Masallar Şehri Brugge

2015 yılının temmuz ayının ortaları, Köln'de geçirdiğimiz süre zarfında sürekli yakın ülke ve şehirleri de gezme eğilimindeydik. Bu sefer hedefimiz Belçika'nın Orta Çağ'dan kalma mimarisi, çikolataları, TenTen'i, dantelleri, Waffle, patates kızartması, faytonları, kanalları, sokakları ve biraları ile ünlü şehri Brugge.

Almanya'nın önde gelen otobüs firmalarından FlixBus'dan aldığımız biletlerle sabah erken saate soluğu Köln'ün Gummersbacher Caddesi'nde aldık. Uzunca bir koşuşturmanın ardından otobüsün kalkacağı durağa varmıştık. Saat olarak gecikmiştik, fakat otobüs de geciktiği için otobüse binebildik. En ön sırada oturduk. FlixBus Avrupa'da birçok yere sefer düzenlemekte ve fiyatları inanılmaz derece uygun. Otobüste yaklaşık olarak 10 kişi mevcuttu. Şoför arkadaş değişik tarzı ile tüm gözleri üzerine çekmişti. İlk hedefimiz Belçika'nın başkenti Brüksel'di. Yolculuğumuz yaklaşık olarak 3 saat sürdü. Otobüsle hiçbir kontrol olmadan farklı bir ülkeye geçmek çok ilginç geldi ilk başta, sonrasında buna da alıştık.

Almanya'da otobanlar temiz ve düzenli. Sürekli olarak elektronik tabelalarla gitmeniz gereken hızlar sizlere belirtiliyor. Bazen hız limiti kalkıyor. Otobanlar bizim ülkemizdeki gibi (!) ormanların arasında yer alıyor. Çevreye zarar verilmeden belki de 50-60 sene önce yapılmış yollar. Otobanların üzerinde üst geçitler dikkatimi çekiyor. Üst geçitler bildiğimiz üst geçit gibi değil, sağ ve soldaki iki ormanı birbirine bağlayan orman yol gibi düşünün. Neden yapılmış peki bunlar? Ormanda yaşanan canlıların, geçişi için zamanında tasarlanmış, canlıları da düşünmüş bu Avrupalılar!

Almanya sınırından Belçika sınırına geçerken, Belgie tabelası sizi karşılıyor; ne bir kontrol noktası ne bir polis. Yolun sağ tarafında Avrupa Birliği'ne girmeden önce bulunan atıl durumda kalmış kontrol noktası yer alıyor, o kadar.

İlk durağımıza doğru yaklaşıyoruz, Brüksel (Brüssel) Noord Tren Garı. Brugge'e giden ilk trene hemen biletimizi aldık. Yaklaşık bir saatlik bir tren yolculuğunun ardından artık Brugge'deydik.

Brugge Tren İstasyonu'ndan çıktıktan hemen sonra yolun karşısına geçip kendimizi aşağı doğru bıraktık. Nereye gittiğimizi bilmiyorduk, tek bildiğim yüksek bir kule gördüğüm ve oraya doğru gitmemiz gerektiğiydi. Nitekim muhteşem sokaklardan, muhteşem intizamlı evlerin bulunduğu yerlerden geçiyorduk, sokaklar sakindi.

Belçika yapısı hemen kendini belli ediyordu, gördüklerimiz karşısında hayranlıklarımızı gizleyemiyorduk. Aslında var olduğumuz yer, Eski Brugge diye geçiyordu. Buraya şehir demek çok doğru olmazdı, bir masallar diyarı gibiydi. Aslında şehir gibi büyük bir yer de sayılmazdı, kasaba en doğru kelime olabilirdi.

Yukarıdaki resimde görülen kule bizim yön tayin merkezimiz olmuştu. Hedefte oraya ulaşmak vardı. Belli ki orası ünlü Grote Markt Meydanı idi ve o görülen de Belfry Kulesi idi. Daha yolumuz vardı...

