. Kelebekler etrafımda... Suyun tatlı sesi... Her şey mükemmel. Yaklaşık 1 saatten fazla buradayım. Ardından şelalenin tepesine çıkış yolu var biraz zorlu bir etap ama mutlaka çıkmalısınız. Toplam 7 tane küçük ama berrak göletleri görebiliyorsunuz burada. Aklımdan geçenleri de paylaşıyım bu esnada. Keşke sevdiklerim de burada olsa bunları onlarda yaşasa diyorum kendi kendime ve seyahatlerimin bazen üzücü tarafı tüm bu güzellikleri sevdiklerimin de görememesi olabiliyor bazen.

Langkawi Şelalesi

Langkawi Şelaleleri'nin kaynağındayım

Sky Bridge - Langkawi Adası ayaklarınızın altında

Langkawi Adası'nda birkaç tane daha şelale olduğunu duydum ama burası hemen Sky Bridge’in yakınında ve beni fazlasıyla tatmin ediyor. Artık Sky Bridge (Gökyüzü Köprüsü)'e çıkma zamanı geldi. Teleferikle Langkawi’nin en yüksek tepesine çıkıyorsunuz ve buradan görünen manzara mükemmel. Gökyüzü Köprüsü benzerini hiçbir yerde görmediğim kadar farklı.

Sky Bridge - Langkawi Adası manzarası

Sky Bridge'ten görünüm

Sky Bridge

Teleferikle Sky Bridge çıkışı

Sky Bridge - Zirvedeyimm

Her şeyiyle çok farklı bir ada Langkawi. Standartların çok üzerinde ve beklentilerim bu kadar da yüksek değildi. Hiç sıkılmadım. Hem gezmeye, fotoğraflara, denize ve güneşe, alışverişe hatta kitap okumaya bile fazlasıyla imkanım oldu burada ve çok verimli geçti benim için. Puanlama yaparsam 5 üzerinden 5 verebilirim. Bu arada adada vergisiz alışveriş imkanı sağlayan Free Shoplar mevcut. Bu da Langkawi Adası'na daha da bir ayrıcalık katıyor. Yazımı yazarken bile daha da bir özlüyorum şimdiden burayı. Yolunuzun bir gün bu güzel adaya düşmesi dileklerimle...

gezenkelebek.com

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.