İtalya'nın Renkli Dünyası: Burano Adası

Adaya ayak basıncaya kadar bu derece etkileneceğimi hiç düşünmemiştim. Nasıl olur da bir ada bu kadar güzelleştirilir ve sanat harikası haline gelir, inanın en güzel örneği diyebilirim. İtalyanların en sevdiğim yönü çok yaratıcı olmaları gerçekten… Neresi mi? Burano Adası’ndan bahsediyorum.

Venedike kadar gelip Burano Adası’nı ziyaret etmeden gitmek olmazdı herhalde. Venedik’in çevresinde yüzlerce ada olduğunu biliyordum. Özellikle Murano Adası ve Burano Adası ise bunların en önemli olanlarıydı.

Burano Adası Evleri ve Yansımalar

Burano Adası cam işçiliği ile ünlü, Murano Adası ise dantel işlemeleri ve dantel işçiliği ile farklı bir üne sahipti. Renkli evleri olduğunu da duymuştum ve bu duyum beni Burano Adası’nı ilk sıraya almam konusunda karar verdirdi.

Burano’nun renkli evleri

Venedik’ten vaporettolar ile 15-20 dakikalık bir yolculukla ulaşım da çok kolaydı buraya. Hep karıştırdım ilk başlarda Murano muydu, Burano muydu diye. Adaların isimleri de birbirine kendileri gibi çok yakındı.

Burano Island

Venedik’ten bindiğim vaporetto’nun ilk durağı Murano Adası oldu. Dışarıdan gördüğüm kadarı ile pek farklı bir şey yoktu. Daha sonra Burano Adası’na geldiğimde ise adeta büyülendim diyebilirim. Etkileyici bir havası var adanın, rengârenk boyanmış evleri, daracık sokakları, renkli evlerin su kanallarına rengârenk yansıması gerçekten muhteşem.

Adada farklı bir kapı mimarisi

Evlerin mimari açıdan çok farklı olan kapıları da renkleri kadar güzel ve etkileyiciydi Burano Adası’nda. Fotoğraflarını çekmeye doyamadığım, her noktasından tat aldığım bir yer oldu benim için. Eminim çoğu kişinin bilmediği ya da çok önemsemediği bir yerdi ancak Venedik kadar özel, rüya gibi bir yerdi Burano Adası.

Burano Sokakları

Evlerde yaşam

Evlerin boyanma sebebinin; akşam saatlerinde evlerine dönen balıkçıların evlerini karıştırmamaları ve evlerini kolayca bulabilmeleri için olduğu söyleniyor. Belki de doğrudur. Ama asıl bildiğim kimse belediyeden izin almadan evinin rengini değiştiremiyor.

Burano Adası / İtalya

Burano evleri ve ben

Adada yemek yiyebileceğiniz restoranlar, hediyelik eşya dükkânları ve dinlenebileceğiniz ufak tefek park alanları mevcut. Yürüyerek gezebileceğiniz kadar küçük ama fotoğraf zenginliği açısından benim için kocaman bir ada Burano Adası. Eğer yolunuz Venedik’e düşerse en azından Burano Adası’nı ziyaret etmeden asla dönmeyin Venedik’ten.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.