Birbirinden Güzel Fotoğraflarla Cape Town Gezisi

"Benim Objektifimden" adını koyduğum fotoğraf serilerimde geleneksel olarak her ay bir şehrin ya da ülkenin fotoğraflarını yayınlamaya devam ediyorum. Şimdi ise sırada Cape Town var.

Güney Afrika Cumhuriyeti'nin ikinci başkenti olarak da bilinen Cape Town'a ait fotoğraflar gerçekten her zaman favorilerim arasında yerini alıyor. Zengin doğası, vahşi yaşamı ve tarihi önemi ile harika bir şehir burası. Şimdiye kadar ayrılırken üzüldüğüm, her dakikasını çok severek yaşadığım bir yer olduğu muhakkak. Benim Cape Town’u ne kadar çok sevdiğimin sebebini ise fotoğraflar fazlasıyla dile getiriyor.

Masa Dağı, V & Alfred Limanı, Bo Kaap Mahallesi, Lions Head, Afrika Penguenleri'nin yaşam alanı Boulders Beach, Akila Vahşi Yaşam Safari Parkı, Ümit Burnu, Hout Bay, Fok adası Seal Island, Kirstenbosch Şarap Çiftlikleri, yerli halkın girilemeyen mahallesi Township, gece hayatının tek adresi Long Street ve Greenmarket ile Cape Town mükemmel bir şehir.

Haydi hep birlikte izleyelim. Benim Objektifimden Cape Town... İyi Seyirler...

Signal Hill Tepesi'nden Cape Town gece manzarası

Signal Hill Tepesi'nden Cape Town

Cape Town'un simgesi Masa Dağı; bazen sislerin bile kapatamadığı kadar özel

Masa Dağı'ndan görünüm; Signal Hill, Robben Adası ve Cape Town Stadı

Masa Dağı etekleri

Masa Dağı'ndan bakarken ricam üzerine bir fotoğrafım oldu nihayet ; )

V & A Waterfront Limanı

Cape Town'un kalbi Camps Bay Sahili

Kirstenbosch Botanik Bahçesi'nde sırt çantam ve ben

Rengârenk Afrika

Boulders Beach Afrika Penguenleri

Boulders Beach

Uyuyan güzel... Buz gibi Atlantik Okyanusu ve güneşlenme zamanı...

Chapsman Peaks'ten Hout Bay Manzarası

Seal Island ve Foklar

Seninle oynamayı çok isterdim ama kendime güvenim yok

Güney Afrikalı Müslümanların renkli evleri ile ünlü mahallesi BO KAAP

Bo Kaap

Bo Kaap gençleri... Çok sevimli ve sıcakklanlı insanlar...

Signal Hill'de kendi kendime tripod ile çekim : ) Selfinin bir başka hali : )

Ümit Burnu... Olmazsa olmazlardan...

Ümit Burnu hatırası... Güney Kore'den yol arkadaşım...

Akila Safari Park... Afrika'ya geldik safarisiz olmaz.

Gergin Aile : )

Tamam tamaamm sadece bir kare aldım gidiyorum : )

Zulu Kabilesi... Dans gösterisi esnasında bir karem olsun tabii

Bir ilköğretim okulunu ziyaret etmekte farklı oldu. Bu kadar masum olduklarına bakmayın 5 dakika sonra hepsi tepemde idi ; ) cin gibiler maşaallah.

Ümit Burnu Babunları... Çetesi desek de olur ; )

İlk defa gördüğüm bir tür

Kelebeksiz olmaz. Kirstenbosch Botanik Bahçesi'nde yakaladım.

Cape Town'un Renkli Evleri: Bo Kaap

Bana en çok nereyi beğendin ya da bir fırsatın daha olsa tekrar hangi ülkeye gitmek istersin sorusuna, her zaman Güney Afrika Cumhuriyeti ve özellikle Cape Town cevabımı her daim içime sinerek vermişimdir. Gerçekten orada olmaktan çok tat aldığım, en büyük tutkum olan fotoğrafçılık adına ise en güzel kareleri yakalayabildiğim, belki dünyanın en farklı şehirlerinden bir tanesi idi Cape Town.

Vahşi yaşam, doğa, şehir, kültür, trekking, köpekbalığı dalışları, safari, penguen sahilleri, fok adası, botanik bahçeler, hatta dünyaca ünlü şarap çiftlikleri, Nelson Mandela’nın bir zamanlar esir tutulduğu Robben Adası, şehre hakim Masa Dağı ve aklıma gelmeyen çok güzel şeyler vardı burada. Bunlardan bir tanesi de Bo Kaap isimli Müslüman mahallesi idi.

Cape Town seyahatimi yapmadan önce yaptığım araştırmalarda karşıma çıkmıştı Bo Kaap evleri ve heyecanımı da iki katına çıkarmıştı görsel güzelliği. Peki ama bulabilecek miydim bu renkli evleri? Bo Kaap neredeydi ? Biraz internet araştırması, Cape Town'da internet üzerinden iletişim kurduğum kişiler ve benim için sevindirici bilgiler de sonunda gelmişti.

Cape Town’un en ünlü caddesi olan Long Street’e 5 dakikalık bir mesafede sessiz ama renkli bir mahalle Bo Kaap. Güney Afrikalı Müslümanlar olarak da bilinen Bo Kaap sakinleri yaklaşık 200 yıl önce Uzakdoğu'dan gelerek yerleşmişler Cape Town’a ve son derece cana yakın sıcakkanlı insanlar. Dediğim gibi en belirgin özellikleri renkli hatta rengarenk evleri. Cape Town’un kalbinde, Lions Head tepesinin altında Long Street’e bakan dağ eteklerine mahallelerini kurmuşlar. Long Street’te kaldığım hostelden bana yakınlığı yürüyerek yaklaşık 5 dakika mesafede idi. Hatta o hosteli seçme sebeplerimdendi başlı başına.

Kendilerine özel okul ve ibadet yerlerini de içinde barındıran Bo Kaap, fotoğrafçıların ve turistlerin en önemli uğrak yerlerinden aynı zamanda. Cape Town ziyaretimde mahallelerini ziyaret etmek ve onlarla birlikte sohbet dolu güzel zamanlar geçirmek müthişti. Eğer yolunuz Cape Town’a düşerse Bo Kaap’a uğramadan, hatta onlarla sohbet edip, evlerinin önlerinde oturup o havayı solumadan asla ve asla geri dönmeyin.

Bo Kaap'ta dolaşan mahalle gençleri, her zaman neşeli ve her zaman güler yüzlüler

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.