Sokak aralarında gezinirken, ufak bir meydana vardık. Artık ünlü kanallar da bu bölümde başlamıştı. Daha da heyecanlanmıştık, gördüğümüz güzel manzaralar karşısında. İyi ki geldik dediğimiz bir yer di Brugge. Peki Brugge'i nereden duymuştuk da bu kadar heyecanlandırmıştı bizi? Aamir Khan'ın son filmi olan PK filminde görmüştük.

İnsanlar, kanalların üzerindeki botlarda turlara katılıyorlardı. Biz bunu tercih etmedik. O sokak senin, bu sokak benim sırt çantamızla gezmeyi yeğledik. Sonra hemen bir Waffle dükkanı bularak biraz soluklanalım dedik. Güzel bir dükkana rastladık. Buraya gelen insanlar, peçetelere mesajlar yazarak duvarlara asıyormuş. Ünlü bir yermiş. Waffle da fena değildi hani.

Şekere ihtiyacımızı da giderdikten sonra artık meydana çok kısa bir mesafe kalmıştı. Acaba nasıl bir yer bizi karşılayacaktı. Zaten şu ana kadar gördüklerimiz bizi çok fazlasıyla etkilemişti. Biz Brugge'e kalmalı gelmemiştik. Günübirlik gezip Köln'e geri dönecektik. O nedenle her bir dakika bizim için önemliydi. Ama gidecek olan kişilere tavsiyemiz mutlaka bir gece burada kalınması yönünde. Biz bir sonraki sefer gittiğimizde mutlaka bir gece kalacak ve bu muhteşem yerin keyfini daha fazla yaşayacağız.

Burada muhteşem çikolata mağazaları bulunuyor, bir tanesinde TenTen ve köpeği Milu çıktı karşımıza. Çok enteresan şeyler var bu dükkanlarda. Artık meydanın havasını hissetmeye başlamıştık. Birkaç sokak sonra Grote Markt'a (Büyük Meydan) ulaştık. İnanılmaz güzel, renkli, ihtişamlı burası. Adete bir masal yeri...

Meydanda her yerde faytonlar var, turist minibüsleri yine burada bekliyor. İsterseniz bunlara binerek şehrin önemli yerlerini oturduğunuz yerden de izleyebilirsiniz. Burada bulunan restoran ve kafeler biraz pahalı. Ondan dolayı sokak aralarındaki restoranları önerebilirim.

Belfry Kulesi de çok ihtişamlı görünüyor. Kulenin yüksekliği yaklaşık 83 metre, hazine odası olarak inşa edilmiş zamanında. Kulenin en üst kısmında bir saat yer alıyor. 336 merdivene sahip, buraya çıkarak meydanı ve tüm Brugge'ü görebilirsiniz. Biz buraya çıkmadık ama çıkılabilirdi. Yaklaşık 10 Euro gibi bir ücretle buraya çıkılabilir.

Burada bir miktar zaman geçirdikten sonra yine ara sokaklarda gezmeye devam ediyoruz. Alışveriş için ufak bir sokakları var. Burada sağlı sollu dükkanlarda kılık, kıyafet satılıyor. Ücretleri Türkiye'ye göre baya pahalı.

Buraya kadar gelmişken, Belçika birasının tadına bakmadan dönmek olmazdı. Birkaç çeşit birayı denedik, gayet hoştu. Peki ya patates kızartması? Mükemmel üstüydü, ömrümde hiçbir yerde böyle güzel bir patates kızartması yediğimi hatırlamıyorum.

Brugge'ün altını üstüne getirmiştik; girmediğimiz sokak, tatmadığımız tat, bakmadığımız yer kalmamıştı. Dönüşe geçme zamanıydı. Dönüş yolu için öncelik yine tren garı, oradan Brüksel, oradan da otobüsle Köln'dü. Geç kalmamak adına, son saatlerimizi de iyice değerlendirdikten sonra dönüş yoluna geçtik.

Brugge'de şunları mutlaka yapın:

• Bira ve patates kızartması
  • Waffle
  • Çikolata
  • Hediyelik magnet
  • Kanal turu

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Seyahatle kalın!